سازمان جهانی بهداشت:سوریه تمام تلاش خود برای مقابله با کرونا را انجام می دهد

به گزارش تور ارمنستان، نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه ضمن اشاره به شرایط استثنایی سوریه گفت، این کشور تمام تلاش خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به کار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت:سوریه تمام تلاش خود برای مقابله با کرونا را انجام می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نعمه سعید عبد کننده سازمان جهانی بهداشت در سوریه گفت، سوریه تمام تلاش خود برای مقابله با ویروس کرونا را به کار گرفته و این سازمان برای تأمین برخی نیازهای بهداشتی از خارج به دمشق کمک کرده است.

وی در گفت وگویی با شبکه المیادین و در پاسخ به این سوال که نقش سازمان جهانی بهداشت در کمک به دولت سوریه برای مقابله با کرونا بویژه در سایه تحریم های غرب و نه سال جنگ چیست؟ گفت، سوریه شرایطی استثنایی دارد و تمام امکانات خود برای مقابله با کرونا را به کار گرفته اما طبیعتا این کافی نیست و دمشق نیازمند امکانات بیشتری است.

نعمه سعید عبد ادامه داد: از همان ابتدا شروع به آوردن تجهیزات لازم برای آزمایشگاه ها و آزمایش کردیم ... برای افزایش توانایی آزمایشگاه ها جهت انجام آزمایش پنج دستگاه پی آر سی فراهم کردیم و وزراتخانه تصمیم به افزایش آزمایش ها در پنج منطقه دیگر گرفت. در این شرایط استثنایی تجهیزاتی از اردن نیز فراهم کردیم و اکنون امکان انجام 5900 تست را داریم.

وی شرح داد، مسأله دیگر حفاظت از کارمندان بخش بهداشتی و فراهم کردن لباس و ابزارهای مخصوص جهت جلوگیری از ابتلای آنهاست. از بازار داخلی تعدادی فراهم شد اما مسأله کمبود شدید این تجهیزات در بازار جهانی و بسته بودن مرزهاست که مانعی بزرگ در برابر این مسأله است.

المیادین در ادامه پرسید: وزارتخانه از ثبت نوزده مورد مبتلا، فوت دو نفر و درمان دو نفر دیگر از آنها سخن می گوید.. آیا این تعداد در مقایسه با کشورهای همسایه که تعداد بسیار بیشتری را ثبت کرده اند ، اطمینان بخش است؟

عبد پاسخ داد: سازمان جهانی بهداشت به تعداد ثبت شده تنها به عنوان عدد نگاه نمی کند . ما به توزیع جغرافیایی آن نگاه می کنیم: آیا همه از خارج بوده اند؟ یا در تماس با مبتلاها بوده اند؟ هنگامی که این دو مورد نباشد به معنای آن است که ویروس در برخی تجمعات وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت حتی قبل از اعلام اولین مورد ابتلا در سوریه گفت که سوریه از کشورهای بسیار در معرض خطر است به چند دلیل: برادران سوری که از خارج می آیند، گردشگری دینی و اردوگاه های آوارگان.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت که وزارت بهداشت سوریه به تمام مناطق سوریه در این زمینه خدمات می دهد و از مردم خواست، اقدامات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 323

به "سازمان جهانی بهداشت:سوریه تمام تلاش خود برای مقابله با کرونا را انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت:سوریه تمام تلاش خود برای مقابله با کرونا را انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید