خبرنگاران معدوم سازی جوجه در آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

به گزارش تور ارمنستان، تبریز- خبرنگاران- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: معدوم سازی جوجه در مرحله هچر، 10 تا 21 روزگی و قبل از تولد صورت می گیرد که در استان ما چنین موردی وجود نداشته است.

خبرنگاران معدوم سازی جوجه در آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

اکبر فتحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: معدوم سازی جوجه تصمیم صنفی بوده و بر اساس تصمیم گیری انجمن صنفی جوجه یک روزه در کشور بر مبنای کاهش مصرف و تقاضا در بازار جهت تنظیم قیمت اتخاذ شده است؛ چون در آذربایجان شرقی بیش از چهار واحد جوجه کشی برای تامین احتیاج استان وجود ندارد، احتیاجی هم به معدوم سازی جوجه توسط این واحد ها وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: در استان های دیگر نیز معدوم سازی در مرحله ستر(18 روزه نطفگی) یا مرحله هچر (18 تا 21 روزگی در دوران نطفگی) قبل از تولد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سفارش بازار به واحدهای فراوری جوجه یک روزه 150 میلیون قطعه در ماه برای کشور بوده که در بهمن ماه برای واحدهای مرغ مادر تکلیف شده بود و به علت احتیاج بازار شب عید و ماه مبارک رمضان به آن اضافه کرده شد تا احتیاج بازار در اوج مصرف مدیریت گردد.

وی ادامه داد: اما به علت بیماری کرونا مصرف مرغ کاهش یافت و به این ترتیب بر قیمت مرغ و جوجه نیز تاثیر گذاشت؛ بر این اساس انجمن صنفی جوجه یک روزه تصمیم گرفت برای تعدیل قیمت بازار معدوم سازی انجام گردد؛ البته این تصمیم حاکمیتی نیست و صنفی می باشد.

وی یادآوری کرد: البته این اقدام در سال های قبل نیز رخ داده و سال جاری نیز با این اقدام 10 میلیون قطعه حذف شده تا مرغداران ضرر نکنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 349

به "خبرنگاران معدوم سازی جوجه در آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معدوم سازی جوجه در آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید