موتور دیزلی تازه ارتش آمریکا؛ 4 سیلندر و 8 پیستون با 1000 اسب بخار قدرت

به گزارش تور ارمنستان، این موتور برخلاف موتورهای رایج بنزین سوز و دیزلی در هر سیلندر دارای دو پیستون خلاف جهت همدیگر است و در نتیجه احتراق در بخش مرکزی و به صورت مشترک برای هر دو پیستون اتفاق می افتد.

موتور دیزلی تازه ارتش آمریکا؛ 4 سیلندر و 8 پیستون با 1000 اسب بخار قدرت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، شرکت تازه آمریکایی با نام ACE در همکاری مشترک با دو شرکت آمریکایی دیگر با نام های Cummins و Achates power قصد فراوری موتورهای دیزلی مخصوص تانک و خودروهای زره پوش ارتش آمریکا را دارد که نتیجه آن یک قرارداد به ارزش 47.4 میلیون دلار است.

این موتور برخلاف موتورهای رایج بنزین سوز و دیزلی در هر سیلندر دارای دو پیستون خلاف جهت همدیگر است و در نتیجه احتراق در بخش مرکزی و به صورت مشترک برای هر دو پیستون اتفاق می افتد. هر ردیف از پیستون ها دارای میل لنگ مخصوص به خود است که این دو میل لنگ به وسیله یک سری چرخدنده متصل به یکدیگر نیرو را به وسیله یک خروجی قدرت انتقال می دهند.

پیش از این فن آوری و ایده مذکور در هواپیماهای یونکرز (junkers) در دهه 1920 و 1930 و موتورهای موسوم به Commer Knocker در دهه 1950 و 1960 استفاده شده بود.

حجم این موتور 4 سیلندر برابر با 14.3 لیتر است و حداکثر قدرت آن به 1000 اسب بخار در دور موتور 2600 rpm می رسد. موتور مذکور مجهز به 2 توربوشارژر و 1 سوپرشارژر هم است.

این موتور در حجم های مختلف فراوری خواهد شد که نمونه کوچک تر 4 لیتر و مدل بزرگتر 20 لیتر حجم دارد و مجهز به 12 پیستون است و توانایی فراوری نیروی 1520 اسب بخار را دارد.

موتورهای تازه به جعبه دنده های تازهی هم متصل خواهند شد تا هدر رفت انرژی تا 90 درصد کاهش یابد. در حال حاضر تانک های آمریکا مجهز به جعبه دنده با هدر رفت انرژی به مقدار 55 درصد هستند.

این موتورها احتراق 2 زمانه دارند در نتیجه مدت زمان احتراق و سیکل تخلیه در نصف زمان موتورهای 4 زمانه اتفاق می افتد.

برای عمل تخلیه و تنفس موتور هم از یک ورودی و خروجی مشترک بر روی دیواره هر سیلندر استفاده شده است.

موتورهای مذکور از فن آوری سیستم هیبریدی در بخش استارت بهره می برند. این سیستم نقش ژنراتور را به عهده داشته و دقیقا در بین موتور و جعبه دنده قرار می گیرد. این ژنراتور توانایی فراوری قدرت به مقدار 217 اسب بخار را دارد و به وسیله یک بسته باتری لیتیوم یونی 600 ولتی شارژ می گردد.

ارتش آمریکا در مرحله اول از این قوای محرکه در مدل های Bradley M2 و M88 استفاده خواهد نمود و مدل های دیگر این شرکت برای استفاده سبک و سنگین در آینده در دیگر مدل های ارتش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1170

به "موتور دیزلی تازه ارتش آمریکا؛ 4 سیلندر و 8 پیستون با 1000 اسب بخار قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور دیزلی تازه ارتش آمریکا؛ 4 سیلندر و 8 پیستون با 1000 اسب بخار قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید