بازسازی ویلا: اجرای 50 طرح بازسازی بناهای تاریخی در گیلان آغاز شد

به گزارش تور ارمنستان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، اجرای 50 طرح بازسازی بناهای تاریخی در گیلان آغاز شد.

بازسازی ویلا: اجرای 50 طرح بازسازی بناهای تاریخی در گیلان آغاز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ولی جهانی اضافه کرد: اعتبار بیش از 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ابلاغی بودجه سال 1400 تخصیص داده شد که براساس احتیاج به این بناهای تاریخی اختصاص می یابد.

وی گفت: بخشی از این طرح ها شامل بازسازی خانه های تاریخی مانند بازسازی بنای تاریخی سیگارودی شهرستان لنگرود و خانه محصصی لاهیجان و بعلاوه بازسازی و معین حریم سه پل خشتی در آستانه اشرفیه است.

خانه بهرام محصصی واقع در میدان چهار پادشاهان شهر لاهیجان در سال 1384 و با شماره 14986 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید و قدمت آن براساس کارشناسی ها به دوره قاجار باز میگردد. بنای تاریخی سیگارودی شهرستان لنگرود با توجه به جنبه های منحصر بفرد معماری و اصالت تاریخی بنا در سال 1387 با شماره 20268 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تاکید بر لزوم حفظ بافت های تاریخی و بعلاوه بناهای شاخص که معرف فرهنگ معماری استان گیلان هستند، اضافه کرد: اقلیم استان بگونه ای است که شرایط بازسازی را نسبت به دیگر استانهای کشور سخت تر نموده و به همین علت، اعتبارات بیشتری طلب می نماید.

جهانی با اشاره به شرایط جوی گیلان و تاثیرگذاری آن در فرسودگی بناهای تاریخی، حفظ آثار تاریخی استان را به مراتب سخت تر از دیگر نقاط کشور دانست و گفت: علاوه بر عملیات بازسازیی، مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر آثار تاریخی نیز باید مورد آموزش و توسعه قرار بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1505

به "بازسازی ویلا: اجرای 50 طرح بازسازی بناهای تاریخی در گیلان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: اجرای 50 طرح بازسازی بناهای تاریخی در گیلان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید