فاصله معنادار آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان کرونا در کشور

به گزارش تور ارمنستان، بر اساس آمار در 24 ساعت گذشته 1481 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و این در حالی است که آمار بهبودیافتگان در همین بازه زمانی تنها 935 نفر است.

فاصله معنادار آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، متأسفانه امروز نیز آمار بهبودیافتگان جدید با عدد 935 نفر پایین تر از آمار مبتلایان جدید با عدد هزار و 481 نفر نهاده شد و متأسفانه فاصله بیش از 500 نفری بین این دو شاخص می تواند نشان دهنده اتفاقات بد درمانی در روزهای آینده باشد و در صورت تداوم این فرایند برای چند هفته، شرایط درمانی کشور رو به وخامت خواهد رفت.

کاهش مجدد درصد موفقیت کشور در درمان

در ادامه آمار نگران کننده هفته قبل در 24 ساعت گذشته عدد کل مبتلایان کرونا در کشور به عدد 110 هزار و 767 نفر و آمار کل بهبودیافتگان کشور به عدد 88 هزار و 357 نفر رسید. با توجه به این آمار درصد موفقیت ایران در درمان بیماران مبتلا به کرونا به 79.76 درصد کاهش یافت این عدد در روز گذشته 79.99 درصد بود. بدون شک این فرایند در ادامه فرایند افزایش مبتلایان جدید و فاصله عدد مبتلایان جدید با عدد بهبودیافتگان جدید شکل گرفته و در صورت ادامه وضع موجود آمار درصد موفقیت ایران در درمان مبتلایان به کرونا روز به روز رو به وخامت خواهد گذاشت. این آمار در هفته های گذشته به 82 درصد رسیده بود.

اصرار دولت بر بازگشایی ها در چنین شرایطی چه معنایی دارد؟!

کارشناسان بر این باورند که خاتمه دادن زودهنگام به قرنطینه و بازگشایی بوستان ها و اماکن عمومی و اصناف آن هم بدون برنامه صحیح و علمی برای پیشگیری از انتشار بیماری پس از خاتمه قرنطینه تصمیم غلطی بوده که عملاً موج دوم ابتلا به کرونا را در کشور کلید زده و بر اساس تحلیل آمارها و جداول هم اکنون کشور در ابتدای این موج واقع شده است اما مسئولان وزارت بهداشت همچنان بر نزولی بودن آمارها تأکید دارند! و دولت اصرار دارد که اماکن عمومی بیشتری مثل دانشگاه ها و ... نیز بازگشایی شوند!!

بیشتر بخوانید؛

سخنگوی وزارت بهداشت گفت؛

آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز سه شنبه 23 اردیبهشت/ شرایط خوزستان همچنان نگران کننده است +جزئیات

شیب منحنی بیماران حاد کرونایی همچنان صعودی

متأسفانه در 24 ساعت گذشته 48 نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست دادند که به نسبت آمار 45 نفری روز گذشته کاهش اندکی را نشان می دهد. تا به امروز جمعاً 6 هزار و 733 نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند و همچنین 2 هزار و 713 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند. این عدد در روز گذشته 2 هزار و 703 نفر بود. آمار بیماران حاد کرونایی که در هفت روز گذشته عمدتاً فرایند افزایشی داشته است که پیغام بدی را برای سیستم سلامت کشور مخابره می نماید.

همچنین از شروع شیوع کرونا تا به امروز در ایران 615 هزار و 477 تست تشخیص کرونا صورت گرفته است.

4076/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 403

به "فاصله معنادار آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله معنادار آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید