اجرای آهنگساز برنده اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی هنری هلند

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی هنری هلند با اجرای ریویچی ساکاموتو آهنگساز مطرح برنده جایزه اسکار برترین موسیقی فیلم سینمایی آخرین امپراتور به کارگردانی برناردو برتولوچی برگزار می گردد.

اجرای آهنگساز برنده اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی هنری هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

جشنواره بین المللی هنری هلند Holland International Festival با موضوع چه چیزی انسان را می سازد و با شرکت هنرمندان مطرح دنیا، همانند؛ ریویچی ساکاموتو Ryuichi Sakamoto و ژیزل وین Gisèle Vienne در بخش های مختلف، از جمله؛ سینما، تئاتر، موسیقی، اُپرا، حرکات موزون، چندرشته ای و ... از روزهای 13 خرداد ماه تا 6 تیر ماه سال جاری (3 تا 27 ژوئن 2021) به صورت فیزیکی و تعدادی از اجراها هم به صورت آنلاین در کشور هلند برگزار می گردد.

محمد أمین Mohammad Amin سردبیر سایت فرهنگی لازورد www.culutrelazuli.com هلند، که در دوره های مختلف جشنواره بین المللی هلند حضور داشته است، در خصوص اجرای هنرمندان ایرانی در جشنواره بین المللی هلند گفت: نمایش موزیکال توران دخت با الهام از اپرای توران دخت اثر جاکومو پوچینی Giacomo Puccini آهنگساز سرشناس ایتالیایی و مهم ترین اپرانویس دوران خود پس از جوزپه وردی Giuseppe Verdi و هفت پیکر نظامی گنجوی با همکاری ایران و هلند در سال 2019 در جشنواره هلند در آمستردام روی صحنه رفت. این کنسرت ـ نمایش، به کارگردانی میراندا لاکرولد Miranda Lakerveld و آهنگسازی آفتاب درویشی و با اجرای نوید گوهری رهبر آنسامبل اجرا شد.

وی در خصوص صندلی جشنواره بین المللی هنری هلند گفت: جشنواره هلند، قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره هنرهای نمایشی در این کشور است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر آمستردام برگزار می گردد. این جشنواره، شامل؛ تئاتر، موسیقی، اپرا و پایکوبی مدرن است. در سال های اخیر، هنر چندرسانه ای، هنرهای تجسمی، فیلم و معماری هم به لیست آن اضافه شده است. از سال 1947 جشنواره هلند پیشروترین جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی در این کشور است که سالانه، اجراهای استثنایی با اعتبار بین المللی را برای علاقمندان به هنرهای مختلف ارائه می نماید. با توجه به این که هر مدیر هنری آن را به مسیرهای جدیدی سوق می دهد، این جشنواره بیش از شصت سال است که در صدر برترین رویدادهای هنری واقع شده است.

این روزنامه نگار باسابقه، در خصوص مضامین مهم جشنواره بین المللی هنری هلند گفت: مضامین اصلی این رویداد معتبر هنری در کارهای هنرمندان دانشیار شامل؛ تجربه زمان و راه های تأثیرگذاری انسان بر دنیا و محیط زیست و بعلاوه چگونگی تأثیرگذاری انسان بر دنیا، متمرکز است. این رویداد قدیمی با ارائه موضوع های مختلف هنری؛ به این مهم می پردازد که چه چیزی انسان را می سازد؟ هنرمندان جشنواره، از زوایای مختلف؛ به این مضمون نزدیک می شوند و این که انسان چگونه بر طبیعت تأثیر می گذارد؟ بعلاوه ساختارها و سیستم های اجتماعی ـ انسانی مانند زمان و هویت چگونه شکل می گیرد؟

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: در این راستا جشنواره هلند، مجموعه ای از فیلم ها را ارائه می دهد که هر کدام با آثار هنرمندان دانشیار سال جاری، از جمله؛ ریویچی ساکاموتو آهنگساز سرشناس ژاپنی و ژیزل وین کارگردان تئاتر فرانسوی ـ اتریشی ارتباط ویژه ای دارند. مضامین پرداخته شده شامل؛ هویت، زمان، سکوت و آرامش است، مضامینی که در کار ساکاموتو و وین هم نقش اساسی دارند. این برنامه، با معرفی کوتاه، گفت وگو با کارشناسان هلندی و بعلاوه نمایش فیلم درباره موضوعاتی که هنرمندان با آن در ارتباط هستند، طراحی شده است و مطمئناً علاقمندان، از آنها لذت می برند.

این فعال رسانه ای در خصوص ویژگی های جشنواره بین المللی هنری هلند گفت: این جشنواره با نمایش هنرهای ملی و بین المللی؛ به همکاری و تبادل بین المللی توجه و تمرکز ویژه ای می دهد. در سال 1974، این ابتکارات در کشورهای دیگر توسعه و توسعه یافت؛ در سال 1947 جشنواره بین المللی تئاتر آوینیون Avignon در کشور فرانسه و جشنواره بین المللی تئاتر ادینبورگ Edinburgh در کشور اسکاتلند و بعلاوه در سال 1948 جشنواره موسیقی و هنر آلدبورگ Aldeburgh در کشور انگلستان تأسیس شدند. جشنواره هلند به این نتیجه رسید که هنر؛ افق وسیع تری را ایجاد می نماید و باعث شگفتی می گردد، منجر به بحث و گفت وگو می گردد و ما را مجبور می نماید که وقت بگذاریم و به چیزی فکر کنیم.

وی اضافه نمود: جشنواره بین المللی هنری هلند، خود را سکویی برای دستاوردها و پیشرفت های جالب هنری و سرآغاز تمرکز بر فراوری و فعالیت های هنری می داند که به وسیله سایر نهادهای هنری انجام نشده است. این جشنواره، با مؤسسات و هنرمندان در هر قاره همکاری می نماید، علاقمندان، با زمینه های متنوع فرهنگی مخاطبان ویژه این رویداد پربیینده و معتبر هنری هستند.

محمد أمین سردبیر سایت لازورد در سرانجام این گفت وگو در خصوص اهداف برگزاری جشنواره بین المللی هنری هلند گفت: توسعه ایده های پیشگامانه، با تأکید بر نوآوری، بدون غفلت از موارد فرهنگی از اهداف این جشنواره است. این رویداد، بعلاوه در پی تأثیرگذاری الهام بخش در هنرهای نمایشی در داخل و خارج از کشور است؛ زیرا موسیقی کلاسیک و معاصر، اپرا، تئاتر کلاسیک و معاصر، پایکوبی، تئاتر، موسیقی پاپ، موسیقی دنیای، فیلم و اجرای هنرهای تجسمی در آن به برترین شیوه عرضه می شوند. اجراها در مکان های مختلف آمستردام مانند؛ تئاترشهر، اپرا، سالن های کنسرت، کنسرتگبو، موزیک بوک، مرکز فرهنگی کارخانه وسترگاس و دیگر جاهای فرهنگی این شهر عرضه می شوند.

ریوئیچی ساکاموتو موسیقی دان و بازیگر باتجربه و مطرح ژاپنی از سال 1977 تا به امروز مشغول فعالیت است. از فیلم هایی که وی در آن هنرنمایی نموده است، می توان به اسم آهنگساز به فیلم سینمایی آخرین امپراتور The Last Emperor به کارگردانی برناردو برتولوچی Bernardo Bertolucci و هم به اسم بازیگر و آهنگساز، به فیلم سینمایی کریسمس مبارک، آقای لارنس Merry Christmas, Mr. Lawrence به کارگردانی ناگیسا اوشیما Nagisa Ōshima اشاره نمود.

ژیزل وین در سال 1976 به دنیا آمد و قبل از پیوستن به مدرسه ملی هنرهای عروسکی، در فلسفه تحصیل کرد. در فاصله سال های 2000 و 2017 با همکاری شرکتش 14 قطعه را فراوری کرد و با هنرمندانی همانند؛ جاناتان کپدویل Jonathan Capdevielle ، ژان لوک ورنا Jean-Luc Verna ، آدل هائنل Adèle Haenel، کاترین روب ـ گریله Catherine Robbe-Grillet، آرور پونومارنکو Aurore Ponomarenko و دنیس کوپر Dennis Cooper همکاری کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1112

به "اجرای آهنگساز برنده اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی هنری هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آهنگساز برنده اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی هنری هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید