حقایقی جدید درباره ماسک ، ویروس کرونا چقدر روی ماسک ماندگار است؟

به گزارش تور ارمنستان، محققان دریافتند که کروناویروس جدید به مدت 7 روز بر روی ماسک جراحی ماندگار است، این حقیقت نشان می دهد که دور انداختن صحیح آن پس از استفاده بسیار مهم است.

حقایقی جدید درباره ماسک ، ویروس کرونا چقدر روی ماسک ماندگار است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، محققان به پژوهش های خود در خصوص پایداری کروناویروس بر روی سطوح مختلف ادامه می دهند تا نحوه انتقال آن را کشف نمایند.

در گزارش جدیدی که در ژورنال لنسنت منتشر شده، معین شده است که این ویروس به مدت 7 روز روی سطح خارجی ماسک جراحی ماندگار شده است. در این مطالعه توصیه شده تا افراد بعد از قرار دادن ماسک روی صورت خود، به آن دست نزنند.

محققان همچنان اقدامات پیشگیرانه قبلی مبنی بر شستن مکرر دستان، لمس نکردن صورت و نیز در خانه ماندن را بهترین راه های محافظت از خود در برابر کووید19 دانستند.

  • کدام ماسک مناسب این روزهاست

پس از آنکه کاخ سفید به همه آمریکایی ها توصیه کرد که در فضای عمومی از پوشش های صورت استفاده نمایند، مقامات به طور فزاینده ای پیشنهاد مینمایند که افراد برای پوشاندن صورت خود از پارچه ها و دستمال سرهای خود استفاده نمایند تا ماسک ها به کادر درمانی و پزشکی اختصاص یابد.

از زمان شیوع ویروس کرونای جدید، دنیا با کمبود قابل توجه ماسک های N95 و جراحی روبرو شده است. بعضی کارشناسان اذعان کردند شواهد علمی زیادی در دست نیست که ماسک ها به جلوگیری از شیوع عفونت در یک جمعیت یاری نمایند ولی استفاده از ماسک برای افراد بیمار لازم است.

  • ماسک مخصوص افراد ناشنوا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 325

به "حقایقی جدید درباره ماسک ، ویروس کرونا چقدر روی ماسک ماندگار است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جدید درباره ماسک ، ویروس کرونا چقدر روی ماسک ماندگار است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید