رکورد بی سابقه مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلستان

به گزارش تور ارمنستان، تازه ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد که تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در این کشور 35 درصد با آمار رسمی وزارت بهداشت اختلاف دارد و این میزان بالاترین حد در یک سال پس از شروع گردآوری آمار در سال 1993 است.

رکورد بی سابقه مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلستان

براساس این گزارش، 21 هزار و 284 نفر تا 17 آوریل (29 فروردین) بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته در حالی که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس، 13 هزار و 917 نفر در بیمارستان های این کشور جان باخته اند.

داده های دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد که در این مدت 2 هزار نفر در خانه های سالمندان جان خود را از دست داده که این میزان دو برابر آمار اعلام شده در هفته گذشته است.

گزارش ها حاکی است که مسئولان وزارت بهداشت انگلیس افراد فوت شده در خانه های سالمندان و نیز جان باختگان در کلینیک های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی نموده اند تا آمار جان باختگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

بنابر این گزارش، مسئولان انگلیس جان باختن صدها بیمار در خانه های سالمندان را هنگام جمع آوری آمارهای رسمی از قربانیان در نظر نمی گیرند. دولت ادعا می نماید که به آمار فوتی های خارج از بیمارستان ها دسترسی ندارد.

چندی پیش گزارش شد که یکی از مراکز درمانی در انگلیس از افراد سالمند خواسته است فرم عدم احیاء را امضا نمایند.

عدم احیاء به معنی تقاضای فرد بیمار از درمانگران است تا در صورت قطع شدن علائم حیاتی، اقدام به عملیات احیاء و بازگرداندن علائم حیاتی ننمایند.

این اقدام اعتراضات زیادی را در داخل کشور به دنبال داشت و در پی آن، مسئولین انگلیس مجبور به عذرخواهی شده و رسانه های رسمی مانند بی بی سی به منظور کنترل اوضاع، خبر عذرخواهی آنها را به سرعت پوشش داده اند.

همچنین وزارت بهداشت انگلیس آماری از بهبودیافتگان را ارائه نداده تا میزان نجات بخشی بیماران مبتلا به کرونا در این کشور اندازه گیری گردد.

با توجه به کمبود فلج نماینده تجهیزات پزشکی و سرعت افزایش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس، به نظر می رسد که آمار پایین بهبودیافتگان موج جدیدی از اعتراض ها در این کشور را در پی داشته باشد که اعلام آن چندان به نفع دولت انگلیس نیست.

به طور کلی، انگلیس با افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 و کمبود تجهیزات پزشکی، خود را در شرایط سخت اول حفظ جان جوانان می یابد و این مساله سبب شده تا سالمندان بیش از پیش احساس تبعیض را در قاره پیر تجربه نمایند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 376

به "رکورد بی سابقه مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد بی سابقه مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید