تراریوم، گلخانه ای کوچک

به گزارش تور ارمنستان، دکوراسیون داخلی از جمله موضوعات پرطرفدار در دنیای امروز است. فاکتورهای زیادی در دکوراسیون یک خانه اثر می گذارند اما استفاده از گل و گیاه موثرترین روش برای ایجاد حس سرزندگی، شادابی و حس ناب زندگی در آپارتمان های کوچک است. به دلیل کوچک بودن متراژ آپارتمان ها و نبود نور کافی در آنها اغلب افراد تمایلی به پرورش گل و گیاه ندارند. اما تراریوم این امکان را برای ساکنین منازل کوچک فراهم نموده که بتوانند مجموعه ای از گیاهان آپارتمانی را در شرایطی نگهداری نمایند که نیازی به مراقبت ویژه و نور زیاد نداشته باشند. تراریوم یا باغ شیشه ای روشی نوین برای نگهداری گل و گیاه است و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نمایی بسیار زیبا و جذاب ایجاد میکند و حسی سرشار از آرامش و شادابی به ساکنین منتقل می نماید.

تراریوم، گلخانه ای کوچک

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

تراریوم، باغ شیشه ای

تراریوم روشی مناسب برای نگهداری گل و گیاه در باکس های شیشه ایست. افرادی که علاقه به کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی در گلدان ندارند می توانند از تراریوم در هر نقطه از خانه خود استفاده نمایند. لغت تراریوم به معنای باغ شیشه ای است و در کل به نگهداری گیاهان در ظروف شیشه ای یا ظروفی از جنس پلاستیک شفاف اشاره دارد. در این سیستم گیاهان توسط محفظه های شیشه ای احاطه می شوند و به صورت خیلی محدود با هوای بیرون در ارتباط هستند. این باغ شیشه ای امکان رشد و پروش گیاهانی که در شرایط معمولی قابل رشد و نگهداری نیستند را فراهم می نماید.

تراریوم برای انواع مکان ها از جمله محیط های اداری، هتل ها، آپارتمان ها و … قابل استفاده می باشد. این محفظه که از جنس شیشه است در ابعاد و اشکال متفاوت وجود دارد و گیاهانی که در آن نگهداری می شوند با مصرف انرژی کمی رشد می نمایند و حتی می توانند بدون نور خورشید و با استفاده از نوری که در محفظه ها تعبیه شده به حیات خود ادامه دهند. سیستم تراریوم به نحوی طراحی شده است که فضایی مرطوب و مناسب برای گیاهان ایجاد می نماید و با توجه به ابعاد باکس ها می توان گیاهانی با اندازه های متفاوت در آن نگهداری کرد.

سیستم تراریوم یک سیستم کاملا مستقل است و به دلیل مقدار خاک، نوع گیاهان، نور و نوع طراحی آن دیگر احتیاجی به آبیاری مداوم و تعویض خاک ندارد و در کل نگهداری و مراقبت از آن آسان می باشد. ظروف تراریوم را می توان به صورت در بسته یا باز انتخاب نمود. انواع ظروفی که برای تراریوم استفاده می شوند شامل تنگ های ماهی، شیشه های مربا، پارچ های شیشه ای و سایر ظروف شیشه ای در طرح های مختلف هستند.

از مزایای تراریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرورش گل و گیاه در گلدان احتیاج به مراقبت و رسیدگی دارد اما مکانیزم تراریوم به نحوی است که تنها ماهی یکبار آبیاری می شود و احتیاج به مراقبت ندارد.
  • بیشتر آپارتمان ها نور کافی برای رشد گیاهان ندارند و به همین دلیل امکان نگهداری گلدان برای ساکنین این آپارتمان ها وجود ندارد. طراحی تراریوم به نحوی ست که با تعبیه لامپ های کم نور مخصوص امکان ایجاد نور مورد احتیاج برای گیاهان فراهم می شود و در مکان های تاریک و کم نور نیز می توان از آن استفاده نمود.
  • با استفاده از تراریوم می توان انواع مختلف گیاهان آپارتمانی را در یک مکان با شرایط محیطی یکسان نگهداری کرد.
  • تراریوم یک باغ شیشه ای بی نظیر است که زیبایی طبیعت را به خانه شما می آورد. استفاده از تراریوم دیزاین خانه را جذاب تر می نماید.

انتخاب نوع گل و گیاه مناسب تراریوم

مهم ترین نکته در انتخاب گیاهان تراریوم توجه به میزان رشد آن ها است. گیاهان تراریوم باید از نوع کند رشد انتخاب شوند. این گیاهان برای محیط های مرطوب مناسب هستند و باید در خاک همواره خیس نگهداری شوند. گفتنی است گیاهانی که در تراریوم کاشته می شوند بهتر است گیاهانی ریز و کوچک باشند. گیاهان مناسب تراریوم در انواع رنگ، شکل و ارتفاع وجود دارند و انتخاب آن ها بر اساس این معیار ها با توجه به محفظه های شیشه ای مورد نظر صورت می گیرد.

نگهداری از تراریوم

برای این که تراریوم در مدت طولانی سالم بماند و خراب نشود باید سه مورد نور، رطوبت و تهویه در مورد آن رعایت شود. نور گیاهان باید به حدی باشد که آن ها بتوانند عملیان فتوسنتز را انجام دهند. اگر امکان دسترسی به نور طبیعی فراهم نباشد می توان با استفاده از لامپ و ایجاد نور مصنوعی احتیاج گیاهان را بر طرف کرد. در مورد رطوبت و آبیاری باید متناسب با گیاه عمل نموده و با در نظر دریافت دمای محیطی که تراریوم در آن قرار گرفته است نسبت به آبیاری آن اقدام شود. برای نگه داشتن بهتر گیاهان باید تهویه تراریوم را در نظر داشت و اگر درب تراریوم بسته است در روز چند ساعت درب را باز یا نیمه باز گذاشت تا هوای محیط تراریوم عوض شود. گفتنی است تراریوم باید مرتبا کنترل شده و با توجه به اینکه هیچ گونه زهکشی در تراریوم انجام نمی شود، میزان آب داخل آن می بایست از حد معینی بیشتر نشود چرا که نهایتا منجر به کپک زدگی و قارچ می شود.

قیمت تراریوم

موضوعقیمتتاریخ به روز رسانی
تراریوم کاکتوس- بزرگ2,200,000 ریال1398/12/1
تراریوم سوپر اسکوئر با استند نور3,300,000 ریال1398/12/1
تراریوم بونسای جینسینگ بسته2,760,000 ریال1398/12/1

قیمت تراریوم با توجه به ابعاد آن، همچنین تعداد و نوع گیاهانی که در آن کاشته شده اند، متفاوت است. حتی استفاده از نور مصنوعی نیز روی قیمت تراریوم تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین اگر قصد خرید تراریوم را دارید با توجه به شرایط محیطی که قرار است تراریوم در آن قرار بگیرد، مشخصات تراریوم مورد نظر را مشخص نموده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

تراریوم به چه معناست؟

لغت تراریوم به معنای باغ شیشه ای است و در کل به نگهداری گیاهان در ظروف شیشه ای یا ظروفی از جنس پلاستیک شفاف اشاره دارد. در این سیستم گیاهان توسط محفظه های شیشه ای احاطه می شوند و به صورت خیلی محدود با هوای بیرون در ارتباط هستند.

گیاهان مناسب تراریوم چه ویژگی هایی دارند؟

گیاهان تراریوم باید از نوع کند رشد انتخاب شوند، این گیاهان برای محیط های مرطوب مناسب هستند و باید در خاک همواره خیس نگهداری شوند. گفتنی است گیاهانی که در تراریوم کاشته می شوند بهتر است گیاهانی ریز و کوچک باشند.

تراریوم به چند دسته کلی تقسیم می شود؟

تراریوم با توجه به ظرفش به دو دسته در بسته یا باز تقسیم می شوند.

برای نگهداری درست از تراریوم چه مواردی باید در نظر گرفته شوند؟

برای این که تراریوم در مدت طولانی سالم بماند و خراب نشود باید سه مورد نور، رطوبت و تهویه در مورد آن رعایت شود

منبع: ساختمانچی
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 151

به "تراریوم، گلخانه ای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراریوم، گلخانه ای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید