خبرنگاران 31 هزار سالمند بالای 80 سال همدان علیه کرونا واکسینه می شوند

به گزارش تور ارمنستان، همدان- خبرنگاران- رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با شروع مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال علیه کرونا، 31 هزار سالمند این استان واکسینه می شوند.

خبرنگاران 31 هزار سالمند بالای 80 سال همدان علیه کرونا واکسینه می شوند

سید جلال بطحائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: فاز دوم واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا در گروه های غیر از بهداشت و درمان با اولویت سالمندان80 سال به بالا از روز گذشته در استان همدان شروع شده است.

وی افزود: برای تزریق واکسن نیازی به مراجعه حضوری به مراکز درمانی و بهداشتی نیست بلکه کارشناسان بهداشتی در تماس تلفنی با جامعه هدف زمان مراجعه آنها به مرکز مورد نظر را معین می نمایند تا شاهد ازدحام افراد در این مکان ها و تبدیل شدن مراکز بهداشتی به کانون انتقال کرونا نباشیم.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: 2 مرکز منتخب بهداشتی در مرکز استان و در هر شهرستان یک مرکز در مجموع 11 مرکز در استان همدان برای تزریق واکسن کرونا پیش بینی شده است، با این وجود تعداد مراکز در روزهای آینده افزایش می یابد.

بطحائی با بیان اینکه 2 نوع واکسن آسترازنکای و سینوفارم به افرادی بالای 80 سال تزریق می گردد ادامه داد: تیم پزشکی و واکسیناسیون در مراکز بهداشتی منتخب برای تزریق واکسن کرونا مستقر بوده و به سوال و ابهام های مراجعان درباره واکسن کرونا پاسخ می دهند همچنین از مراجعان درخواست می گردد در صورت داشتن بیماری و حساسیت خاص پیش از تزریق واکسن موضوع را به پزشک حاضر در مرکز بهداشت اطلاع دهند.

طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان در موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در کشور دارد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان شهرستان تویسرکان در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفته است اما همچنان 9 شهرستان دیگر استان همدان در شرایط قرمز هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران 31 هزار سالمند بالای 80 سال همدان علیه کرونا واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 31 هزار سالمند بالای 80 سال همدان علیه کرونا واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید