بازسازی آپارتمان در تهران

به گزارش تور ارمنستان، با توسعه جمعیت، آپارتمان نشینی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد . به نحوی که امروزه اغلب مردم در آپارتمان ها زندگی می کنند . ازآنجایی که عملیات ساخت وساز یک ساختمان احتیاج به زمان زیادی دارد، اغلب مردم ترجیح می دهند اقدام به خرید آپارتمان های آماده کنند . به همین جهت ممکن است پس از گذشت مدتی احتیاج به بازسازی و یا حتی در مواقعی نوسازی آپارتمان داشته باشند . طی این دو عملیات، مالکین می توانند تغییراتی که مدنظر دارند را در ساختمان به وجود آورند .

بازسازی آپارتمان در تهران

دلایل بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان با اهداف مختلفی انجام می گردد . بعضی از مهم ترین دلایل بازسازی به توضیح زیر است :

  1. برطرف مسائل خانه

اصلی ترین علت بازسازی، برطرف مسائل آپارتمان است . ممکن است ساکنین و مالکین آپارتمان از وجود یک مشکل در خانه رنج ببرند و اقدام به بازسازی آن نمایند تا مشکل را برطرف نمایند . مسائلی همانند لوله کشی نادرست، برق کشی های نامناسب، فرسودگی دیوارها و استاندارد نبودن پله ها ازجمله مسائلی محسوب می شوند که برای برطرف آنها احتیاج به بازسازی ساختمان خواهید داشت .

  1. افزایش زیبایی محیط

یکی دیگر از دلایل بازسازی، افزایش زیبایی است . برای رسیدن به این هدف، ممکن است بازسازی تنها در یک واحد از آپارتمان انجام گردد و یا تغییراتی در کل ساختمان پدید آید . چنانچه تمام مالکین تمایل داشته باشند که فضای آپارتمان زیباتر گردد، باید همه آنها نیز در انتخاب طرح نو ساختمان نقش داشته باشند و بتوانند نظر خود را اعلام نمایند . در مقابل، اگر این تغییرات تنها در یک واحد از ساختمان انجام گردد، نباید به نحوی باشد که آسیبی به نمای کلی آپارتمان وارد کند .

بعضی مواقع نیز ممکن است یکی از مالکین، قصد فروش ملک خود را داشته باشد . در این حالت برای اینکه بتواند توجه مشتریان را جلب نموده و شانس بیشتری برای فروش داشته باشد، می تواند اقدام به بازسازی و افزایش زیبایی واحد خود نماید .

  1. افزایش مقاومت ساختمان

چند صدسال پیش، در ساختمان سازی خبری از متریالی مانند آجر و سیمان نبود و در آن موقع تمامی خانه ها با خشت و سنگ ساخته می شدند . به مرور زمان که متریال نو وارد بازار شدند، تمامی خانه ها بازسازی شدند و با این مصالح ساخته شدند . هر روزه متریال نوی وارد بازار می گردد که به افزایش مقاومت ساختمان یاری می نماید .

طبیعی است که به مرور زمان تمامی افراد خانه های خود را بازسازی می نمایند تا استحکام کافی داشته باشند . این موضوع در آپارتمان ها هم رخ می دهد . ممکن است با گذشت زمان، متریال نوی وارد بازار شوند و یا حتی فرسودگی آپارتمان باعث گردد که احتیاج به بازسازی آن پیدا کنید .

  1. بازسازی آپارتمان به منظور استفاده از لوازم مدرن

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که لوازم مدرن، ممکن است گاهی شامل متریال مدرن نیز گردد . به بیان دیگر ممکن است نما یا داخل ساختمان با نوعی آجر یا سنگ تزئین نموده باشید و حال تمایل داشته باشید که از سنگ ها و آجرهای نوتر برای نما بهره ببرید . در چنین شرایطی مجبور می شوید که عملیات بازسازی را شروع کنید .

در بعضی مواقع نیز ممکن است برای استفاده از تجهیزات مدرن در خانه خود، احتیاج به بازسازی داشته باشید . به طور شرایطی را در نظر بگیرید که قصد دارید در راه پله و لابی آپارتمان، از سیستم های سرمایشی بهره ببرید؛ اما جایگاهی مناسب برای آن وجود ندارد . بدین ترتیب باید اقدام به بازسازی آپارتمان نمایید تا بتوانید از سیستم سرمایشی مناسب بهره ببرید .

  1. تغییر نقشه آپارتمان با بازسازی

بعضی ساختمان ها نقشه مناسبی ندارند و ممکن است به نحوی طراحی شده باشند که کارایی لازم را نداشته باشند . به طور مثال ممکن است ابعاد تراس های یک آپارتمان به حدی کوچک باشد که اصلاً قابل استفاده نباشد و آشپزخانه به حدی بزرگ باشد که بخش زیادی از آن بلااستفاده بماند و باعث کوچک شدن دیگر بخش های خانه گردد . در چنین شرایطی ضروری است که با آنالیز یک نقشه نو، به طورکلی ساختمان را بازسازی کنید تا بتوانید استفاده بهینه تری از فضا داشته باشید .

هزینه بازسازی آپارتمان چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که در هنگام انجام بازسازی آپارتمان به وجود می آید این است که هزینه بازسازی چه قدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که نمی توان هزینه تعیینی را برای بازسازی گفت . همانطور که آنالیز کردیم، بازسازی با اهداف مختلفی انجام می گردد و برای تحقق هر یک از این اهداف، عملیات متفاوتی انجام می گردد . واضح است که هزینه هر یک از این عملیات نیز فرق دارد و در نهایت نیز هزینه بازسازی آپارتمان را تغییر خواهد داد .

بعلاوه جالب است بدانید که هزینه بازسازی در شهرهای مختلف، متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال بازسازی در تهران هزینه های بسیار متفاوتی را با دیگر شهرها دارد . علت این امر نیز تفاوت قیمت مصالح، در شهرهای مختلف است . بعلاوه هزینه حمل ونقل در هر شهر فرق دارد . به همین ترتیب نیز بسیاری هزینه های دیگر وجود دارند که وابسته به هر شهر، متغیر هستند و در نهایت باعث تغییر هزینه بازسازی در شهرهای مختلف می شوند .

معمولاً پیمانکاران پیش از شروع عملیات بازسازی و زمانی که نقشه دقیق بازسازی تعیین شد، به طور تقریبی هزینه ای را به شما اعلام می نمایند . سپس اگر شما با آن هزینه موافقت کنید، پیمانکار فعالیت خود را شروع خواهد نمود . در صورت عدم موافقت نیز می توانید مقدار تغییرات مدنظر خود را کاهش و یا افزایش دهید تا بتوانید به بودجه موردنظر خود برسید .

منبع: اتاق
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1675

به "بازسازی آپارتمان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید