دستور روحانی درباره بازگشایی اماکن مذهبی ، تاکید بر افزایش سرعت اینترنت ، شعار در خانه بمانیم پابرجاست

به گزارش تور ارمنستان، رئیس جمهوری در گفت وگو با وزرای بهداشت و ارتباطات بر تقویت آنالیز های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی و نیز افزایش سرعت اینترنت تاکید نمود.

دستور روحانی درباره بازگشایی اماکن مذهبی ، تاکید بر افزایش سرعت اینترنت ، شعار در خانه بمانیم پابرجاست

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری امروز آدینه 5 اردیبهشت ماه در تبادل نظر با دکتر سعید نمکی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه بهره مندی از معنویات، مناجات و فیوضات الهی است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا با تقویت آنالیز های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه گردد.

حسن روحانی اضافه نمود: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل ها و اصول بهداشتی از دغدغه های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا کوشش مضاعفی انجام گردد.

رئیس جمهور با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات معنوی این ماه گفت: از آرزوهای عظیم دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم های دینی است.

روحانی با تقدیر از همراهی، همکاری و کوشش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیات ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم تاکید نمود: باید همچنان در اطلاع رسانی ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشه باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری ها با این بخش در زمینه فراوری تست های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور ، با همراهی همه بخش ها و پس از آزمایش های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به فراوری سراسری آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از شرایط استان های کشور در مقابله با کرونا برای آنالیز در جلسه فردای روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این تبادل نظر ضمن ارائه گزارشی از آخرین شرایط مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی ها و تعاملات با دیگر دستگاهها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها، اضافه نمود: کمیته ای برای آنالیز چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

  • همه دستگاه ها موظف به همکاری در زمینه توسعه دولت الکترونیک هستند

رئیس جمهوری با تقدیر از کوشش های همه کارکنان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آماده سازی زیرساخت ها برای توسعه و کارآمدی دولت الکترونیک در کشور، بر ضرورت بیش از پیش همکاری همه دستگاه ها در گسترش این امکان تاکید نمود.

حسن روحانی همچنین امروز آدینه در گفت وگو با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف به همکاری بیش از پیش در زمینه توسعه دولت الکترونیک در کشور هستند، گفت: توسعه دولت الکترونیک احتیاجی حیاتی برای کشور بوده و هر روز ضرورت احتیاج به آن در فعالیت دستگاه های گوناگون قابل مشاهده است.

وی با اشاره به لزوم کوشش برای توسعه همه جانبه دولت الکترونیک در سراسر کشور، پرداخت 17 میلیون فقره وام بدون حتی یک مراجعه حضوری به بانک ها را آزمون عظیم کارآمدی دولت الکترونیک و آماده بودن زیرسخت ها بیان کرد.

رئیس جمهوری افزایش سرعت اینترنت را موضوعی حائز اهمیت برشمرد و گفت: امروز زندگی مردم با فضای مجازی درهم تنیده است و باید در این راستا اهتمام لازم را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات نیز در این گفت وگو گزارشی از برنامه ریزی ها و کوشش های اجرا شده و در حال پیگیری در راستای توسعه زیرساخت ها برای کارآمدتر شدن دولت الکترونیک، افزایش سرعت اینترنت و افزایش ارائه خدمات به مردم در این حوزه ارائه کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 275

به "دستور روحانی درباره بازگشایی اماکن مذهبی ، تاکید بر افزایش سرعت اینترنت ، شعار در خانه بمانیم پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور روحانی درباره بازگشایی اماکن مذهبی ، تاکید بر افزایش سرعت اینترنت ، شعار در خانه بمانیم پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید