تور آفریقای جنوبی: در جاده های آفریقای جنوبی در امان بمانید

به گزارش تور ارمنستان، این موارد را در جاده های آفریقای جنوبی رعایت کنید

اجاره ماشین در آفریقای جنوبی یک ضرورت است. نه تنها به خاطر اینکه مقرون به صرفه تر از وسایل نقلیه محلی است، بلکه به خاطر اینکه اختیار عمل دست خودتان است و می توانید آزادانه هر زمان هرکجا که خواستید بروید. برخی ها ممکن است نگران اجاره کردن ماشین در کشوری باشند که بالاترین آمار جرم در جهان را دارد. با این حال، ما به مدت 5 هفته در جاده های این کشور رانندگی کردیم و این کار را به همه توصیه می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور آفریقای جنوبی: در جاده های آفریقای جنوبی در امان بمانید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

در اینجا به تشریح نکاتی که برای حفظ امنیت در جاده های آفریقای جنوبی لازم است می پردازیم:

  • باک را پر نگه دارید. همواره مراقب درجه بنزین باشید و هرجا پمپ بنزین دید باک را پر کنید. یک بار بنزین ما رو به اتمام بود و فکر می کردیم به زودی به پمپ بنزین برسیم اما بسیار دورتر از جایی بود که تصور می کردیم. اگر دوست ندارید اینجا وسط جاده بمانید همواره حواس تان به مقدار بنزین باشد. چرا که بنزین تمام کردن تبعاتی دارد و ممکن است شما را در جایی از جاه و راه گرفتار کند که هیچ انسانی تا کیلومترها دورتر به چشم نخورد و از لحاظ امنیت نیز در پایین ترین سطحی قرار داشته باشد که حتی فکر کردن به آن کاری سخت باشد چه برسد به قرار گرفتن در آن شرایط.
  • 2. ماشین قدیمی بهتر است. نباید در آفریقای جنوبی خیلی زرق و برق دار و شیک به نظر برسید. ماشین زیبا مساوی است با پول. اگر قرار باشد بین بی ام و و شورولت یکی را انتخاب کنید، سوار شورولت شوید. ماشین لوکس و گران قیمت شما را شاخص و پررنگ نموده و دزدان را به ربودن اتومبیل شما بیش از پیش تشویق می نماید.
  • هیچهایکر ها را سوار نکنید و به خاطر کسی توقف نکنید. خیلی از افراد محلی این حرف را به ما زدند. دزدی های زیادی از این طریق در اینجا اتفاق می افتد. کسی در جاده تظاهر می نماید که ماشینش خراب شده و احتیاج به یاری دارد به محض اینکه بایستید دوستانش بیرون می آیند و ماشین شما را می دزدند یا به شما دستبرد می زنند. برای هیچ کس نایستید. متاسفانه باید بگوییم در جاده های آفریقای جنوبی حس دلسوزی و یاری به هم نوع را باید کنار بگذارید، چرا که ممکن است این برانگیخته شدن احساسات برای شما بسیار گران تمام گردد.
  • 4. درب ها را قفل کنید. همواره حتی در حین رانندگی هم درب های ماشین را قفل کنید. ممکن است وقتی پشت چراغ قرمز ایستاده اید یا به یک تابلو توقف رسیده اید مورد دستبرد قرار بگیرید یا ماشن تان را بدزدند.
  • شب ها رانندگی نکنید. محاسبه کنید چقدر زمان می برد که به مقصد برسید و زودتر راه بیافتید تا پیش از تاریکی به مقصد برسید. جاده های آفریقای جنوبی در شب خطرناک هستند. به علت سرقت های زیاد ماشین بر طبق قانون شما می توانید از چراغ های قرمز در شب عبور کنید. کمی زود بیدار شدن و به هنگام روشنی رانندگی کردن بسیار بهتر از این است که در هنگاک تاریکی شی در جاده های آفریقای جنوبی ماشین برانید.
  • مراقب چاله ها باشید! جاده های اصلی و بزرگراه ها در آفریقای جنوبی واقعاً خوب اند. اما وقتی از جاده های اصلی به سمت شهرها و روستاهای کوچک تر می روید، راه کاملاً خراب است. گودال ها مانند دره شده اند و جاده هیچ شانه ای ندارد و مردم در جاده راه می فرایند و گاهی چاره ای به غیر از رفتن در چاله ندارید. به طوریکه ما تجربه افتادن ماشین مان را در این چاله های بزرگ داریم.
  • به کسی که راهنمای پارکینگ است پول دهید. وقتی به میوه فروشی، رستوران، مغازه، فروشگاه و یا هرجایی شبیه آن میروید، اغلب یک نفر با جلیقه شبرنگ دار بیرون ایستاده است و می گوید می خواهید از ماشین تان مراقبت کنم؟. اصولاً تا شما برگردید او از ماشین مراقبت می نماید و حواسش هست کسی به آن دستبرد نزند یا آن را به سرقت نبرد. وقتی برگشتید او از شما پول می خواهد که بین 2 تا 5 زار کافی است و او را راضی می نماید.
  • داشتن تلفن همراه. برای مواقعی که ماشین تان خراب گردد، دزدیده گردد، احتیاج داشته باشید با شرکتی که ماشین اجاره کردید تماس بگیرید و یا یک مشکل اورژانسی پیش بیاید، داشتن یک تلفن همراه لازم است. در این موارد بهتر داخل ماشین بمانید و درها را هم قفل کنید.
  • یک کلمن تهیه کنید. یک کلمن همراه داشته باشید که بتوانید داخلش مواد غذایی و نوشیدنی نگه دارید تا مواقعی که ماشین خراب شده است یا زمانی که گم شده اید، خوراکی و نوشیدنی داشته باشید. خیلی خوب است که بتوانید در جاده مواد غذایی را خنک نگه دارید. ما در جاده پنیر، به جای مانده ناهار، مرغ سرد، میوه ، سبزیجات و نوشیدنی خنک خوردیم.
  • 10.یک نقشه خوب تهیه کنید. داشتن یک نقشه خوب برای سفر در جاده بسیار کلیدی است. در آفریقای جنوبی راه های بسیار زیادی وجود دارد. با داشتن یک نقشه خوب مردم محلی می توانند سریع ترین راهها را به شما نشان دهند و البته گم هم نمی شوید.
  • شیشه ها را بالا نگه دارید. یکی از لذت های بزرگ رانندگی در آفریقای جنوبی، تماشا منظره ها زیبای طبیعی و خوردن باد به صورتتان است. این کار را تا وقتی در شهر هستید می توانید انجام دهید.بعد از آن باید شیشه ها را بالا بکشید و تهویه را روشن کنید. باز کردن شیشه ها این امکان را فراهم می نماید که به راحتی از ماشین تان سرقت نمایند.
  • مراقب حیات وحش باشید. اغلب حیوانات اهلی و حیات وحش در جاده ها رفت و آمد می نمایند. اگر نمی خواهید با یک بز کوهی شاخ به شاخ شوید مراقب باشد!
منبع: الی گشت
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1359

به "تور آفریقای جنوبی: در جاده های آفریقای جنوبی در امان بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: در جاده های آفریقای جنوبی در امان بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید