استفاده از ظرفیت گردشگری کیش و قشم برای بندر کنگ

به گزارش تور ارمنستان، شهردار بندر کنگ گفت: در حال طراحی مسیری هستیم تا گردشگران از کیش و قشم بتوانند با شناور به بندر کنگ بیایند در این زمینه با مسئولان مناطق آزاد دو جزیره صحبت هایی نیز نموده ایم.

استفاده از ظرفیت گردشگری کیش و قشم برای بندر کنگ

مهر: بندر کنگ تنها شهر بندری است که در آن طرح ویژه به جای طرح تفصیلی کار می گردد در حاشیه خلیج فارس چنین طرحی را نداشتیم. نگاه برنامه توسعه 20 ساله برای شهر و برنامه 50 ساله برای حفاظت از میراث و توسعه گردشگری داریم من معتقدم که شهردار شهر کنگ هستم نه شهردار شهرداری بندر کنگ. بنابراین اگر کاری هم در شهر انجام می گردد همه درآمد است نه هزینه.

زارعی شرح داد: ما با میراث فرهنگی برای حفاظت از بافت تاریخی همکاری کردیم اگر می خواستیم بافت را تخریب کنیم و چند خیابان باز کنیم، باید چندین برابر هزینه می دادیم اما با یک مطالعه درست آن را نگه داشتیم ضمن اینکه فرهنگ مان را هم نابود نکردیم. چون معتقدیم فرهنگ است که شهرها را از یکدیگر متمایز می نماید. پس هر زمان روی این موضوع کار شد ما سود نموده ایم. ما معتقد نیستیم که به جای فعالیت های عمرانی در حال هزینه کرد هستیم چون هر روز اعتماد مردم را بیشتر به دست می آوریم. وقتی این اقدامات انجام می گردد، افراد برای سرمایه گذاری راغب تر خواهند بود و ارزش زمین نیز بالاتر می رود. اینها برای شهر درآمد پایدار ایجاد می نماید. ما شهری هستیم که نه بدهکاریم و نه فعالیت های عمرانی مان متوقف شده بلکه چون کار فرهنگی می کنیم؛ هر روز سود آن را می بریم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1104

به "استفاده از ظرفیت گردشگری کیش و قشم برای بندر کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت گردشگری کیش و قشم برای بندر کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید