ارتقای سلامت روان در بین اقشار موجب کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش تور ارمنستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ارتقای اندازه سلامت روان در بین اقشار مختلف جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی است.

ارتقای سلامت روان در بین اقشار موجب کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرنگاران اردبیل - رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با موضوع پیشگیری از خودکشی گفت: پیش بینی و پیشگیری از وقوع رفتار هایی که موجب یاس و ناامیدی در اطرافیان، همکاران، خانواده و مردم می شود، لازم است.

او گفت: سلامت روان و احساس ارزشمندی اجتماعی از جمله مزیت های پیشگیری کننده از آسیب های اجتماعی و به خصوص خودکشی است.

معاون استاندار اردبیل گفت: احکام دینی به عنوان سند زندگی سالم و اجتماعی، رعایت احکام دینی خصوصا احکامی که به صورت جمعی اجرا می شود، را در جامعه پذیری افراد حائز اهمیت است.

قاسمیان گفت: با اجرای دستورات دینی مبنی بر پرهیز از منکرات و حضور در فرایض دینی جمعی، احساس ارزشمند بودن در افراد، تقویت و زمینه گرایش به آسیب ها کمتر می شود.

او در ادامه با تاکید بر انجام پژوهش در زمینه علل بروز آسیب خودکشی مطابق با شرایط جغرافیایی و فرهنگی حاکم بر شهرستان ها، این پژوهش ها را در شناسایی خلا هایی که منجر به بروز این آسیب می شود، موثر دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: خودکشی تک عاملی نبوده و تدریجی اتفاق می افتد و لازم است زمینه های بروز این آسیب پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه تدوین و اجرا شود.

قاسمیان گفت: اهمیت پردازش به کانون خانواده، بر لزوم توجه دستگاه های حوزه تعلیم و تربیت به مقوله هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان و تربیت مسجد محور در جامعه است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1392

به "ارتقای سلامت روان در بین اقشار موجب کاهش آسیب های اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای سلامت روان در بین اقشار موجب کاهش آسیب های اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید