ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟

به گزارش تور ارمنستان، وب سایت گجت نیوز - حسین مرادی: اخیرا انتشار خبر هایی در مورد اینکه ماهی قرمز شب عید ناقل بیماری و ویروس کرونا است حواشی زیادی را به همراه داشت، اما آیا واقعا ماهی قرمز شب عید ناقل کروناویروس است؟

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟

طی روز های گذشته در فضای مجازی خبر هایی در مورد انتقال ویروس کرونا به واسطه ماهی های قرمز عید منتشر شده است که نگرانی های بسیاری از مردم را به همراه داشت. در واقع در فضای مجازی بعضی از منابع غیررسمی گفتند به دلیل انتقال ماهی های قرمز از چین به ایران، احتمال ناقل بودن این جانوران آبزی به ویروس کرونا وجود دارد، اما حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب این نوع خبر گفت هیچ نوع حیوان آبزی زنده از کشور چین به ایران وارد نمی گردد و حتی واردات آن نیز ممنوع است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه اضافه نمود مردم باید بدانند فرایند و ریشه ماهی قرمز در ایران است و هر نوع خبر واردات ماهی های قرمز چینی به ایران را تکذیب می کنیم. وی تاکید نمود وزارت بهداشت و مقامات کشوری واردات هر نوع ماهی و حیوان را از کشور های آسیایی ممنوع گفتند و به همین دلیل اخبار منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص صحت ندارند.

ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا نیست

حسین عرفانی در ادامه تاکید نمود مردم مطمئن باشند با خرید ماهی قرمز شب عید به کروناویروس مبتلا نخواهد شد. وی در انتها گفت:

تا به امروز با توجه به مراقبت های پیشگیرانه در ایران، هیچ نوع آمار ویروس کرونا در کشور به ثبت نرسیده است. همچنین از مردم کشور می خواهیم زندگی عادی و طبیعی خود را همچنان ادامه دهند و توجه داشته باشند اگر این بیماری وارد کشور گردد، وزارت بهداشت به مردم اطلاع رسانی خواهد نمود.

منبع: yjc

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 479

به "ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی قرمز شب عید ناقل ویروس کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید