تور هند ارزان: زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند که باید حتما از آن ها تماشا کنید!

به گزارش تور ارمنستان، آشنایی با رنگارنگ ترین مکان ها در هند

هندوستان کشور رنگ ها و شگفتی هاست و در هر گوشه از این کشور پهناور می توانید جاذبه های فراوانی پیدا کنید. وقتی برای اولین بار به هند سفر می کنید تنوع رنگ ها شما را غافلگیر می نماید: لباس های رنگی، زیورآلات رنگی، استفاده از گل های رنگارنگ در مناسبت های مختلف، بناهای تاریخی رنگی و حتی جشن های رنگی. هرچند گوشه گوشه این سرزمین شگفت انگیز مملو از رنگ است اما امروز می خواهیم شما را به سرزمین رنگارنگ هندوستان ببریم و چند مورد از رنگارنگ ترین مکان ها در هند را به شما معرفی کنیم. در این سفر همراه خبرنگاران باشید.

تور هند ارزان: زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند که باید حتما از آن ها تماشا کنید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

داشاش وامِد گات | Dashashwamedh Ghat

شهر واراناسی از جنبه های بسیاری اهمیت دارد و مقدس ترین شهر در کل هندوستان به شمار می آید. این شهر هزاران سال است که قطب اصلی مراسم ها و آئین های مذهبی محسوب می گردد و در مناسبت های مختلف هزاران نفر از منطقه ها مختلف به این شهر می آیند. یکی از محبوب ترین مکان ها در این شهر داشاش وامد گات است که نیایش عصرگاهی در این مکان برگزار می گردد. در هند و در کنار سواحل رودخانه ها و دریاها پلکان هایی به نام گات وجود دارند که در نهایت آن قدر پایین می فرایند تا به آب برسند. داشاش وامد گات یکی از معروف ترین گات ها در هند است و هنگام برگزاری مراسم آئینی به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می گردد. مردم از نقاط مختلف در این مکان جمع می شوند و شاهد انواع نمایش های آتش بازی، پایکوبی و نمایش های رنگارنگ و تماشایی هستند.

  • آدرس: Dashashwamedh Ghat, Dashashwamedh Ghat Rd, Varanasi, Uttar Pradesh, India

چودی بازار | Choodi Bazaar

النگوهای هندی که در زبان محلی چودی نامیده می گردد از مواد مختلف مثل شیشه، پلاستیک یا سنگ ساخته می شوند و بسیار رنگارنگ و شاد هستند. چودی بازار در حیدرآباد هند یکی از مشهورترین و برترین بازارها برای خرید النگوهای هندی و همین طور زیورآلات است. در این بازار مغازه های متعددی وجود دارد و انواع چودی و زیورآلات دیگر را در معرض فروش قرار داده اند. النگوها و زیورآلات رنگی، طلایی و براق نمایی بسیار تماشایی به این بازار داده و آن را به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل نموده است. در این بازار می توانید سوغاتی های خوب و زیبایی برای عزیزانتان بخرید.

  • آدرس: Laad Bazaar, Char Kaman, Ghansi Bazaar, Hyderabad, Telangana, India

جشن رنگ هولی | Holi Festival

در کنار بناها و مکان های طبیعی رنگارنگ در هند جشن های متعددی هم اختصاصا در خصوص رنگ هستند! یکی از مشهورترین و محبوب ترین این جشن ها، هولی است که در اواخر اسفند ماه برگزار می گردد. احتمالا عکس هایی از این جشن را تا به حال دیده اید: در جشن هولی مردم، دوستان و خانواده ها دور هم جمع می شوند و روی هم رنگ می پاشند! اگر شانس این را داشته باشید که در زمان برگزاری جشن هولی در هند باشید می توانید حسابی رنگی شوید و از این جشن شاد و رنگارنگ لذت ببرید. جشن هولی در سرتاسر هند برگزار می گردد، با این حال این جشن در شهر ورینداوان که محل تولد کریشناست با شور و حرارت بسیار بیشتری برگزار می گردد. در روز برگزاری جشن هولی این شهر به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می گردد و ابرهایی از رنگ، جنگ آبی و پایکوبی و موسیقی چهره شهر را به کلی دگرگون می نماید.

مونار | Munnar

تپه های مونار در استان کرالا در جنوب هند قرار گرفته است و پوشیده از شالیزارهای سرسبز چای است. نمای تپه های متعدد که با بوته های چای مفروش شده اند به خودیِ خود چشم اندازی زیبا ایجاد می نماید، با این حال در تابستان که فصل شکوفایی گل هایی به نام نیلاکورینجی (Neelakurinji) است این تپه ها غرق در رنگ بنفش زیبا و چشم نوازی می شوند. این گل های زیبا مونار را به یکی از رنگارنگ ترین مکان ها در هند تبدیل می نماید و بسیاری در این زمان خود را از نقاط مختلف به کرالا می رسانند. برترین مکان برای تماشا چشم اندازهای بنفش این گل ها پارک ملی اراویکولام (Eravikulam) است.

  • آدرس: Eravikulam National Park, Munnar, Kerala, India

شهر جودپور | Jodhpur

شهر جودپور در استان راجستان هند قرار گرفته است و به جرات یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند است. بخش قدیمی و تاریخی شهر به دستور راه جودا در قرن 15 به رنگ آبی درآمده است و ظاهر بسیار زیبایی به شهر داده است. در حقیقت هیچ کس علت واقعی این کار را نمی داند، با این حال قدم زدن در کوچه پس کوچه های آبی بافت قدیمی تجربه ای بی نظیر و لذت بخش خواهد بود. در این منطقه می توانید علاوه بر پرسه زدن در منطقه آبی شهر از قلعه تاریخی مهرانگر (Mehrangarh) هم تماشا کنید.

دره گل ها | Valley of Flowers

یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند پارک ملی دره گل ها در استان اوتاراکند (Uttarakhand) هند است که به خاطر تنوع گل هایش شهرتی جهانی دارد. استان اوتاراکند در شما کشور هندوستان و نزدیک به رشته کوه های هیمالیا قرار گرفته است و به علت آب و هوای کوهستانی و هوای خنک و مطبوعش منطقه ای ایده آل برای رشد گل و گیاهان است. این پارک در مساحتی بالغ بر 9 هزار هکتار ایجاد شده و بسیاری از گونه های گل نادر یا در معرض نابودی در این دره وجود دارند. جالب است بدانید که دره گل ها در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. هنگام شکوفایی گل ها بین ماه های جولای و آگوست این دره به یک بهشت بی بدیل و فوق العاده زیبا تبدیل می گردد.

  • آدرس: Valley of Flowers National Park, Uttarakhand, India

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1375

به "تور هند ارزان: زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند که باید حتما از آن ها تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: زیباترین و رنگارنگ ترین مکان ها در هند که باید حتما از آن ها تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید