توصیه های بهداشتی برای سفارش غذا

به گزارش تور ارمنستان، مطالعات نشان می دهند افراد در منزل شان بیشتر از خارج از منزل غذا می خورند. بنابراین بهتر است با یک فروشگاه عرضه فست فود تماس بگیرید و بخواهید غذا را به منزل شما بیاورند. در این شرایط ممکن است غذاهای سالم دیگری مثل انواع سبزی ها و میوه ها را روی میز غذا تدارک ببینید و با خوردن آنها کمتر شکم تان را با فست فودها پر کنید.

توصیه های بهداشتی برای سفارش غذا

توصیه های بهداشتی برای سفارش غذا

چگونه از فست فودها استفاده کنیم

دل کندن از فست فودها برای بیشتر ما چندان آسان نیست. ولی اگر این بار هم هنگام عبور از جلوی یک رستوران وسوسه شدید که ناخنکی به غذاهای خوشمزه آن بزنید، با رعایت دستورات زیر، می توانید مضرات آنها را به حداقل برسانید:

برای منزل سفارش دهید

مطالعات نشان می دهند افراد در منزل شان بیشتر از خارج از منزل غذا می خورند. بنابراین بهتر است با یک فروشگاه عرضه فست فود تماس بگیرید و بخواهید غذا را به منزل شما بیاورند. در این شرایط ممکن است غذاهای سالم دیگری مثل انواع سبزی ها و میوه ها را روی میز غذا تدارک ببینید و با خوردن آنها کمتر شکم تان را با فست فودها پر کنید.

از منو، غذاهای سالم را انتخاب کنید

اگر شما طریقه آماده کردن هر غذا حاضری را بدانید، متوجه می شوید که آیا خوردن آن غذا با رژیم شما جور در می آید یا نه. غذاهای کبابی، آب پز و بخارپز معمولا سالم ترند. سالادهای مملو از سبزی ها ومیوه های تازه معمولا سالم تر از سالادهای حاوی پنیر، گوشت و سس هستند.

از سفارش غذاهای سالم خجالت نکشید

شاید اگر به یکی از فروشگاه های عرضه غذاهای فست فود سر بزنید و از پیشخدمت بخواهید آن غذا را به روش سالم تری برای شما تهیه کند، با استقبال خوبی روبه رو نشوید؛ ولی این اتفاقی است که این روزها در بیشتر فروشگاه های فست فود در سراسر جهان می افتد. مشتریان می توانند از صاحبان رستوران بخواهند به جای اینکه غذای شان را در روغن یا کره سرخ کنند، آن را کبابی برای شان آماده و یا انواع سس های غذا را حذف کنند. صاحبان این رستوران ها عمل به این خواسته مشتریان را راهی برای جلب رضایت مشتری و جمع کردن مشتریان بیشتر می دانند. پس شما از همین امروز این فرهنگ را رواج دهید، خجالت نکشید.

میزان کوچک تر سفارش دهید

در بیشتر رستوران ها، آنچه به اسم یک پرس غذا به مشتریان ارائه می گردد، معمولا حاوی دو، سه برابر کالری است که فرد باید از یک وعده غذایی به دست بیاورد. بنابراین در صورتی که سایزهای کوچک تر از غذاهای مورد علاقه تان موجود است، آنها را سفارش دهید؛ ولی اگر چنین امکانی فراهم نیست، از همان ابتدا غذایتان را نصف کنید و با دوست یا فردی از خانواده تان که با شما به رستوران آمده است، شریک شوید.

حتی می توانید نیمه دیگر غذا را با خود به منزل ببرید و در وعده های دیگر آن را نوش جان کنید.

سس را جدا سفارش دهید

از مسوولان رستوران بخواهید سس را روی غذای شما نریزند و آن را در ظرفی جداگانه کنار غذایتان قرار دهند. در این صورت شما می توانید میزان سسی را که همراه غذایتان می خورید کنترل کنید و یا به طور کل آن را حذف کنید.

فست فودهای سالم؛ برای بچه هایی سالم

ممکن است شما فرزندان یا نوه هایتان را برای شام خوردن به خارج از منزل ببرید. بسیار مهم است بدانید چگونه رستوران فست فود مناسب را برگزینید که برای سلامت بچه ها شما خطر کمتری داشته باشد. بچه ها عاشق غذا خوردن در بیرون از منزل و به ویژه رستوران های غذاهای حاضری هستند. نکته جالب اینکه تعداد بچه ها چاق در جامعه رو به افزایش است و این نشان می دهد که والدین باید قدت بیشتری در انتخاب غذاهای سالم و یاری به بچه ها داشته باشند. اگر کودک شما اصرار دارد که برای صرف غذا به رستوران فست فود بروید، به او یاری کنید که در رستوران سالم غذا بخورد.

نوشابه ها کالری زیادی دارند؛ درحالی که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند. بنابراین برای فرزندتان به جای نوشابه، آب ویا دوغ سفارش دهید تا فست فود خود را با آن بخورد. نگران نباشید، اولش سخت است، اما عادت می نماید.

مصرف مرغ سوخاری، مرغ سرخ شده و کنتاکی برای بچه ها ممنوع است.

در بعضی از رستوران های فست فود، وعده های غذایی مخصوص بچه ها تدارک دیده شده است که در ظروف و سینی های رنگی ویژه بچه ها ارائه می گردد. این وعده های غذایی فاقد نوشابه گازدار و یا گوشت و مرغ سرخ شده اند و به جای آن در این ظروف غذا، مرغ پخته، سبزیجات، رشته فرنگی و سیب زمینی گنجانده شده است.

منبع:جهانی سلامت 54

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1203

به "توصیه های بهداشتی برای سفارش غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی برای سفارش غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید