9 چیزی که فیلم های مشهور آن ها را مُد کردند

به گزارش تور ارمنستان، فیلم ها و سریال ها می توانند سلیقه مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهند. آن ها در بسیاری از موارد حاوی تبلیغات پنهانی ای هستند که برای محصولات به خصوصی طراحی شده اند.

9 چیزی که فیلم های مشهور آن ها را مُد کردند

به گزارش روزیاتو، با این حال، گاهی هم چیز هایی که در فیلم ها و سریال ها به نمایش درمی آیند، بدون آنکه هیچ هدف تبلیغاتی ای در پس آن ها باشد، با استقبال تماشاگران رو به رو می شوند.

مدل موی راسویی - کروئلا (Cruella)

بعد از انتشار فیلم کروئلا بسیاری از آن هایی که اهل مُد هستند به آرایشگاه ها هجوم آوردند تا مدل مو های خود را به شکل شخصیت کروئلا درآورند. شبکه های اجتماعی مملوء از تصاویر دخترانی شد که یک بخش از مو های خود را مشکی و بخش دیگرش را سفید پلاتینه رنگ نموده بودند.

این مدل مو به دلیل شباهتش به ظاهر راسو که مو هایی سیاه و سفید دارد، راسویی نام گرفت.

گل رز درون حباب شیشه ای - دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

بعد از انتشار فیلم دیو و دلبر در سال 2017، بسیاری از تماشاگران دوست داشتند خانه خود را مزین به همان رز جادویی ای نمایند که درون یک حباب شیشه ای قرار داشت و شخصیت دیو به دقت از آن مراقبت می کرد. اینترنت مملوء از آموزش های گام به گامی شد که درباره نحوه ساخت این شئ تزئینی بودند.

فراورینمایندگان هم البته دست به کار شدند و بسیاری از فروشگاه ها آغاز به فروش رز های مصنوعی درون حباب های شیشه ای کردند. بعضی گلفروشی ها حتی از رز طبیعی استفاده می کردند. آن ها ادعا می کردند گل درون حباب می تواند تا 3 سال دوام آورد.

چای - دانتون ابی (Downton Abbey)

شخصیت های سریال انگلیسی دانتن ابی بسیاری از اوقات در حال نوشیدن چای به تصویر کشیده می شدند. گرچه چای از قبل هم نوشیدنی محبوبی در سرتاسر جهان بود، اما یک شرکت فراوری چای در انگلیس از افزایش فروش محصولات خود در دوران پخش این سریال اطلاع داد. فروش محصولات این شرکت نه تنها در انگلیس، بلکه در آمریکا، کانادا و استرالیا نیز افزایش یافته بود.

کلاه فلت - پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

سریال پیکی بلایندرز باعث محبوبیت دوباره پوشاک کلاسیک مردانه شد. گوگل آمار و ارقام حیرت انگیزی از مقدار جستجوی عبارات استایل شلبی و کت و شلوار مردانه توییت در این موتور جستجو ارائه داد.

کلاه فلت شخصیت اصلی سریال هم با استقبال تماشاگران رو به رو شد. هر چه محبوبیت سریال بیشتر می شد، سرعت فروش این مدل کلاه هم بالاتر می رفت. در سال 2016 وقتی فصل سوم این سریال منتشر شد، مقدار فروش کلاه های کپ در انگلیس 83 درصد افزایش یافت.

کلاه بره قرمز رنگ و محصولات برند شَنِل - امیلی در پاریس (Emily in Paris)

بعد از انتشار سریال امیلی در پاریس تقاضا برای کلاه های بره قرمز رنگ و محصولات برند دست دوم افزایش یافت. این امر به طور خاص مربوط به برند شَنِل بود که شخصیت اصلی سریال بار ها با بعضی محصولات آن دیده شد. یک فروشگاه اینترنتی که به فروش محصولات برند شَنِل می پردازد از افزایش 30 درصدی فروش خود بعد از انتشار فصل تازه این سریال اطلاع داد.

آبنبات دالگونا - بازی مرکب (Squid Game)

یکی از به یادماندنی ترین لحظات سریال بازی مرکب جایی بود که شخصیت ها اشکال مختلفی را از آبنبات هایی شکری جدا می کردند. این آبنبات ها که به آن ها دالگونا گفته می گردد خیلی زود به قلب هواداران این سریال راه یافتند و شبکه های اجتماعی و اینترنت مملوء از ویدئو ها و تصاویر چالش برش آبنبات دالگونا شد.

یک شرکت فراورینماینده شیرینی و شکلات در سئول به نام Segyero Dalgona که این آبنبات را برای سریال بازی مرکب فراوری کرد، در آن موقع دوران سختی را پشت سر می گذاشت. با این حال، بعد از انتشار قسمت مربوط به آبنبات های دالگونا در سریال، همه چیز برای این شرکت زیر و رو شد. فروش آبنبات های دالگونا چندین برابر شد و علاقمندان حاضر به ساعت ها ایستادن در صف برای خرید همان آبنبات سریال بازی مرکب بودند.

اسامی دخترانه فیلم ها و سریال های فانتزی

فرانشایز های سینمایی با شخصیت های زن قدرتمند الهام بخش تماشاگران خود برای نامگذاری دختران شان به نام این شخصیت ها شدند. از سال 2002 دختران زیادی هرماینی نامگذاری شدند، در حالی که در فاصله سال های 1932 تا 2001 تعداد دختران دارای این نام بسیار اندک بود. دلیل رواج این نام، فیلم های هری پاتر بود.

شخصیتی که امیلیا کلارک در سریال بازی تاج و تخت نقش آن را برعهده داشت نیز اسامی دنریس و کالیسی را محبوب کرد. این در حالی است که نام کالیسی تا پیش از سال 2011 اصلاً وجود نداشت.

مجموعه فیلم گرگ و میش هم چند نام دخترانه را محبوب کرد. نام بلا از قبل محبوب بود، اما محبوبیت نام رزالی قدمت چندانی ندارد. از دهه 1930 از این نام به ندرت استفاده می شد، اما در سال 2008 با انتشار اولین قسمت از این فرانشایز همه چیز تغییر کرد.

همانند کالیسی، نام کتنیس هم تا پیش از انتشار فیلم بازی های مرگبار وجود نداشت. از سال 2012 والدین زیادی این نام را روی دختران خود گذاشتند.

راویولی قارچ - گرگ و میش (The Twilight Saga)

اسامی دخترانه تنها چیزی نبود که با انتشار مجموعه فیلم گرگ و میش محبوبیت یافت. این فرانشایز سلیقه غذایی تماشاگران خود را نیز تحت تأثیر قرار داد. هواداران این مجموعه فیلم دوست داشتند راویولی قارچی که بلا در اولین قرار عاشقانه اش با ادوارد در یکی از رستوران های استان واشنگتن به نام بلا ایتالیا خورد را امتحان نمایند.

این رستوران در سال 2009 نزدیک به 4،500 بشقاب از این غذا را برای هواداران گرگ و میش سرو کرد. در سال 2011 راویولی قارچ نیمه آماده ای هم به سبک این فرانشایز برای هواداران آن عرضه شد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1630

به "9 چیزی که فیلم های مشهور آن ها را مُد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 چیزی که فیلم های مشهور آن ها را مُد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید