برای زندگی در ویلاهای زعفرانیه چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان، تهران هم مانند هر شهر دیگر محله های مختلفی دارد که هریک متناسب با موقعیت مکانی خود امکانات و امتیازاتی در اختیار اهالی قرار می دهند. آب و هوای ایده آل، سرسبزی و زیبایی، تمیزی، دسترسی به مراکز مختلف خرید، درمانی و…، امکانات رفاهی یا آموزشی و… بعضی از امتیازات و امکاناتی هستند که هر محله با کیفیت متفاوتی آن ها را به ساکنان منطقه ارائه نموده است. این امتیازات در کنار بعضی عوامل دیگر باعث شده اند تا بعضی از مناطق شهر مانند نیاوران، قیطریه، درکه، تجریش، ولنجک، فرمانیه و کامرانیه در گروه محله های گران قیمت و مرفه نشین شهر تهران قرار بگیرند.

برای زندگی در ویلاهای زعفرانیه چقدر باید هزینه کنیم؟

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

زعفرانیه هم یکی از همین محله های اعیان نشین تهران است که مانند بعضی بخش های دیگر در گروه گران قیمت ترین مناطق پایتخت قرار گرفته است. خانه های ویلایی، آپارتمانی و برج های مختلفی در منطقه زعفرانیه تهران وجود دارد که هریک به لطف برخورداری از امکانات و قابلیت های گوناگون با قیمت بالایی در قراردادهای خرید، فروش، رهن یا اجاره معامله می شوند. در این مطلب به آنالیز منطقه زعفرانیه تهران پرداخته و سری به بافت ویلایی این محله خواهیم زد؛ بنابراین اگر قصد خرید، رهن یا اجاره ویلا در زعفرانیه را دارید، با ما همراه باشید.

نگاهی بر پیشینه زعفرانیه

زعفرانیه برخلاف مناطق مرکزی تهران که از دیرباز بخشی از شهر محسوب می شدند، یکی از روستاهای اطراف پایتخت بود که باغ ها و زمین های زیادی داشت. این روستا در گذشته خوش آب و هواترین روستای پیرامون تهران به شمار می آمد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای سپری کردن تعطیلات به این منطقه می آمدند.

پس از مدتی خرید و فروش زمین های این منطقه رونق پیدا نموده و به تدریج توسعه شهر تهران تا این روستا هم کشیده شد. زعفرانیه هنوز هم ظاهری شبه روستایی داشته و بافت خانه های آن ترکیبی از سبک مدرن و سنتی است. به همین دلیل در زعفرانیه خانه های ویلایی و عظیم کنار آپارتمان ها و برج ها قرار دارند که باعث شده این منطقه یکپارچگی خود را از دست بدهد.

چرا زعفرانیه؟

روایات مختلفی برای نام گذاری این منطقه مطرح شده است. یکی از این باورها به کاخ سعدآباد مربوط می گردد. این کاخ در قدیم معروف ترین سازه منطقه بود و همه برای آدرس دهی در آن محله ها از این کاخ یاد می کردند و رنگ زعفرانی درب کاخ را به عنوان نشانه پیدا کردن جهت می دانستند. به همین دلیل در طولانی مدت به آن منطقه زعفرانیه گفته شد. حکایت دیگری برای نام محله زعفرانیه است که اسم این منطقه را به یکی از زنان محمدشاه قاجار نسبت داده است. بسیاری از مورخان می گویند: زعفرانیه بخگردده محمد شاه قاجار به یکی از کنیزانش مشهور به زعفران باجی بوده و به همین دلیل کل منطقه به این نام شناخته شده است.

نزدیک ترین روایت درباره نام گذاری زعفرانیه به کشت زعفران در منطقه اشاره دارد. زمین های این منطقه تا شروع دوره رضا شاه بلااستفاده و بایر بود که بخشی از آن به عنوان کشتزار کشاورزان شمیرانی مورد استفاده قرار می گرفت. در دوران پهلوی با یاری شوکت الملک پنجاه من پیاز زعفران در منطقه سعد آباد کاشته شد. نتیجه بسیار خوب این کشت باعث شد مدتی کشت زعفران در سعد آباد رونق پیدا کند. به همین دلیل کم کم به محله های اطراف سعدآباد زعفرانیه گفته شد. در حال حاضر این منطقه به نام سرلشکر فلاحی ثبت شده است؛ اما همچنان به زعفرانیه شهرت دارد و نه تنها ساکنان قدیمی، بلکه همه افراد این منطقه را با نام زعفرانیه می شناسند.

ویلاهای زعفرانیه

همانطور که گفته شد بخشی از خانه های زعفرانیه ویلایی هستند. خانه های ویلایی نسبت به آپارتمان ها متراژ عظیم تری دارند. این خانه ها به امکانات متنوعی چون استخر، حیاط عظیم یا باغ، فضای سبز، اتاق خواب های مستر و… مجهز شده اند. در ادامه بعضی خانه های ویلایی زعفرانیه، امکانات و قیمت آن ها را آنالیز می کنیم.

خانه های ویلایی کوچک تر 300 متر

تعداد خانه های ویلایی زعفرانیه با متراژ کمتر از 300 متر نسبت به سایر خانه ها کمتر است؛ اما با کمی جستجو می توانید خانه های مناسبی پیدا کنید. برای مثال یک خانه ویلایی با متراژ 150 متر، دارای دو اتاق خواب معمولی و یک اتاق خوای مستر، سه سرویس بهداشتی، حیاط عظیم با طراحی زیبا، تراس قابل چیدمان، پارکینگ، انباری، ریموت پارکینگ و انباری با قیمتی در حدود 400 میلیون تومان برای رهن کامل آماده است. این خانه به پارک بسیار زیبایی مشرف بوده و منظر چشم نوازی دارد. از دیگر خانه های با متراژ زیر 300 متر، می توان به یک خانه ویلایی 230 متری با سه اتاق خواب، دو خواب مستر، 3 تراس قابل چیدمان، 2 سرویس بهداشتی، پارکینگ و انباری اشاره نمود. این خانه ویلایی نزدیک کاخ سعد آباد واقع شده است و هزینه رهن آن بیش از 600 میلیون تومان است.

خانه های ویلایی بین 300 تا 600 متر

در منطقه زعفرانیه خانه های ویلایی با این حدود متراژ بر سایر متراژهای املاک ویلایی غالب هستند. به عنوان مثال، برای یک خانه ویلایی در زعفرانیه با متراژ 350 متر، دارای سه اتاق خواب مستر، پنج سرویس بهداشتی، دو پارکینگ سر پوشیده و تراس عظیم و کاربردی، نورگیر و تمیز قیمتی در حدود 200 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 25 میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است.

ویژگی اصلی این ویلا، باغ 1500 متری و استخر میان آن است که به طور کامل با انواع گیاهان و درختان پوشیده شده و فضای کم نظیری برای تفرج، مهمانی و تمدد اعصاب فراهم نموده است. در همین حدود متراژ، خانه ای تریبلکس با زیربنای 300 متر، دو پارکینگ سر پوشیده، حیاط کوچک، شش اتاق خواب مستر، هفت سرویس بهداشتی، سوئیت مجزا با همه امکانات، سه سالن عظیم، بدون استخر و باغ با قیمتی برابر با یک میلیارد تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا همواره مهمان هایی در خانه شما اقامت دارند، چنین خانه هایی برای شما ایده آل خواهد بود.

خانه های ویلایی بین 600 تا 900 متر

بیشتر خانه هایی که در این حدود متراژ هستند، ساختمان هایی در حد و اندازه متراژ 300 متر دارند و در مقابل به حیاط های عظیم، باغچه یا باغ مجهز شده اند. به عنوان مثال، یک خانه 750 متری در منطقه زعفرانیه، دارای ساختمانی با زیربنای 500 متر است. این خانه دوبلکس به امکاناتی مانند سه اتاق خواب عظیم و نورگیر، دو سرویس بهداشتی، سالن عظیم و نورگیر، حیاط عظیم با درختان تنومند و فضای سبز بسیار زیبا، استخر سر باز، دو پارکینگ و… مجهز شده است. قیمت اعلام شده برای اجاره این ویلای 750 متری برابر 500 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 70 میلیون تومان است.

از دیگر خانه های موجود در منطقه زعفرانیه در این حدود متراژ، می توان به خانه تریبلکس 800 متری اشاره نمود که به حیاط کوچک با فضای سبز زیبا مجهز است. این خانه به یک سوئیت مجزا در طبقه سوم مجهز است که با امکانات کامل مانند یک خانه کوچک جداگانه به نظر می رسد. این خانه برای خانواده های عظیم یا شرکت ها و ادارات انتخاب مناسبی خواهد بود. این خانه با پول پیش 550 میلیون تومان و اجاره ماهانه 60 میلیون تومان آماده اجاره است.

خانه های ویلایی عظیم تر از 900 متر

این ویلاها هم مانند واحدهای کمتر از 300 متر تعداد کمتری دارند. بخش عمده زمین این ویلاها را باغ آن تشکیل می دهد که محل مناسبی برای مهمانی های بزگ محسوب می گردد. یکی از خانه های متراژ بالای زعفرانیه یک ویلای 2 هزار و 300 متری است که ساختمانی تریبلکس با امکانات کامل در آن قرار گرفته است. این خانه سه طبقه به شش اتاق خواب، هشت سرویس بهداشتی، تراس قابل چیدمان، انباری و گاراژ عظیم و آسانسور برای تردد آسان در طبقات مجهز شده است. باغ عظیم این ویلا بافتی طبیعی دارد و فضای سبز آن به طور طبیعی ایجاد شده است. به عبارت دیگر فضای سبز باغ بدون طراحی و دخالت دست بوده و احساسی از طبیعت را به شما القا خواهد نمود. برای اجاره این باغ باید مبلغ 800 میلیون تومان به عنوان ودیعه و 100 میلیون تومان به عنوان اجاره ماهانه پرداخت کنید. از دیگر باغ های عظیم این منطقه، یک خانه ویلایی با متراژ 4000 متر است که دو بنای کاملا مجزا با زیربنای 600 متر در آن قراردارد. برای اجاره یکی از این دو واحد باید مبلغ 300 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه 25 میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت کنید. این واحد اجاره ای به پنج اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی، سالن عظیم و نورگیر، تراس قابل چیدمان و… مجهز شده است. این واحد مسکونی امکاناتی نظیر استخر، سونا و… را ندارد؛ اما فضای سبز باغ ب بافت طبیعی خود منظره بسیارزیبایی برای ساکنان ایجاد نموده است.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که بسیاری از خانه های متراژ عظیم منطقه زعفرانیه، سبک سنتی دارند و از امکانات مدرن محروم مانده اند. امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و… در خانه های ساخت جدید منطقه بیشتر به چشم می خورد. در مقابل فضای سبز طبیعی و محیط عظیم از امکانات خانه های ویلایی زعفرانیه محسوب می گردد. همچنین می توان گفت اغلب خانه های ویلایی عظیم که به استخر مجهز هستند، در واقع استخری ساده و معمولی در فضای باز باغ دارند که امکان استفاده از آن در فصل های سرد سال وجود ندارد؛ این در حالی است که استخرهای موجود در واحدهای نوساز ضمن داشتن امکانات بیشتر، از نظر سیستم سرمایشی و گرمایشی قابلیت کنترل را دارند؛ بنابراین در صورتی که قصد اجاره ویلا در زعفرانیه را دارید نمی توانید انتظار بسیاری از امکانات و تجهیزات خانه های جدیدتر را داشته باشید.

همچنین باتوجه به مبالغ بسیار بالایی که در چنین معاملاتی پرداخت می گردد، توصیه می کنیم پیش از امضای قرارداد به طور کامل تحقیق نموده و ضمن در نظر دریافت بودجه خود همه گزینه های موجود را صبورانه آنالیز کنید. به این ترتیب احتمال تحمل خسارات اقتصادی یا پشیمانی از اجاره یا رهن واحد مورد نظر بسیار کمتر خواهد بود.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 305

به "برای زندگی در ویلاهای زعفرانیه چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "برای زندگی در ویلاهای زعفرانیه چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای زندگی در ویلاهای زعفرانیه چقدر باید هزینه کنیم؟"

1 دیدگاه

شهرزاد علافر 1 آذر 1400

مقاله تا حدود زیادی کامل و جامع بود،

پاسخ به شهرزاد علافر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید