دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد

به گزارش تور ارمنستان، آیا تا به حال به داشتن اتاق خواب زرد فکر کرده اید؟ پردازش مغز انسان به گونه ای است که رنگ زرد را به عنوان رنگی شاد و گرم درک می کند. رنگ زرد نماد یک روز آفتابی در تابستان است. این رنگ معمولاً برای اتاق خواب بچه ها استفاده می شود، چرا که برای دختر و پسر فرقی ندارد و برای اتاق خواب هر دو می توان این رنگ را به کار برد. طراحان داخلی معمولاً از رنگ زرد هم برای سبک مدرن و هم سنتی استفاده می کنند. اگر می خواهید افکار مثبت در طول روز یا شب با شما همراه باشند، به شما پیشنهاد می شود حتما از رنگ زرد برای اتاق خواب استفاده کنید. از مزیت های این رنگ این است که به راحتی با دیگر رنگ ها ترکیب می شود.

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد

اگر می خواهید رنگ زرد را به اتاق خواب خود بیافزایید، باید ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب به رنگ زرد را به کارگرفته و اتاق خواب رویایی خود را بسازید. سعی کنید از پرده، یک یا دو بالشت و یا حتی گل های زرد در فضای داخلی اتاق خواب خود بهره ببرید. با استفاده از رنگ زرد برای اتاق خواب کودک خود به پرورش قوه تخیل او کمک کنید. بچه ها این رنگ شاد را دوست خواهند داشت. پرده های زرد به شما این اجازه را می دهند زمانی که رنگ زرد روی دیوار اتاق بازتاب می شود، جسارت بیشتری پیدا کنید. با این کار، اتاقی روشن و کاملا زرد رنگ خواهید داشت.

ترکیب رنگ آبی و زرد

رنگ زرد و آبی دو رنگ اصلی در چرخه رنگ ها می باشند و بهترین ترکیب برای طراحی داخلی به شمار می آیند. اگر شما از رنگ آبی و زرد بهره ببرید پشیمان نمی شوید چرا که ترکیب این دو رنگ، رنگی زنده و منحصر به فرد ایجاد می کند.

ترکیب رنگ زرد و سبز

ترکیب رنگ زرد و سبز از دیگر ترکیب رنگ های هوشمندانه محسوب می شود که می توان از آن برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد. شما می توانید از این ترکیب برای تمام اتاق ها بهره ببرید، اما بهتر است از آن برای زیبایی اتاق خواب بهره ببرید. اگر میخواهید از رنگ زرد به عنوان یک رنگ غالب در اتاق خواب بهره ببرید، دیوارهای زرد رنگ را با لوازم دکوراتیو مزین کنید و یک تخت خواب سبز رنگ در اتاق قرار دهید. علاوه بر آن می توانید از زیبایی قاب عکس، بالشت سبز یا یک مبلمان سبز نیز بهره ببرید. با این روش، اتاق خواب به مکانی روشن و دنج برای خوابی خوش تبدیل می شود.

ترکیب رنگ زرد و قهوه ای

اگر ظاهری سنتی را برای اتاق خود می پسندید، رنگ زرد و قهوه ای را ترکیب کنید. رنگ قهوه ای رنگی گرم است که لطافت رنگ زرد را پایین می آورد. رنگ قهوه ای شکلاتی تیره ترکیبی از زرد و کرمی است که می تواند اتاق شما را هم زمان با شکوه و دنج جلوه دهد. اگر میخواهید حسی رمانتیک به فضای خانه خود ببخشید، از لوسترهای طلایی یا چند جا شمعی طلایی بهره ببرید.

رنگ زرد رنگی است که به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود. حتی اگر رنگ زرد را با رنگ هایی که در چرخه هماهنگ با رنگ زرد نیستند ترکیب کنید، یک ترکیب غیر معمولی به شما نخواهد داد. حتی شما می توانید سه یا چهار رنگ نزدیک به هم را با هم ترکیب کنید. همان طور که قبلا اشاره شد، می توانید رنگ زرد و سبز را با هم امتحان کنید اما ترکیب رنگ زرد و نارنجی نیز ایده خوبی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می باشد.

زرد کم رنگ

اگر به سبک محلی در عین حال مدرن علاقمند هستید دیوارهای رنگ آمیزی شده با زرد کم رنگ و مبلمان چوبی به همراه پارچه های کتانی را امتحان کنید. زرد کم رنگ طبیعت را تداعی نموده و خورشید را به خانه شما می آورد. شما می توانید سبک محلی را، با قرار دادن تعدادی گل، یک اثر هنری با درون مایه طبیعت یا پارچه هایی با طرح حیوان یا پرنده در اتاق اجرا کنید.

طراحی داخلی غیر معمول

اگر خواهان طراحی داخلی غیر معمول و جالب هستید، ترکیب زرد با آبی فیروزه ای یا بنفش را امتحان کنید. برای ظاهری فاخرتر یک دیوار را زرد نموده و برای چارچوب تخت یا قفسه ها از رنگ بنفش یا آبی فیروزه ای بهره ببرید. برای تکمیل کردن این طراحی، استفاده از قالیچه سیاه و سفید با بافت های جذاب توصیه می شود زیرا آنها حسی مدرنیته به کل فضا القا می کنند.

ظاهر کلاسیک

سرویس خواب چوبی تیره با رنگ زرد روشن به راحتی ست شده و ظاهری سنتی و کلاسیک ایجاد می کند. عکس های سیاه و سفید یا الگوهای گینگهام (نوعی پارچه کتانی) برای القای حس سنتی بسیار مناسب هستند.

اتاق خواب گرمسیری

رنگ زرد رنگی مکمل در هر الگو یا طراحی گرمسیری می باشد. اگر ظاهری عجیب برای اتاق خواب میخواهید از رنگ زرد فاخر بهره ببرید. شما هیچ گاه پشیمان نخواهید شد اگر از میز قهوه ای چوبی، گیاهان سبز رنگ و سایر رنگ های شاد از جمله صورتی و طلایی در اتاق بهره ببرید. اگر به دنبال ظاهری عجیب برای اتاق خواب خود هستید، پارچه های هندی و لوازم تزئینی دست ساز همیشه ایده های خوبی برای اتاق خواب هستند.

دکوراسیون اتاق خواب با دیوارهای زرد

سبک محلی

سبک محلی همیشه ایده خوبی برای اتاق خواب محسوب می شود. شما می توانید دیوارها را با رنگ زرد ملایم رنگ آمیزی نموده و از مبلمان چوبی برای ایجاد حس آرامش و دنج بودن در اتاق خواب بهره ببرید. قالیچه پشمی با بیشتر از دو رنگ به اتاق خواب شما ظاهری روستایی میدهد. در آخر قرار دادن لوازم تزئینی برای همه فضا ها امری بسیار مهم است. تعداد زیادی بالشت روی تخت قرار دهید تا مرحله نهایی طراحی اتاق خوابتان را انجام داده باشید.

زرد محبت آمیز

اگر خواهان اتاق خوابی رنگی هستید از رنگ زرد بهره ببرید زیرا این رنگ به راحتی با دیگر رنگ ها ست می شود. اما اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا در این صورت ظاهری بی نظم و بی سلیقه در اتاق خواب خواهید داشت. شما می توانید دیوارهای اتاق خواب را به رنگ زرد در آورده و از رنگ هایی مثل آبی، سبز لیمویی، صورتی یا نارنجی در کنار آن بهره ببرید. برای صرفه جویی در هزینه ها میتوانید برای مبلمان دست دوم از روکش های زیبا بهره ببرید. علاوه بر آن برای داشتن اتاق خوابی زنده و زیبا، رنگ قالیچه را با مبلمان ست کنید.

الهام از طبیعت

اگر میخواهید طبیعت را به اتاق خواب خود بیاورید، باید دیوارهای زرد رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، در این صورت چهارچوب تخت خواب میتواند ظاهر اتاق خواب شما را تکمیل کند. قسمت هایی از دیوار را که آسیب دیده اند با پارچه یا تصویر گل ها، حیوانات، برگ یا درختان بپوشانید. اگر خواهان حریم خصوصی هستید پرده های بامبو بهترین انتخاب هستند. در استفاده از دکورهای طبیعی زیاده روی نکنید. قالیچه اتاق نیز می تواند تک رنگ یا به رنگ سایه هایی از قهوه ای، سبز، و زرد انتخاب شود.

طرح هندسی

امروزه الگوهای هندسی جزء طرح های مدرن به حساب آمده و در بیشتر طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر رنگ دیوارهای اتاق زرد است، ایجاد الگوهای سیاه و سفید روی دیوار ایده خوبی در نظر گرفته می شود. این نکته را بدانید که مبلمان سیاه انرژی حاصل از رنگ زرد را کمتر میکنند. از لوازم تزئینی فلزی مسطح زرد رنگ برای اتاق خوابتان بهره ببرید. این کار ظاهر اتاق را پر مایه تر نشان می دهد. در این طراحی قالیچه باید از بین سه رنگ سیاه، سفید یا زرد انتخاب شود.

روشنایی بیش از حد

همه ما میدانیم برخی طیف های رنگ زرد بسیار روشن هستند و چشم را خسته میکنند، مخصوصا اگر در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید رنگ زرد پر زرق و برق را با استفاده از رنگ سفید، بژ و قهوه ای ملایم تر کنید. اگر از رنگ زرد برای دیوارهای اتاق استفاده کردید ولی رنگ بسیار روشنی برای اتاق خوابتان به نظر می آید، میتوانید آن را کمرنگ تر کنید. راه های زیادی برای کم رنگ تر کردن دیوار ها وجود دارد که میتوان به استفاده از ماهوت پاک کن، اسفنج یا پد های رنگ آمیزی اشاره کرد. برای ظاهری لطیف تر بهتر است از پدهای رنگ آمیزی استفاده کرد و به صورت مدور دیوار را پاک نمود. همچنین این نکته بسیار مهم است که از یک طیف مناسب برای کم رنگ تر نشان دادن دیوار بهره ببرید. سعی کنید از رنگ سفید یا کرمی برای اینکار استفاده نمائید. در اینصورت به رنگ مورد علاقه خود بدون اینکه دوباره نیاز به رنگ کردن داشته باشید دست خواهید یافت. اتاق خواب باید جایی باشد که بعد از یک روز کاری در آن احساس آرامش داشته باشید و به همین دلیل مهم است که رنگ اتاق ملایم باشد.

سبک طبیعی

راهی دیگر برای القای حسی ملایم به دیوارهای زرد اضافه کردن دکور سفید یا کرمی رنگ می باشد. پرده های سفید برای پنجره ها حسن ختام خوبی به شمار می آیند. از رنگ سفید برای تزئین اتاق خوابی که در آن از زرد پر رنگ استفاده شده بهره ببرید. رنگ تخت خواب نقش اساسی در زیبایی اتاق خواب ایفا می کند، به همین دلیل باید از رنگ سفید، عاجی یا شن و ماسه ای در اتاق بهره ببرید.

اتاق خواب رنگی

اگر می خواهید از رنگ های بیشتری برای اتاق خواب خود بهره ببرید، آبی و سبز رنگ هایی هستند که به خوبی با زرد هماهنگ میشوند. از سه رنگ پررنگ بهره ببرید چرا که اتاق خواب شما باید مکانی آرام برای خواب و استراحت باشد. اگر دیوارهای اتاق خواب زرد روشن می باشند، از طیف رنگی آبی مات و سبز بهره ببرید. برای داشتن ظاهری ساحلی در اتاق از تخت خواب سفید یا ماسه ای رنگ و لوازم تزئینی به رنگ آبی آسمانی بهره ببرید. شما همیشه در چنین اتاق خوابی احساس آرامش خواهید کرد، چنان که گویی آفتاب از دیوارها سربرآورده، شن و ماسه ها روی تخت ریخته و مهم تر از آن حضور آسمان را حس میکنید. اگر سبز را بیشتر از آبی می پسندید این نکته را بدانید که رنگ مریم گلی یا سبز نعناعی ، رنگ زرد روشن دیوارهای اتاق خواب را خنثی می کند.

مبلمان چوبی

استفاده از سرویس خواب ساخته شده از چوب طبیعی همیشه ایده ای خوب برای طراحی اتاق خواب است، مخصوصا اگر رنگ دیوارها زرد پررنگ باشند. مبلمان چوبی ظاهری خودمانی و روستایی به اتاق خواب شما می دهد. بالشت ها و پارچه های جذاب را روی تخت خود قرار دهید. اگر کف اتاق هنوز آماده نیست، استفاده از کفپوش چوب به داشتن ظاهری ملایم برای اتاق خواب کمک خواهد کرد. برای دکوراتیو نمودن کفپوش چوبی از قالیچه با رنگ کرمی و الیاف طبیعی مانند پشم یا پارچه بهره ببرید. رنگ زرد در طراحی داخلی تمثیلی از خورشید می باشد. وقتی این رنگ وارد اتاق خواب شما می شود قطعاً حالتان را بهتر میکند و شما هرروز با آرامش و با انرژی مثبت از خواب بیدار می شوید. رنگ زرد می تواند در انواع طراحی داخلی از سنتی و روستایی گرفته تا مدرن و مطابق روز مورد استفاده قرار گیرد. برای اتاق خواب مستر از زرد کم رنگ بهره ببرید اما برای اتاق بچه ها از زرد پر زرق و برق بهره ببرید. بچه ها از حضور در اتاقی پر از رنگ و تزئینات لذت می برند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 28

به "دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید