مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم

به گزارش تور ارمنستان، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: شرکت های دانش بنیانی که به یاری ما آمدند، الگوی منحصربه فردی است که مورد تاکید مراکز مطالعاتی دنیا است. ما امروز می توانیم سامانه های کشورهای دیگر را که احتیاج داشته باشند تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم

به گزارش خبرنگاران، امیر افشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه ای تلویزیون با بیان اینکه در صنعت هوایی ناوگان بسیار وسیعی داریم که با این احتیاجمندی ها با این تنوع باید این ناوگان ها را سرپا نگه داریم، اظهار کرد: در قطعه سازی، کپی سازی نداریم و نهضت قطعه سازی به معنای کپی نیست؛ چراکه ما باید طراحی سیستمی انجام می دادیم چراکه ریزقطعه ها با روش ساخت در دست خودمان باید شکل می گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه صنعت هوایی استانداردهای خاصی دارد که باید این استانداردها برای هر قطعه پاس شوند که این کار بسیار سخت و سخت است، اعلام کرد: بحمدالله این سختی ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم. در هواپیماهای پهن پیکر و ترابری کارهای عظیمی اجرا شده و می توانیم صنعت هوانوردی را یک صنعت خوداتکا بدانیم.

امیر خواجه فرد با تاکید بر اینکه ما ویژگی خاصی داریم که قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیستم و آن هم تحریم های ظالمانه ای است که بر ما تحمیل شده است، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیانی که به یاری ما آمدند، الگوی منحصربه فردی است که مورد تاکید مراکز مطالعاتی دنیا است. ما امروز می توانیم سامانه های کشورهای دیگر را که احتیاج داشته باشند تامین کنیم.

وی در مورد هدف برگزاری نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع، ادامه داد: هدف این است که توانمندی های ایجاد شده در وزارت دفاع به یاری کشور بیاید و الگوی نیروهای مسلح در صنایع دیگر کشور پیاده گردد. این سرریز فناوری به صنایع دیگر یاری خواهد نمود؛ ما در صنعت هوایی یک مثالی را امروز ارائه دادیم که توربوشارژ بود که در صنایع خودروسازی یک قطعه بسیار پیچیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: خودروهای امروزی قطعا باید به این سامانه مجهز شوند، ما وقتی که این گلوگاه را برای صنایع خودروسازی برطرف کردیم، زمانی بود که از آن در موتور ملی اوج استفاده نموده بودیم. در مواردی مانند بال و بدنه، ارابه فرود هواپیما و ... همه کارها را انجام می دهیم و گواهینامه بین المللی نیز اخذ نموده ایم. در نمایشگاه امروز این موارد به نمایش درآمد تا به صنایع دیگر کشور تعمیم پیدا کند.

امیر خواجه فرد در خاتمه با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه فناوری های دفاعی، اعلام کرد: ما برای موتور اوج که خط فراوری آن را برقرار کردیم، حدود 143 شرکت دانش بنیان را فعال کردیم که قطعا در دیگر صنایع هم می توانند کار نمایند. باید این شرکت ها در دیگر صنایع فعال شوند که با فعالیت آنها در این صنایع قطعا شاهد یک جهش در فراوری خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 598

به "مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید