صادرات نفت عراق در مارس 2021 کاهش یافت

به گزارش تور ارمنستان، عراق با کاهش 0.8 درصدی صادرات نفت در ماه مارس پایبندی اش به توافق اوپک پلاس را افزایش داد.

صادرات نفت عراق در مارس 2021 کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری پلتس، داده های وزارت نفت عراق و داده های مربوط به حمل ونقل این کشور نشان داد مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه مارس - که شامل صادرات منطقه اقلیم کردستان هم می گردد - نسبت به ماه پیش 0.8 درصد کاهش داشته و پایبندی این کشور به توافق کاهش فراوری نفت ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) افزایش یافته است.

براساس داده های منتشرشده ازسوی وزارت نفت عراق و گزارش های حمل ونقل انتهاه های صادراتی جیهان ترکیه، دومین فراوریکننده عظیم اوپک در ماه مارس 3 میلیون و 280 هزار بشکه در روز نفت صادر نموده که در مقایسه با صادرات روزانه 3 میلیون و 305 هزار بشکه ای این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است.

داده های وزارت نفت عراق نشان داد: صادرات نفت دولت مرکزی عراق در ماه مارس نسبت به فوریه 1.5 درصد کاهش یافته و به 2 میلیون و 945 هزار بشکه در روز رسیده است.

صادرات منطقه اقلیم کردستان هم در ماه مارس نسبت به فوریه سه درصد کاهش یافته و به 335 هزار بشکه در روز رسیده است.

داده های منتشرشده توسط شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان داده بود عراق در ماه فوریه از سهمیه فراوری خود در توافق اوپک پلاس تخطی نموده و با افزایش 1.6 درصدی فراوری نسبت به ماه پیش، 3 میلیون و 868 هزار بشکه در روز و بالاتر از سهمیه روزانه 3 میلیون و 857 هزار بشکه ای خود نفت فراوری نموده است.

سهمیه فراوری نفت عراق در توافق اوپک پلاس تا انتها ماه آوریل 3 میلیون و 857 هزار بشکه در روز است، اما بر اساس توافق اخیر این ائتلاف این رقم در ماه مه افزایش یافته و به 3 میلیون و 905 هزار بشکه در روز می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 979

به "صادرات نفت عراق در مارس 2021 کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت عراق در مارس 2021 کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید