با خروج مأموران فدرال از خیابان های پورتلند، اعتراضات در آرامش کامل برگزار گشت

به گزارش تور ارمنستان، با خروج مأموران فدرال از خیابان های شهر پورتلند، اعتراضات ضدنژادپرستی برای اولین بار پس از مدت ها در آرامش کامل برگزار گردید.

با خروج مأموران فدرال از خیابان های پورتلند، اعتراضات در آرامش کامل برگزار گشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با خروج مأموران فدرال از شهر پورتلند، تظاهرات ضدنژادپرستی در این شهر پس از مدت ها در آرامش برگزار گردید.

به نوشته روزنامه گاردین، پنجشنبه شب به وقت محلی معترضان در حمایت از شعار جان سیاه پوستان اهمیت دارد، در مقابل دادگاه فدرال تجمع یافتند اما این بار از درگیری های شبانه و پرتاب گاز اشک آور خبری نبود.

در غیاب مأموران فدرال، مسئولان هماهنگی تظاهرات در پورتلند، بر روی شعارهای کمپین اعتراضی و تقاضا برای اصلاحات در ساختار پلیس تمرکز نموده و از روشن کردن آتش و مواد آتش زا توسط معترضان جلوگیری کردند.

این در حالی است که دولت ترامپ در این مدت همیشه کوشش نموده بود سرکوب اعتراضات توسط مأموران فدرال را با جلوگیری از به راه افتادن خرابکاری و هرج ومرج توسط معترضان توجیه کند.

در اعتراضات پنجشنبه شب یکی از معترضان سیاه پوست خطاب به تعدادی که سعی می کردند وارد ساختمان دادگاه فدرال شوند گفت: حمله به ساختمان های دولتی در [کمپین] جان سیاه پوستان اهمیت دارد، جایگاهی ندارد. آن را رها کنید و بازیچه ترامپ نشوید.

کیت براون فرماندار ایالت اورگن دیروز (پنجشنبه) از خروج نیروهای امنیتی فدرال از شهرهای این ایالت از جمله پورتلند اطلاع داد.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگن شده بودند تا ضمن محافظت از ساختمان های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب نمایند.

براون در حساب توئیتری خود نوشت، نیروهای فدرال به جای یاری به آرام شدن اوضاع، مانند نیروهای اشغالگر رفتار نموده و با خود خشونت به این منطقه آورده بودند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه پوست به نام جورج فلوید صحنه اعتراضات گسترده هستند.

دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیروهای فدرال از ایالت اورگن تهدید نموده است، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات سرانجام دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 552

به "با خروج مأموران فدرال از خیابان های پورتلند، اعتراضات در آرامش کامل برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خروج مأموران فدرال از خیابان های پورتلند، اعتراضات در آرامش کامل برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید