درخواست 54 نماینده درباره طرح جنجالی شفافیت آرا

به گزارش تور ارمنستان، پس از رد طرح شفافیت آراینمایندگان در صحن علنی مجلس و نقدها شدید از مجلس اصولگرا حالا بیش از 50 نفر از نمایندگان طی نامه ای به هیئت رئیسه خواهان آنالیز مجدد طرح شفافیت آرا نمایندگان در صحن علنی مجلس به صورت قیام و قعود شدند.

درخواست 54 نماینده درباره طرح جنجالی شفافیت آرا

این کنندگان مجلس طی نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواهان اعمال ماده 130 قانون آئین نامه داخلی برای رای گیری مجدد شفافیت آراءکنندگان و اعمال ماده 120 و 121 آیین نامه به صورت قیام و قعود شدند.

ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس ناظر بر این است که اگر طرحى مورد تصویب مجلس یا کمیسیون هاى موضوع اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسى واقع نشد بدون تغییر اساسى تا شش ماه دیگر نمی توان آن را مجدداً به مجلس پیشنهاد نمود مگر با تقاضاى کتبى پنجاه نفر کننده و تصویب مجلس.

همچنین براساس ماده 120 در خصوص ذیل أخذ رأى علنى با ورقه خواهد بود: هرگاه حداقل 10 نفر از کنندگان به جاى استفاده از دستگاه الکترونیکى و یا قیام و قعود رأى علنى با ورقه را تقاضا کنند. ابتدائاً بدون بحث نسبت به درخواست، رأى گیرى به عمل مى آید و درصورت تصویب درخواست، اصل موضوع با ورقه و به طور علنى به رأى گذاشته میشود.

ماده 121 هم تاکید دارد در رأى علنى با ورقه، هر کننده داراى سه نوع کارت سفید، کبود و زرد است که اسم آن کننده روى کارت ها چاپ شده است. کارت سفید علامت قبول، کارت کبود علامت رد و کارت زرد علامت امتناع است. هنگام اخذ رأى علنى با ورقه، کنندگان کارت سفید یا کبود یا زرد خودشان را با نظارت دبیران در گلدان ها مى ریزند. کنندگانى که رأى ندهند و یا بعد از اعلام اخذ رأى از تالار جلسه خارج شوند، ممتنع محسوب مى شوند.

تبصره این ماده می افزاید اسامى موافقین، مخالفین و ممتنعین و کسانى که در رأى گیرى شرکت نکرده و یا بعد از اعلام أخذ رأى از تالار خارج شده اند، بدون اینکه در جلسه قرائت شود، درصورت مشروح مذاکرات مجلس ثبت مى شود.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 954

به "درخواست 54 نماینده درباره طرح جنجالی شفافیت آرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 54 نماینده درباره طرح جنجالی شفافیت آرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید