جاهای دیدنی کالوتارا؛ شهر مهم و معروف سریلانکا

به گزارش تور ارمنستان، این کشور سرسبز آسیایی از نظر آب و هوایی هم شرایط مساعدی را برای رشد گیاهان و درختان دارد و به همین علت این کشور طبیعتی بسیار زیبا هم دارد. یکی از شهرهای مجذوب کننده این کشور کالاتورا است. کالوتارا از شهرهای مهمی است که به کلمبو هم نزدیک است.

جاهای دیدنی کالوتارا؛ شهر مهم و معروف سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

این شهر یک شهر ساحلی بسیار زیبا است که در امتداد خط ساحلی جنوب غربی سریلانکا واقع شده است. شهر کالوتارا ترکیبی خارق العاده از سواحل شنی، معابد و سایر اماکن توریستی و تماشای و چند هتل بسیار زیبا و لوکس است که دنیاگردان علاقه مند به بازدید از این شهر می توانند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از این شهر بازدید نمایند.

جاهای تماشای کالوتارا

کالوتارا یک مرکز تجاری مهم ادویه در گذشته بوده است و امروزه هم به داشتن درجه یک ترین انبه ها معروف است. ازجمله جاهای تماشای این شهر می توان به موارد زیر اشاره نمود: معبد بوداییان گانگاتیلاکا، قلعه ریچموند، معبد بودایی آسوکارامایا، کالوتارا بودیا (درخت مقدس)، غارهای فا هین، آبشار تودوگالا الا و کلیسای مقدس صلیبی. این شهر مهم و مالی سریلانکا با داشتن پتانسیل های قوی برای جذب دنیاگرد سالانه پذیرای دنیاگردان زیادی است.

معبد بوداییان لانکاتیلاکا (Lankatilaka Vihara)

سریلانکا کشوری است که مذهب اکثریت مردم آن بودایی است. این کشور شهرهای مقدسی دارد که در آنها معابد متعددی وجود دارد. شهر کالوتارا یکی از این شهرها است که چندین معبد مذهب بودایی در آن وجود دارد. یکی از این معابد معبد لانکاتیلاکا است. معبد لانکاتیلاکا در شهر کالوتارا از معابدی است که معماری خاصی دارد و گنبد سفید رنگی در معماری این معبد وجود دارد که بعنوان نماد شهر کالوتارا هم می تواند نام بگیرد.

تماشا این معبد به ویژه در شب که نورپردازی های صورت گرفته سبب درخشش بیشتر آن می شود، از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار است. این معبد در دهه 1960 میلادی و در جنوب پل کالوتارا ساخته شده است. البته این معبد به نام معبد کالوتارا هم معروف است. در داخل معبد شاهد نقاشی هایی در رابطه با بودا خواهید بود.

نشانی معبد بوداییان لانکاتیلاکا: Galle Rd, Kalutara 12000, Sri Lanka

قلعه ریچموند (Richmond Castle)

قلعه ریچموند در شهر کالوتارا یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است که مجذوب کنندهیت خاصی را به این شهر زیبا بخشیده است. در واقع وجود بناهای تاریخی در شهری که از نظر طبیعی هم جاذبه های فراوانی دارد برای هر دنیاگردی مجذوب کننده است. قلعه ریچموند کالاتورا دارای معماری با شکوه و زیبایی است که هم معماری نمای بیرونی و هم معماری درون ساختمان با ظرافت و زیبایی خاصی صورت گرفته است.

این قلعه بنایی دو طبقه است که در سال 1896 بنا شده است. قلعه ریچموند در داخل باغ عظیمی ساخته شده است، در اصل برای فرماندار وقت شهر کالوتارا بنا شده است. در معماری این بنا شاهد کنده کاری ها و در واقع تلفیق معماری بناهای انگلیسی و هندی هستیم. امروزه بازدید از این قلعه برای عموم آزاد است.

نشانی قلعه ریچموند: Kalutara, Sri Lanka

معبد بودایی آسوکارامایا (Asokaramaya Buddhist Temple)

همانطور که ذکر شد مذهب اغلب مردم سریلانکا بودایی است و از همین رو شاهد معابد متعدد و مجذوب کنندهی از حیث دنیاگردی در شهرهای مختلف سریلانکا هستیم. از معابد دیگر معروف و مشهور شهر کالوتارا می توان به معبد بودایی آسوکارامایا اشاره نمود. یک ساکن محلی و بومی که تحت تاثیر سخنان راهب این معبد قرار گرفته بود، هزینه ساخت و توسعه آن را پرداخته است.

درباره تاریخچه این معبد اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم باید ذکر کنیم که در واقع این معبد به وسیله یک راهب بودایی به نام آلوتگاما سانگاراتنه در 1873 ساخته شده است. او در یک جنگل نزدیک به رودخانه کالوگانگا زندگی می کرد و هزینه زندگی و معبد را هم از یاری های مردم تامین می کرد. معبد بودایی آسوکارامایا چندین بار مورد احیا و بازسازی قرار گرفته است و امروزه از سالنی عظیم که به وسیله چند سالن کوچکتر احاطه شده است تشکیل یافته است.

نشانی معبد بودایی آسوکارامایا: Thimbirigasyaya Rd, Colombo 00500, Sri Lanka

کالوتارا بودیا (Kalutara Bodhiya)

کالوتارا بودیا یک درخت انجیر مقدس در سریلانکا و در شهر کالوتارا است. این درخت در جاده اصلی گاله کلمبو، در کنار رودخانه کاله و در بخش جنوبی شهر کالوتارا واقع است. یک مرکز مدیتیشن و کالوتارا ویهارا در نزدیکی این درخت انجیر قرار دارند. طبق اعتقادات بوداییان درخت کالوتارا بودیا یکی از 32 درخت مقدس برای بوداییان است که در زمان سلطنت دوانام پیاتیسا در قرن دوم کاشته شده است و تا قرن 15 میلادی بدون هیچ آسیبی پا بر جا بوده است.

توسعه کالوتارا بودیا در سال 1931 صورت گرفت و انجمن بوداییان در این مکان با هدف توسعه و حمایت از بوداییان ایجاد شد. این درخت از درختان قابل احترام برای بوداییان سریلانکا و تمام دنیا است و دنیاگردان بسیاری برای تماشا این درخت انجیر مقدس که کالوتارا بودیا نام دارد به این مکان مراجعه می نمایند.

نشانی کالوتارا بودیا: Galle Rd, Kalutara 12000, Sri Lanka

آبشار تودوگالا الا (Thudugala Ella Waterfall)

در حالی که کالوتارا بیشتر با نمادهای دریا، خورشید و شن و ماسه شناخته شده است، اما یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که آبشارهای زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد، آب های این آبشارها در منطقه رودخانه کالو به اقیانوس هند می ریزد، در این جهت آبشارهایی با هر شکل و ابعاد در منطقه ها مختلف اطراف کالوتارا قرار دارند.

یکی از این آبشارهای زیبا آبشار تودوگالا الا است. در اطراف این آبشار در زمان اشغال سریلانکا به وسیله انگلیس خانه انگلیسی ها قرار داشت که البته هنوز آثار به جا مانده از یکی از خانه ها هنوز مشهود است. آبشار تودوگالا الا طبیعت زیبایی هم دارد. گیاهان و خزه ها در اطراف این آبشار قابل مشاهده است و پرندگان بسیاری هم در این منطقه وجود دارند.

نشانی آبشار تودوگالا الا: Thudugala Ella - Wellatha Rd, Sri Lanka

غارهای فا هین (Fa Hien Caves)

غار فا هین یا غار پاهیانگالا، در کالوتارا در استان غربی سریلانکا واقع شده است و طبق یک افسانه روستایی داستان این غار مربوط به یک راهب است ولی با این حال هیچ مدرک باستان شناسی یا تاریخی برای تأیید این افسانه وجود ندارد و با این وجود، از آنجا که بقایای اسکلتی فسیل شده انسان در اواخر دهه 1960، 1980 و 2013 در این مکان کشف شده است، این مکان از نظر باستان شناسی دارای اهمیت ویژه ای است. غار فا هین در کالوتارا عظیم ترین غار در این منطقه است. این مکان از نظر دنیاگردی بسیار محبوب و معروف است.

نشانی غار فا هین: Sri Lanka

کلیسای مقدس صلیبی (Holy Cross Church Kalutara)

کالوتارا علاوه معابد متعدد دارای کلیسای مقدس صلیبی است. این کلسیا که معماری بسیار باشکوهی دارد بر روی ناحیه ای مرتفع قرار گرفته است و برای رسیدن به ساختمان داخلی باید تعداد زیادی پله را بالا رفت. نمای بیرونی این کلیسا سفید رنگ و بسیار زیباست و یک جاذبه دنیاگردی محبوب در بین دنیاگردان است.

نشانی کلیسای مقدس صلیبی: Galle Road, Kalutara South, Kalutara 12000, Sri Lanka

در سرانجام دنیاگردان و علاقه مندان به بازدید از این شهر می توانند به وسیله تورهای دنیاگردی، بلیط هواپیما خارجی تهیه نمایند و به گردش در شهرهای مختلف سریلانکا و جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور سریلانکا و بخصوص شهر کالوتارا و تمام جاذبه های آن بپردازند.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1114

به "جاهای دیدنی کالوتارا؛ شهر مهم و معروف سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی کالوتارا؛ شهر مهم و معروف سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید