افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آبان

به گزارش تور ارمنستان، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکونی مربوط به طرح اقدام ملی مسکن طی آبان ماه امسال در کشور اطلاع داد.

افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آبان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، پروانه اصلانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را با ابعاد 400 هزار واحد برای دو سال آغاز نموده است که از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده و 100 هزار واحد هم در سایر شهرهایی که احتیاج مسکن شأن از سوی وزارتخانه اعلام شده احداث خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از 400 هزار واحد زمین در سطح کشور تأمین شده است، اضافه نمود: احداث 100 هزار واحد مربوط به بافت های فرسوده در قالب پرداخت تسهیلات یارانه ای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده بوده است و به ساخت مسکن توسط تأمین زمین مربوط نیست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: علی رغم اینکه این 100 هزار واحد جز برنامه تأمین زمین وزارتخانه نبوده اما افزون بر 400 هزار واحد زمین تأمین شده است.

اصلانی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن کم و بیش در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه در آبان ماه امسال افتتاح بالای پنج هزار واحد مسکونی ساخته شده در قالب طرح اقدام ملی را خواهیم داشت، البته بخشی هم طی سال گذشته در سیرجان تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی اجاره داری حرفه ای در سطح کشور نخستین قدمی که می بایست برداشته می شد این بود که این نوع فعالیت در قیاس با سایر فعالیت های که در کشور به وسیله واسطه گری و حضور در بازارهای بسیار زود بازده مثل ارز، طلا و حتی سهام برای سرمایه گذاران خرد و کلان امکانپذیر است، سودآور گردد.

بازدهی اجاره داری در کشور پایین است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: علت اینکه اجاره داری به صورت حرفه ای در کشور شکل نمی گیرد این است که بازدهی اجاره داری در کشور پایین است.

وی اضافه نمود: برای برطرف این مشکل یک اصلاح آئین نامه اجرایی به هیئت وزیران برده و مصوب شد که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از نهادهای دولتی، غیر دولتی، اشخاص بخش خصوصی و تمامی کسانی که حاضرند در بخش اجاره داری سرمایه گذاری نمایند زمینی را به صورت اجاره 99 ساله تحویل بگیرند تا خانه بسازند و به بازار اجاره برای 99 سال عرضه نمایند.

اصلانی بیان داشت: هم اکنون تدوین آئین نامه اجرایی این موضوع در دستور کار است که به زودی برای تصویب به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری که برای این حوزه لازم است این بوده که با اخذ مصوبات لازم، نهاد اجاره داری حرفه ای را در کشور پایه گذاری کرد. این نهاد به ساماندهی بازار اجاره در کشور یاری شایان توجهی خواهد نمود.

وی اضافه نمود: وزارت راه و شهرسازی در کنار طرح اقدام ملی مسکن فعالیت های دیگر برای ساماندهی بازار مسکن از جمله راه اندازی ابزارهای نوین در بازار سرمایه با هدف یاری به فراوری در بخش مسکن مثل اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین در حوزه مصالح ساختمانی و غیره را در دستور کار خود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 660

به "افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بیش از 5 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید