تاثیر مثبت طرح های فصلی بر حضور خانواده ها در کتاب فروشی ها

به گزارش تور ارمنستان، مرتضی محرابی مدیر کتاب فروشی کتابانه ساوه در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اهمیت طرح های فصلی خرید کتاب گفت: در 6 سال گذشته، طرح های فصلی برای مخاطبان شناخته شده و بسیاری از مشتریان با آن آشنا هستند؛ هرچند اطلاع رسانی درباره زمان طرح ها خیلی محدود بوده است و خود ما هم خیلی دیر متوجه می شدیم.

تاثیر مثبت طرح های فصلی بر حضور خانواده ها در کتاب فروشی ها

وی ادامه داد: اما برای بهارانه کتاب 1400 اطلاع رسانی خوب و مناسبی هم در صدا و سیما و هم مطبوعات شده است؛ به طوری که در بخش های خبری پرمخاطب مثل ساعت 14 و 21 درباره آن صحبت شد و مردم از برگزاری آن مطلع شدند.

محرابی با بیان اینکه زمان برگزاری طرح هم مناسب است، نام کرد: این طرح ها به نام مشوق مردم برای خریداری کتاب با تخفیف است. این مساله، به خصوص این روزها که شاهد افزایش قیمت کتاب در کشور هستیم، اهمیت زیادی دارد.

مدیر کتاب فروشی کتابانه ساوه، با بیان اینکه به دلیل استقبال خانواده ها از طرح اغلب به صورت خانوادگی به کتاب فروشی می آیند، گفت: زمانی که پدر یا مادر کتابی انتخاب می کنند؛ فرزندان هم به سراغ بخش کودک می فرایند تا کتاب بگیرند و گاهی خریدها خانوادگی است که همین موضوع نشان دهنده تاثیرگذاری طرح برای حضور خانواده ها در کتاب فروشی ها و ارتباط با آن ها است.

وی افزود: ما فروش اینترنتی و آنلاین هم داریم اما به دلیل محدودیت اعتبار ترجیح دادیم در ایام برگزاری، همه اعتبار خود را به مشتریانی که حضوری به کتاب فروشی می آیند اختصاص بدهیم تا کتاب فروشی پویاتر باشد.

محرابی با اشاره به ضرورت افزایش بودجه این طر ح ها یادآور شد: درخواست ما این است که در پی استقبال مردم از اجرای آن بودجه و یارانه افزایش پیدا کند؛ زیرا اعتبار کتاب فروشی ها خیلی محدود است و ما بیشتر برای فروش کتاب های عمومی و کودک و نوجوان آن ها را اختصاص می دهیم و کتاب های دانشگاهی کمتر شامل آن می شود.

این کتاب فروش در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به تسویه حساب زود و به موقع با کتابفروشان طی دوره های اخیر هم توضیح داد: در حالی که دوره های پیشین ما باید گاهی شش ماه منتظر تسویه پول طرح بودیم اما از دو - سه دوره قبل این موضوع فرایند بهتری پیدا کرده و کمک خوبی برای تجمیع منابع مالی کتابفروشان با موزع و ناشران بوده است.

بهارانه 1400 که از دوشنبه 17 خرداد آغاز شده است به مدت یک هفته تا 23 خرداد ماه برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1149

به "تاثیر مثبت طرح های فصلی بر حضور خانواده ها در کتاب فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت طرح های فصلی بر حضور خانواده ها در کتاب فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید