نوروز را بعد از کرونا جشن بگیریم، دید و بازدید سالمندان را تهدید می نماید

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران/گیلان یک روان شناس از مردم خواست عید نوروز را بعد از کرونا جشن بگیرند و اظهار کرد: دید و بازدیدهای عیدانه در این دوره بحرانی می تواند مستعدکننده افراد سالمند و سن بالا به بیماری باشد.

نوروز را بعد از کرونا جشن بگیریم، دید و بازدید سالمندان را تهدید می نماید

رضا سلطانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش سن افراد استعداد آنان را برای ابتلا به بیماری افزایش می دهد، اظهار کرد: هرچه سن بالا می رود، با بیماری های مختلف روبرو خواهیم شد.

وی از مردم خواست در روزهای کرونا بیشتر مراقب افراد سالمند باشند و توضیح داد: باید با افرادی که سن بالا دارند با احتیاط بیشتری تماس برقرار کنیم، زیرا بیماری های زمینه ای مانند قلبی، ریوی، فشار خون، دیابت و نارسایی کلیه در افراد سالمند بیشتر مشاهده می گردد.

عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان، رماتیسم و ام.اس را نیز عامل ضعف سیستم ایمنی دانست و گفت: افرادی که داروهای ضد سرطان مصرف می نمایند استعداد ابتلا به بیماری دارند.

سلطانی، کرونا را یک میهمان ناخوانده و نامرئی دانست و عنوان نمود: خیلی باید مراقب دید و بازدیدهای عید باشیم، زیرا شرایط بحرانی است و اگر مراقب نباشیم بیماری برای دیگران هدیه می بریم. بسیاری از افراد فکر می کنیم سیستم ایمنی دیگران به ویژه افراد سالمند مانند آنان قدرت دارد، اما ممکن است ویروسی که بر ما اثر نکند، در افراد سن بالا کارساز باشد و شدیدا آنان را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه مطالعات روان شناسی سلامت نشان داده اخبار و اطلاعات منفی سیستم ایمنی را تضعیف می نماید، ادامه داد: رد و بدل اخبار و اطلاعات منفی فضا را تنش زا می نماید و هرچه فضا تنش زا و اضطرابی باشد هورمون کورتیزول که هورمون استرس است، بیشتر ترشح می گردد و افزایش هرمون کورتیزول در بدن سیستم ایمنی را تضعیف می نماید و استعداد ابتلا به بیماری را بالا می برد.

این دکترای روان شناسی، از مردم خواست در شرایط فعلی اخبار و اطلاعات منفی را در دید و بازدید با دیگران منتقل ننمایند و یادآور شد: تنش و استرس برای سالمندان خوب نیست و سلامتی آنان را به خطر می اندازد.

سلطانی، با اشاره به انتقال تراکم جمعیتی بیرون از منزل به درون منزل در روزهای کرونایی، گفت: حضور اعضای خانواده در منزل موجب می گردد اصطکاک ها به واسطه عدم وجود مهارت های بین فردی افزایش یابد و شاهد درگیری و تنش و چالش در منزل باشیم.

وی همچنین از مردم خواست عید نوروز را بعد از کرونا جشن بگیرند و اظهار کرد: دید و بازدیدهای عیدانه در این دوره بحرانی می تواند مستعدنماینده افراد سالمند و سن بالا به بیماری باشد لذا اگر قرار است کرونا را شکست دهیم، باید از خودمان و دیگران مراقبت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 255

به "نوروز را بعد از کرونا جشن بگیریم، دید و بازدید سالمندان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز را بعد از کرونا جشن بگیریم، دید و بازدید سالمندان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید