معرفی پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت قزوین

به گزارش تور ارمنستان، پارک جنگلی باراجین (Barajin Forest Park) یا پارک جنگلی فدک در منطقه باراجین شهر قزوین واقع شده است. این بوستان با مساحت 1500 هکتار از بزرگترین پارک جنگلی های کشور محسوب می گردد. این بوستان در ارتفاعات شرقی مشرف بر دره رودخانه فصلی ارنزک که از دو کیلومتری شمال قزوین شروع می گردد، واقع شده است و یکی از نقاط خوش آب و هوا و از تفرجگاه های دیرینه مردم شهر قزوین است.

معرفی پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت قزوین

قله مردمی، رودخانه ارنزک، دسترسی آسان و اشراف به شهر قزوین را می توان از ویژگی های بوستان باراجین دانست. پارک باراجین پذیرای شهروندان و گردشگران در فصول مختلف سال، به خصوص بهار و تابستان است. سرزمین باراجین که دارای چندین روستا است، از ابتدای آزادراه قزوین-زنجان و تا دامنه های البرز غربی توسعه می یابد.

پارک جنگلی باراجین (که در واقع نامش بوستان فدک است)، یک مجموعه بزرگ است از امکانات تفریحی و رفاهی، که به خاطر قرار گرفتن در ارتفاع، آب و هوای خوبی دارد و نزدیکی اش به شهر قزوین باعث شده مردم، از پیر تا جوان، بیشتر روزهای تعطیل یا وقت های تفریحشان را آنجا بگذرانند. این مجموعه بزرگ بخش های مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

دهکده طبیعت

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این بوستان، پروژه دهکده طبیعت است؛ این مجموعه که در زمینی بالغ بر 70 هزار متر مربع احداث شده است یک مرکز با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری است که از امکاناتی نظیر مزرعه گاومیش ها، حیوانات اهلی، سوله گوزن ها، کبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاکسیدرمی، آمفی تئاتر، برکه و آبشار، آکواریوم، خانه روستایی، پارکینگ، سالن پذیرایی و فروشگاه بر خوردار است.

تالار شهر

در کل اگر اهل ورزش و تندرستی و سلامتی باشید، باراجین را بیشتر دوست خواهید داشت! چون هرطرف که بروید، می توانید یک فعالیت ورزشی انجام دهید؛ اول از همه تالار شهر است که صدایتان می نماید. تالار شهر قبل از آغاز پارک جنگلی و روبروی دانشگاه باراجین ساخته شده و هم استخر دارد، هم بیلیارد و بولینگ و سالن بدنسازی.

بعد از تالار شهر، باراجین به خاطر پیست موتور و آفرودش پرهوادار است. خصوصا آخر هفته ها، مردم زیادی برای موتور سواری و آفرود به باراجین می آیند و خیلی ها هم فقط برای تماشایشان کنار پیست حاضر می شوند. باراجین یکایستگاه پاراگلایدر هم دارد که هم برای آموزش می توانید بروید و هم برای پاراگلایدر سواری.

رستوران ها و کافه ها

توی پارک از هر کس بپرسید، ردیف قهوه خانه های باراجین را به شما نشان می دهد؛ قهوه خانه ها و سفره خانه ها نزدیک به امامزاده ناماعیل باراجین هستند و بیشتر جوان ترها آنجا جمع می شوند. اگر به امید قلیان دنبال قهوه خانه هستید، در قزوین و باراجین دنبالش نگردید. قلیان در قزوین کلا ممنوع است و در این قهوه خانه ها هم سرو نمی گردد.

تازگی یک مجموعه اقامتی به نام بام سان در باراجین ساخته اند که رستورانش هم غذای ایرانی دارد و هم غذای فرنگی. هم در فضای داخلی میز و صندلی دارد و هم فضای خارج و در منظره های زیبای طبیعی. البته بام سان بیشتر به خاطر کلبه های اقامتی اش که روزانه اجاره داده می گردد معروف است. اما رستوران آن هم بین باراجین گردها هوادار دارد.

مجموعه تالار شهر هم که قبل تر درباره اش خواندید، رستوران ها و کافی شاپ هایی دارد که به خصوص برای دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز فضای مناسب و دنجی هستند.

یک سری کافه های سیار هم گوشه و کنار باراجین پیدا می کنید که می توانید از آنها چای و قهوه بگیرید. اگر دیروقت گذرتان به باراجین افتاد و هیچ کافه و رستورانی باز نبود، حتما یکی از همین کافه های سیار سر راهتان می بینید که هنوز باز هستند. خوبی این کافه ها هم این است که می توانید نوشیدنی تان را رو به منظره شهر میل کنید.

امکانات بوستان باراجین

از امکانات این بوستان می توان به زمین چمن، پیست های دوچرخه سواری و موتورسواری، سینمای تابستانه، شهربازی دالفک، آب نماهای مختلف و کمپینگ مقرون به صرفه قیمت برای مسافران اشاره نمود.

بعلاوه این بوستان دارای بخش­ هایی چون پارک رباتیک، آلاچیق های گردشگری، بازیگاه کودک، قهوه ­خانه، رستوران و سورتمه است.

چطور به پارک باراجین برویم ؟

همانطور که در ابتدا گفتیم این بوستان از ابتدای آزادراه قزوین-زنجان آغاز می گردد و تا دامنه های البرز غربی توسعه می یابد. اما ورودی اصلی آن در انتهای بلوار نخبگان قرار گرفته است. در سفر به قزوین بازدید از این بوستان را از دست ندهید.

آدرس: استان قزوین، انتهای بلوار نخبگان، بعد از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، بوستان ملی باراجین

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 07:00 الی 00:00 (آدینه ها از ساعت 06:00 الی 01:00)

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1579

به "معرفی پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید