افراد مشهوری که مدرک خلبانی و مجوز پرواز با هواپیما دارند

به گزارش تور ارمنستان، سلبریتی ها با مدرک خلبانی

اگر قصد دارید تا یک خلبان باشید، مهم نیست که چقدر مشهور هستید بلکه احتیاج به ساعت ها تمرین برای دریافت مجوز پرواز با هواپیما خواهید داشت. افراد مشهور و سلبریتی ها با مدرک خلبانی نیز دقیقا از همان فرایند سختگیرانه برای دریافت مجوز پرواز عبور نموده اند. اما زمانی که به چهره آن ها نگاه می کنیم، از این همه کوشش و زحمت برای دریافت چنین مجوزی بسیار شاد هستند. از ستاره های سینمایی مانند برد پیت و تام کروز گرفته تا ستاره های موسیقی، بسیاری از سلبریتی ها با مدرک خلبانی وجود داشته که با علاقه مجوز پرواز را دریافت نموده اند و حتی بعضی از آن ها هواپیمای شخصی خود را خریداری نموده اند. در این مطلب می خواهیم سلبریتی ها با مدرک خلبانی که مجوز پرواز را دارند برای شما معرفی کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

افراد مشهوری که مدرک خلبانی و مجوز پرواز با هواپیما دارند

برد پیت | BRAD PITT

به معنی واقعی می توان گفت که برد پیت یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی و همچنین یکی از خلبانان کامل می باشد. برد پیت علاوه بر داشتن مجوز پرواز با هواپیماهای معمول، او یک سوپر مارین اسپیت فایر (Supermarine Spitfire) متعلق به جنگ جهانی دوم را به قیمت 3.3 میلیون دلار خریداری کرده است. علاقه و شیفتگی او به این نوع از هواپیما توسط فری (Fury) به وجود آمد. در این فیلم اکشن که در سال 2013 ساخته شده بود صحنه هایی از نبردهای جنگ جهانی دوم در انگلستان را به نمایش می گذاشت. برد پیت که جزء سلبریتی ها با مدرک خلبانی است، مجوز خود را از آموزشگاه پرواز بولتبی (Boultbee) در آکسفورد دریافت کرده و در آنجا یاد گرفته که چگونه کنترل های منحصر به فرد اسپیت فایر را اجرا نماید.

هریسون فورد | HARRISON FORD

هریسون فورد غیر از اینکه بازیگری بسیار پیروز استریال یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی بوده که بیش از 20 سال است مجوز پرواز خود را دریافت کرده است. او بیش از 5 هزار ساعت در آسمان پرواز کرده است اما پروازهای فورد بدون حادثه نبوده است. در سال 2015 زمانی که او با هواپیمای جنگ جهانی دوم خود در حال پرواز بود، در یک زمین گلف در نزدیکی سانتا مونیکا کالیفرنیا سقوط کرد. چند سال بعد در سال 2017 ستاره فیلم جنگ ستارگان، یک هواپیمای کوچک را در فرودگاه جان وین در شهرستان اورنج فرود آورد. او در هنگام فرود از روی یک بویینگ 737 شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز که به سمت دالاس در حرکت بود عبور کرد. هریسون فورد که از سلبریتی ها با مدرک خلبانی است عملی بسیار خطرناک را انجام داده بود اما از آنجا که آسیبی به کسی وارد نشد، انجمن حمل و نقل هوایی فدرال اقدام رسمی علیه این بازیگر نکرد.

تام کروز | TOM CRUISE

تام کروز نیز یکی دیگر از سلبریتی ها با مدرک خلبانی است که به عنوان خلبان جت جنگنده در فیلم پر فروش تاپ گان (Top Gun) نقش داشته است. اکنون او عشق و احساس واقعی خود را نسبت به پرواز در یک هواپیمای گلف استریم 4 (Gulfstream IV) به نمایش گذاشته است. این گلف استریم یکی از بهترین نوع جت های شخصی بوده و ارزش آن در حدود 36 میلیون دلار تخمین زده می گردد. این جت با ظرفیت 19 مسافر امکاناتی بی نظیر و پیشرفته ای ارائه می نماید که کمتر از آن از تام کروز انتظار نمی رود. گفته می گردد که علاوه بر این تام کروز دارای مجوز پرواز با هلیکوپتر نیز بوده و مدرک خلبان آن را نیز دارد.

جان تراولتا | JOHN TRAVOLTA

جان تراولتا که ستاره 70 ساله فیلم های مشهوری مانند گریس (Grease) و تب شنبه شب (Saturday Night Fever) می باشد، یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی بوده که شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس به او نشان خلبان افتخاری را نیز داده است. این بازیگر یکی از علاقه مندان به هواپیما بوده که دارای 5 هواپیمای خصوصی با مجوز پرواز می باشند که تراولتا آن ها را روی چمن های نزدیک خانه اش پارک می نماید. شاید تعجب آور باشد اما جان تراولتا تمامی هواپیماهای خود را در کنار خانه اش پارک می نماید. او یکی از اولین افرادی بود که زمین های جامبول ایر (Jumbolair) را خریداری کرده و دارای دو باند فرود بوده که مستقیما به جلوب درب خانه جان تراولتا راهنمایی می گردد.

دکتر فیل | DR. PHIL

دکتر فیل مک گراو (Dr. Phil McGraw) که بینندگان عمومی تلویزیون بیشتر او را به عنوان دکتر فیل می شناسند، علاوه بر اینکه یک روانشناس واجد شرایط برای مسائل عاطفی است، همچنین یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی می باشد. دکتر فیل دارای مدرک خلبانی خصوصی و مجوز پرواز با هواپیما بوده و دارای درجه ای در زمینه پرواز ابزاری یا اینسترومنت می باشد. او یکی از معدودترین و مشهورترین افرادی است که رتبه بندی IFR را به چالش کشیده است تا بتواند در میان ابرها پرواز کند. یک خلبان اینسترومنت به طور قانونی می تواند در میان ابرها، مه، و باران پرواز کرده و توانایی های خود را گسترش دهد. این مجوز به او این امکان را می دهد تا بتواند خود را در میان آسمان به جای زمین در شرایط نامطلوب آب و هوایی نگه دارد.

کلینت ایستوود | CLINT EASTWOOD

کلینت ایستوود تقریبا 30 سال است که از جمله سلبریتی ها با مدرک خلبانی هلیکوپتر شناخته می گردد. او در یک مصاحبه تلویزیونی با عنوان 60 دقیقه ای در سال 1997 اعلام نمود که پرواز کردن با هواپیما از جمله سرگرمی های او می باشد. او گفت که در میان آسمان شما تنها هستید و هر کدام از هواپیماها فقط یک اسم و شماره دارند. پس از اینکه او یک سانحه هوایی را در طول جنگ کره تجربه کرده است، شگفت انگیز است که همچنان به پرواز کردن علاقه دارد. بر اساس گزارشی، کلینت ایستوود زمانی که هواپیمایش سقوط کرد تنها یک افسر 21 ساله بوده است. همچنین او تنها مسافر بمب افکن داگلاس ای دی (Douglas AD) بود که در زمانی که در آب و هوای نامناسب در سواحل شمالی کالیفرنیا نهاده شد، خلبان به او گفت که میخواهد در آب های پر از کوسه فرود اضطراری نماید.

آنجلینا جولی | ANGELINA JOLIE

آنجلینا جولی برای اولین بار حس پرواز در آسمان ها را از پسر خود مادوکس (Maddox) الهام گرفت که در سن جوانی با هواپیما رو به رو شده بود. پس از چندین درس او بالاخره توانست در سال 2004 مجوز پرواز با هواپیما و خلبانی خصوصی خود را دریافت کرده و از آن موقع به بعد به طور منظم پرواز کرده است. آنجلینا جولی که یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی می گردد اغلب با هواپیمای کوچک توربوپراپ Cirrus SR22 که یکی از ایمن ترین هواپیماهای تک موتوره می باشد و یا Cessna 208 Grand Caravan که مالک او می باشد پراز می نماید.

کورت راسل | KURT RUSSELL

کورت راسل می گوید که پرواز همانند حرکت در خون می باشد، زیرا پدربزرگش یکی از افرادی بود که با هواپیما بر روی مین فرود آمد. اگرچه که او می گوید نمی تواند بدون پرواز کردن زندگی کند. او اذعان می نماید که برای این موضوع یاد گرفته است. این تجربه خود او است. کورت راسل که از جمله سلبریتی ها با مدرک خلبانی می باشد می گوید که داشتن مجوز پرواز می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

مورگان فریمن | MORGAN FREEMAN

اگرچه که مورگان فریمن به عنوان یک مکانیک به نیروی هوایی پیوست اما او تا سن 65 سالگی نتوانست مجوز پرواز را دریافت کرده و در گروه سلبریتی ها با مدرک خلبانی قرار گیرد. فریمن مالک Cessna 414 و Citation 501 می باشد. علاوه بر این ها او مجوز پرواز با جت تجاری Sino Swearingen SJ30 را داشته که مبلغ 6.9 میلیون دلار برای او پرداخت کرده است. مورگان فریمن همچنین از صدای خود در صنعت بازاریابی شرکت های هواپیمایی استفاده کرده است.

بروس دیکینسون | bruce Dickinson

بروس دیکینسون پس از اینکه به عنوان خواننده اصلی گروه آیرون میدون (Iron Maiden) به پیروزیت و شهرت رسید، در دهه 1990 آموزش های لازم برای پروازهای تفریحی را دید و بعدها به عنوان یک خلبان صنعت حمل و نقل هوایی منسوب شد. او دارای یکی از بالاترین مجوزها بوده که حداقل 1500 ساعت پرواز را تجربه کرده است. بر اساس گزارش سایت Pilotweb بروس دیکینسون که یکی از سلبریتی ها با مدرک خلبانی می باشد حتی می تواند به عنوان خلبان با بویینگ 757 پرواز نماید. او در سال 2006 و در زمان جنگ لبنان یاری کرد تا 200 نفر از شهروندان انگلیسی بتوانند بازگردند. پس از فروپاشی خطوط هوایی ایکس ال (XL Airways) او تعداد 180 نفر از مسافران را از مصر بازگرداند. علاوه بر این یک گروه از خلبانان RAF را از افغانستان به کشورشان بازگرداند. همچنین دیکینسون پروازهای گروه موسیقی خود را در تورهای گروهی بر عهده داشته است.

منبع: www.thetravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 351

به "افراد مشهوری که مدرک خلبانی و مجوز پرواز با هواپیما دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مشهوری که مدرک خلبانی و مجوز پرواز با هواپیما دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید