اگر سجامی نشوید، از واریز سود و معامله در بورس خبری نیست!

به گزارش تور ارمنستان، کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که کد معاملاتی افراد مسدود گردد، دیگر نمی توانند تا زمانی که سجامی شوند به معامله در بورس بپردازند.

اگر سجامی نشوید، از واریز سود و معامله در بورس خبری نیست!

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار در خصوص ابلاغیه منتشر شده در خصوص الزام به سجامی شدن تمام افراد و کدهای معاملاتی بورسی، اظهار کرد: در هفته اخیر ابلاغیه ای از سوی مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی تحت اسم الزام برای سجامی شدن سهامداران 18 تا 65 سال و سهامداران بالای 65 سال، به ترتیب تا بیستم و سی ام شهریور ماه، منتشر شد.

او بیان نمود: ابلاغ این اطلاعیه به دلیل این است که، بسیاری از افراد و کارگزاری ها بحث سجام را در فرایند کار خود قرار ندادند ولی در بازار سرمایه به معامله می پردازند و در حال حاضر با ابلاغ این اطلاعیه اگر این افراد سجامی نشوند، کد معاملاتی آنان مسدود خواهد شد.

آسایش در پاسخ به این پرسش که، در صورتی که کد معاملاتی افراد مسدود شود، چه تبعاتی برای آن ها خواهد داشت؟، گفت: در صورتی که کد معاملاتی افراد مسدود شود، دیگر نمی توانند تا زمانی که سجامی شوند به معامله در بورس بپردازند.

کارشناس بازار سرمایه اضافه نمود: اما در صورت مسدود شدن کد معاملاتی، سود مجامع به حساب افراد واریز می شود، ولی براساس قانون، شرکت ها باید به مرور به سوی سجامی شدن گام بردارند و سود مجامع به وسیله سجام به حساب سهامداران واریز شود که در این صورت، افراد از سود مجامع خود بی نصیب می شوند.

او گفت: بعلاوه در بحث سهام عدالت هم، اگر در ماه و سال های آینده سهام عدالت قابلیت فروش مستقیم داشته باشد، افرادی که کد معاملاتیشان مسدود است، نمی توانند اقدام به فروش سهام عدالت خود نمایند.

آسایش در پاسخ به این پرسش که، چقدر زمان میبرد تا کد مسدود شده مجددا فعال شود؟، توضیح داد: فرایند سجامی شدن افراد خیلی زمان نمی برد و بعد از انجام صحیح فرایند ثبت نام در سامانه 1- 2 روز بعد پاسخ نهایی می آید؛ بنابراین حداکثر پس از 2-3 افراد مجددا می توانند به معاملات خود در بورس بپردازند و کد بورسیشان مجددا فعال می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1201

به "اگر سجامی نشوید، از واریز سود و معامله در بورس خبری نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سجامی نشوید، از واریز سود و معامله در بورس خبری نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید