MVM X22 دنده ارزش خرید دارد؟ ، مزایا و معایب از زبان مالک خودرو

به گزارش تور ارمنستان، MVM X22 دنده اسپرت لاکچری رقیب مستقیم پژو 207 ایران خودرو است. این خودرو از پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر و گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می نماید. امکانات این خودرو نسبتا کامل است و از پژو 207 بهتر است. با توجه به بازه قیمتی، MVM X22 دنده ای نسبتا مورد استقبال نهاده شد. این کراس اوور جمع و جور شاسی بلند نما، ارزش خرید یا جایگزینی با پژو 207 دنده ای را دارد؟ مزایا و معایب این خودرو را از زبان مالک آن بشنوید.

MVM X22 دنده ارزش خرید دارد؟ ، مزایا و معایب از زبان مالک خودرو

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: ماجرا اصلا پیچیده نیست. اگر حدود 800 میلیون تومان بودجه داشته باشید و در پی خرید یک خودرو هاچ بک جمع و جور باشید، پژو 207 و MVM X22 دنده ای تنها گزینه های شما برای خرید هستند. مانند مالک یک دستگاه خودرو x22 دنده ای که در گفت وگو با خبرنگاران یادآور شد: قبلا پژو 207 دنده ای داشتم، اما آنقدر مسائل مختلف داشت که دلم را زد. پس یک x22 دنده ای اسپرت لاکچری خریدم. اما این خودرو هم مسائل خودش را دارد.

در ادامه گزارش به آنالیز مزایا و معایب ام وی ام X22 و مقایسه آن با پژو 207 می پردازیم.

مشخصات فنی MVM X22 دنده ای

MVM X22 دنده ای اسپرت لاکچری مدل 1402 آخرین نسل از این خودرو است که همان چهره قدیمی را دارد. با ورود نسخه های پرو X22، فراوری نسخه های قدیمی متوقف شد.

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5L تنفس طبیعی مجهز به VVT استفاده می نماید که توان فراوری 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور را دارد. وب سایت مدیران خودرو ضریب تراکم این موتور را 11.4:1 اعلام نموده است که در نتیجه حساسیت بسیار بالایی به سوخت بی کیفیت دارد.

گیربکس خودرو نیز از نوع دنده ای پنج سرعته انتخاب شده است. وزن MVM X22 دنده ای حدود 1215 کیلوگرم است که برای یک موتور 105 اسب بخاری (متعلق به ام وی ام 315) واقعا زیاد است.

امکانات MVM X22 دنده ای

MVM X22 دنده ای اسپرت لاکچری به امکانات رفاهی مانند سانروف دو حالته، مانیتور هشت اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم دو رنگ، رینگ های 16 اینچی آلومینیومی و… مجهز است.

مهم ترین امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل سیستم کنترل پایداری، TPMS و دو کیسه هوا است.

مزایا و معایب

مالک یک دستگاه MVM X22 دنده ای درباره مزایای این خودرو به خبرنگاران گفت: من قبل از این خودرو یک پژو 207 دنده ای داشتم که به دلیل ایراداتی مانند ترکیدن رادیاتور بخاری، خراب شدن کوئل، روشن شدن چراغ چک و… آن را فروختم. سپس یک x22 خریدم. این خودرو در مقایسه با پژو 207 فضای بیشتری دارد و تعویض دنده های آن نرم تر است.

مالک خودرو راجع به معایب ام وی ام x22 اضافه نمود: پس از طی کردن 25 هزار کیلومتر چراغ چک خودرو با خطای کاتالیست روشن شد و پس از مراجعه به نمایندگی متوجه شدم که این قطعه را موجود ندارند. این قطعه ثبت سفارش شده، اما هنوز تامین نشده است. شتاب خودرو بسیار ضعیف است و اصلا قابل مقایسه با پژو 207 نیست. مصرف سوخت خودرو نیز حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در حالی که مصرف سوخت پژو 207 حدود صدی هفت لیتر بود. خودرو در سبقت گیری بسیار ضعیف است و دریچه گاز آن زیادی کُپ دارد.

وی درباره مقایسه MVM X22 و پژو 207 ادامه داد: هیچ کدام از این خودروها خوب نیست و آنها را دیگر نخواهم خرید.

وزن زیاد و موتور ضعیف پاشته آشیل X22

همانطور که اشاره شد X22 از همان پیشرانه قدیمی ام وی ام 315 استفاده می نماید. نکته مهم وزن 1215 کیلوگرمی خودرو است که پیشرانه 105 اسب بخاری این خودرو توان کشش آن را ندارد. همین نکته به اضافه تراکم بسیار بالای این موتور باعث مصرف سوخت سر سام آور MVM X22 دنده ای شده است.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1724

به "MVM X22 دنده ارزش خرید دارد؟ ، مزایا و معایب از زبان مالک خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "MVM X22 دنده ارزش خرید دارد؟ ، مزایا و معایب از زبان مالک خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید