رسیدگی به هزار پرونده تخلف میوه فروشی ها در فارس

به گزارش تور ارمنستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: بیشترین گلایه مندی و گزارشات مردمی در حوزه تخلفات اصناف، مربوط به صنف میوه فروشان است.

رسیدگی به هزار پرونده تخلف میوه فروشی ها در فارس

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به 1059 فقره پرونده تخلف در صنف میوه فروشان رسیدگی شده که برای این تعداد پرونده بالغ بر 20 میلیارد ریال جریمه نقدی اعمال شده است.

او گفت: بیشترین تخلفات در این صنف گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، کم فروشی و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی بوده که در این رابطه بیش از 500 فقره پرونده با موضوع گرانفروشی تشکیل و مجازات های قانونی برای گرانفروشان اعمال شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه درج نکردن قیمت منشا بسیاری از تخلفات در بازاراست، جریمه این تخلف را 13 میلیون ریال مطرح کرد و گفت: متاسفانه بعضی از میوه فروشی ها با درج نکردن قیمت بر روی محصولات، اقدام به گرانفروشی می نمایند که در این رابطه از مردم تقاضا داریم تا چنین تخلفاتی را به سامانه 135 گزارش نمایند.

سالاری از اجرای حکم تعطیلی و نصب پارچه برای چندین میوه فروشی متخلف در شهر شیراز اطلاع داد و گفت: در مواردی که واحد صنفی بطور متعدد اقدام به گرانفروشی کند علاوه بر تشدید مجازات نقدی، بلافاصله حکم تعطیلی صادر و واحد صنفی متخلف به وسیله مامورین اجرای احکام این اداره کل پلمب خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف میوه فروشی ها را به سامانه های 124 و 135 گزارش نمایند تا بازرسان نسبت به آنالیز موارد اقدام و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل گردد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1555

به "رسیدگی به هزار پرونده تخلف میوه فروشی ها در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به هزار پرونده تخلف میوه فروشی ها در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید