تور ارمنستان ارزان: استمداد ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

به گزارش تور ارمنستان، رسانه ها از تقاضای ارمنستان از روسیه برای یاری به این کشور مقابل تجاوزات جمهوری آذربایجان خبر دادند.

تور ارمنستان ارزان: استمداد ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها روز سه شنبه خبر دادند که ارمنستان از روسیه درخواست نموده تا پس از درگیری شدید مرزی با باکو، برای دفاع از حاکمیت این کشور برابر جمهوری آذربایجان یاری کند.

روزنامه جروزالم پست به نقل از رسانه های روسی نوشت که ارمنستان از روسیه جهت دفاع از خود برابر تجاوزات ارتش جمهوری ارمنستان تقاضای یاری نموده است.

تنش بین ایروان و باکو پس از جنگ 44 روزه سال گذشته بین نیرو های ارمنستان و جمهوری اذربایجان با حمایت ترکیه که دستکم 6500 کشته برجای گذاشت و با پیروزی قاطع باکو انتها یافت، همچنان بالاست.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پروز سه شنبه از شرایط متشنج در مرز با ارمنستان صحبت کرد و گفت که عملیات نظامی در حال اجرا است.

در این بیانیه آمده است که نیرو های ارمنستانی مواضع ارتش این کشور را با آتش توپخانه و خمپاره گلوله باران می نمایند.

وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که نیرو های مقابل در نبرد های جاری از توپخانه، سلاح های سبک و زره پوش استفاده می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی تنش های اخیر در مرز با ارمنستان را متوجه سیاست های سران ارشد این کشور دانست.

لیلا عبدالله وا سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: تمام مسئولیت تنش های کنونی مستقیماً بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است.

وی اضافه کرد، جمهوری آذربایجان در واکنش به تحریکات اخیر ارمنستان اقدامات مناسبی را انجام می دهد.

کریدور قره باغ نیز روز شنبه در پی حادثه ایست بازرسی از سمت نیرو های ارمنستان برای مدت کوتاهی بسته شد. این حادثه صبح شنبه از سمت نیرو های ارمنستان رخ داد و بنابر بعضی گزارش ها سه نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شدند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتها یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد، اما مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی اف مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ در نوامبر 2020 که به درگیری های مرگبار 44 روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه انتها داد، به تنش آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه سازی ایجاد کریدور زنگه زور روی آوردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1292

به "تور ارمنستان ارزان: استمداد ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: استمداد ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید