جزئیات قتل معاون عمرانی حرم امامزاده صالح تهران

به گزارش تور ارمنستان، خیابان برادران واعظی بعد از 42 سال دوباره صحنه قتلی مرموز شد. 42 سال قبل در این خیابان، آیت ا... حاج شیخ قاسم اسلامی موقع افطار در حیاط خانه اش به ضرب گلوله ترور شد و حالا، هشتم خرداد1400 معاون عمرانی حرم امامزاده صالح مقابل خانه اش با شلیک گلوله به قتل رسید.

جزئیات قتل معاون عمرانی حرم امامزاده صالح تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران، ساعت 8 و 15 دقیقه سعید طاهری از خانه اش در میانه خیابان برادران واعظی حوالی میدان قدس تهران خارج شد. هنوز چند قدمی از خانه فاصله نگرفته بود که مردی اسلحه ای از زیر لباسش خارج کرد و به سمت او نشانه گرفت. یک، دو، سه، سومین گلوله که شلیک شد، مهندس طاهری غرق در خون روی زمین افتاد.

متهم نیز به سمت انتهای کوچه دوید و با سوار شدن به تاکسی عبوری دور شد. اصابت گلوله به سینه اش مجالی به پزشکان بیمارستان شهدای تجریش برای احیای او نداد و با مرگ مرد مجروح، پرونده ای جنایی پیش روی تیم جنایی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس جنایی تهران با حضور در محل قتل، تحقیقات خود را آغاز کردند و با کشف سرنخ هایی از ضارب به دنبال دستگیری او و رازگشایی از انگیزه قتل هستند. مدیر روابط عمومی آستان امامزاده صالح اعلام کرده، این قتل هیچ ارتباطی با شغل مرحوم طاهری نداشته است.

شاهدان ماجرا چه گفتند؟

سراشیبی کوچه برادران واعظی را که بالا می روی، به پلاک 11 می رسی. مقابل همان خانه ای که صبح دیروز مهندس سعید طاهری، معاون مهندسی امامزاده صالح تجریش هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

اهالی هنوز در شوک هستند و باورشان نمی شود در چند قدمی خانه شان این جنایت رخ داده است. مرد جوانی که در مجاورت پلاک 11 در حال احداث ساختمان است، به خبرنگار جام جم گفت: من برای سرکشی به ساختمان آمده بودم. کارگران از صبح زود در آنجا حاضر شده و مشغول کار بودند که ساعت حدودا 8 و 10دقیقه صدای شلیک گلوله شنیدم.

برای پیگیری ماجرا سراسیمه از ساختمان بیرون زدیم، مهندس طاهری را دیدم که کف خیابان افتاده است. زیر لب ذکر لااله الاا... می گفت. بعد از آن همسر و فرزندانش بیرون آمدند و او را با حال زخمی دیدند، بر سر و صورت خود زدند و صدای شیون و گریه محله را گرفت. اورژانس آمد و او را به بیمارستان بردند. ساعاتی بعد وقتی خانواده اش به محل بازگشتند، متوجه شدیم که او فوت کرده است.

مرد میانسال دیگری که مقتول را می شناخت هم، در ادامه گفت: مقتول یک دختر 12 ساله و یک پسر 20 ساله داشت و بیش از 10 سال می شد که در همین خانه همراه همسر، دختر و پسرش زندگی می کرد. آنها خانواده آرامی بودند و با کسی اختلاف و کینه نداشتند.

یکی از مغازه داران هم به خبرنگار جام جم گفت: ماموران دوربین های مداربسته مغازه های اطراف را بازبینی کرده و متوجه شدند ضارب ماسک زده بوده و عصای نابینایان را در دست داشته است. بعد از بیرون آمدن مهندس از خانه به او نزدیک شده و با شلیک گلوله او را مجروح کرده است. ضارب بعد از شلیک، با بستن عصایش به سرعت خود را به خیابان اصلی رسانده و با خودروی عبوری فرار کرده است.

یک منبع آگاه در پلیس تهران نیز به جام جم گفت: بررسی ها نشان داد مرد میانسال با شلیک سه تیر به قتل رسیده است. بازبینی های دوربین مداربسته نیز نشان داد که قاتل لباس مبدل به تن داشته و در قالب فردی نابینا و عصا به دست به مقتول نزدیک شده و او را به قتل رسانده است. با ردیابی متهم، ماموران به پارک جمشیدیه رسیده و با حضور در آنجا لباس های ضارب را پیدا کردند. او در آنجا لباس هایش را عوض کرده و به فرارش ادامه داده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1062

به "جزئیات قتل معاون عمرانی حرم امامزاده صالح تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قتل معاون عمرانی حرم امامزاده صالح تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید