تراشه مغزی ایلان ماسک جواب داد

به گزارش تور ارمنستان، شرکت نورا متعلق به ایلان ماسک اعلام نموده که جراحی دومین بیمار دریافت کننده ایمپلنت مغزی آن به خوبی پیش رفته است و بیمار اکنون می تواند اشیاء سه بعدی طراحی کند و بازی های ویدیویی مانند Counter-Strike 2 را انجام دهد.

تراشه مغزی ایلان ماسک جواب داد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش های منتشرشده، به نظر می رسد در این جراحی نورا بعلاوه پیروز شده تا مشکل پیش آمده برای بیمار اول، یعنی نولاند آرباگ که دچار انقباض غیرمنتظره الکترودها در مغزش شد را رفع کند.

این شرکت شرح می دهد: برای کاهش احتمال جمع شدن الکترودها در بیمار دوم، ما اقداماتی را به منظور کاهش خسارت انجام دادیم، مانند کاهش حرکت مغز در طول جراحی و کاهش فاصله بین ایمپلنت و سطح مغز.

در بیمار اول، نورا برای رفع کردن این مشکل مجبور شد تا پس از جراحی، بهینه سازی های نرم افزاری را انجام دهد.

توسعه قابلیت های نو برای ایمپلنت مغزی نورا

نورا بعلاوه اعلام نموده که روی قابلیت های نوی برای ایمپلت مغزی خود با نام Link کار می نماید که درحال حاضر به بیماران اجازه می دهد تا نشانگرهای روی صفحه و و دستگاه های دیجیتال را کنترل نمایند. در آینده، Link می تواند چندین قابلیت حرکتی دیگر را به بیماران ارائه کند و به بیماران یاری خواهد نمود تا سریع تر بنویسند.

شرکت متعلق به ایلان ماسک می گوید: این قابلیت ها نه تنها به بازگرداندن استقلال دیجیتال افرادی که قادر به استفاده از اندام های خود نیستند، یاری می نماید، بلکه توانایی برقراری ارتباط را برای کسانی که قادر به صحبت کردن نیستند، مانند افراد مبتلا به بیماری های عصبی، بازیابی می نماید.

درحال حاضر، دستگاه Link برای بیماران مبتلا به کوادری پلژی (فلج چهاراندام) و سایر بیماری هایی که حرکت را به شدت محدود می نماید، طراحی شده است. ماسک گفته است که ایمپلنت های Neuralink در نهایت می توانند به تقویت توانایی های افراد سالم مانند یاری به یادآوری حافظه یاری نمایند.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت نورا ، بیمار دوم الکس نام دارد و یک تکنسین سابق خودرو است که از آسیب نخاعی رنج می برد. او اکنون پس از انجام جراحی، می تواند از نرم افزارهای طراحی کامپیوتری استفاده کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1403 بروزرسانی: 4 شهریور 1403 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1723

به "تراشه مغزی ایلان ماسک جواب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه مغزی ایلان ماسک جواب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید