تور دبی ارزان: قدرت گرفتن گروه های مسلح در دافور با حمایت امارات

به گزارش تور ارمنستان، سازمان ملل متحد در گزارشی از قدرت گرفتن گروه های شورشی در دارفور با حمایت اقتصادی امارات اطلاع داد.

تور دبی ارزان: قدرت گرفتن گروه های مسلح در دافور با حمایت امارات

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام نمود که فعالیت های مزدوران سودانی تحت حمایت اقتصادی امارات در لیبی به منبع اصلی حمایت اقتصادی از اغلب گروه های مسلح در دارفور(غرب سودان) تبدیل شده است.

در گزارشی که به وسیله کارشناسان مسئول نظارات بر تحریم تسلیحاتی سودان در سازمان ملل تهیه شده، به تداوم نقض این تحریم در سال گذشته و انتقال انواع سلاح و تجهیزات نظامی به دارفور اشاره شده است. این گزارش به ویژه به حضور هزاران مزدور سودانی در خاک لیبی که در میان نیروهای ژنرال خلیفه حفتر حضور داشتند، پرداخته است.

بر اساس این گزارش، این مزدوران وابسته به گروه هایی هستند که بعضی از آن ها توافق صلح جوبا در اکتبر 2020 را امضا نموده و بعضی نیز امضا ننموده اند. کارشناسان سازمان ملل با اشاره به اینکه عدد واقعی این مزدوران معین نیست، گفتند که بیشتر گروه های مسلح در دارفور در سال گذشته با نیروهای تحت امر خلیفه حفتر همکاری نموده اند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این گزارش آمده است که گروه های مسلح در دارفور اعم از جیش تحریر السودان (شاخه منی مناوی و تجمع قوی تحریر السودان)، المجلس الإنتقالی و جیش تحریر السودان (شاخه عبدالواحد نور) حمایت های اقتصادی و لجستیکی دریافت نموده اند که به گفته منابعی از داخل این گروه ها، دریافت این پول ها و حمایت ها در نشست های بین فرماندهان نظامی و نمایندگان امارات در لیبی مورد آنالیز و توافق قرار گرفته است.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود آورده اند که حمایت های اقتصادی امارات ابتدا به ارتش ملی لیبی (نیروهای حفتر) ارسال و به وسیله آن ها به گروه های مسلح در دارفور رسیده است.

دارفور که بخش وسیعی از غرب سودان را به خود اختصاص داده است، از سال ها قبل شاهد درگیری است و از سال 2003 تا به امروز حدود 300 هزار نفر در این درگیری ها کشته و 2.5 میلیون نفر دیگر نیز آواره شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1439

به "تور دبی ارزان: قدرت گرفتن گروه های مسلح در دافور با حمایت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: قدرت گرفتن گروه های مسلح در دافور با حمایت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید