خواص سنگ رز کوارتز صورتی و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون

به گزارش تور ارمنستان، از خواص سنگ رز کوارتز صورتی می توان به تقویت سلامتی و افزایش عشق و محبت در خانه اشاره نمود. سنگ رز کوارتز که در ایران به نام سنگ کوارتز صورتی شناخته می گردد، یک سنگ کریستالی معدنی است که حاوی انرژی زنانه است. در فنگ شویی این سنگ به نام yin qi نامیده شده و مترادف با عشق است. این سنگ، رنگ صورتی خیلی لطیف و زیبایی دارد که تقویت کننده سلامتی، عشق و صلح می باشد.

خواص سنگ رز کوارتز صورتی و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در شرایطی احساسی بوده و احتیاج به خود مراقبتی و درمان قلب تان را دارید، این سنگ برای سامان بخشیدن به شرایط شما ساخته شده است. رز کوارتز علاوه بر ماده معدنی کوارتز، شامل تیتانیوم و منیزیم نیز می گردد که به این سنگ رنگی صورتی داده است. این سنگ را می توان یکی از معروف ترین و شاید هم معروفترین سنگ کریستالی در بین خانه دارها دانست چرا که با عشق سروکار دشته که مهم ترین انرژی بین انسان هاست. این سنگ وقتی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده گردد، باعث جذب انرژی عشق در زندگی شما می گردد. از این رو بسیاری از طراحان داخلی استفاده از دکوری های ساخته شده توسط این سنگ را به زوجین جوان یا زوج هایی که شعله عشق در آنها کم فروغ شده، توصیه می نمایند.

یکی از مهم ترین خواص سنگ رز کوارتز صورتی، باز کردن و ترمیم چاکرای قلب است. این سنگ برای تمام جنبه های عشق، از جمله عشق ورزیدن به خود نیز مناسب است. همچنین برای آرام کردن قلب های شکسته شده نیز حضور این سنگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این سنگ در درجه بالای احساسی با شما ارتباط برقرار نموده و با لطافت تمام، هر چیزی که احتیاج به ترمیم و تقویت داشته باشد را ترمیم می نماید.

مدل دکوری سنگی و شیشه ای مناسب محیط داخلی و خارج خانه

در دکوراسیون داخلی از چندین نوع سنگ کوارتز صورتی استفاده می گردد، یک نوع بصورت طبیعی و خام است که بدون هیچگونه پولیش کاری یا عمل خاصی تهیه می شوند و معمولا در اندازه های عظیم هستند تا بصورت مستقل یا standalone بعنوان دکوری در چیدمان خانه قرار می گیرند. مدل های پولیش کاری شده و تکه تکه که به انواع حالت ها نیز برش خورده و صیقل می خورند نیز معمولا در ساخت وسایلی همچون میز، آباژور، جاشمعی و حتی بصورت تابلو دکوری نیز فراوری می شوند.

فارغ از اینکه شکل و نوع سنگ کوارتز مد نظرتان چه شکلی باشد، برای بهره بردن از بهترین خواص سنگ رز کوارتز صورتی، باید از چینش فنگ شویی در دکوراسیون داخلی یاری بگیرید. از آنجایی که سنگ رز کوارتز، انرژی مرتبط با چاکرای قلب و عشق دارد، قرار دادن آن در کنار تخت خواب برای مثال بر روی پاتختی می تواند ایده بسیار مناسبی باشد. برای اینکه زیبایی دکوراسیون هم حفظ گردد می تواند از دو عدد آباژور با پایه های ساخته شده از رز کوارتز در دو طرف تخت خواب بهره ببرید.

مدل سنگ کریستالی تزیینی بسیار زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، سنگ رز کوارتز بخاطر رنگ خاص اش، ظاهری زنانه داشته و برای طراحی دکوراسیون با تم زنانه بسیار مناسب است. اگر چه امروزه دیگر رنگ قرمز صورتی جزء رنگ های مد و بروز حساب نمی گردد اما درخشش این رنگ باعث شده به محض قرار دریافت در اتاق، سریعا حالتی زنانه و لوکس و لطیف به دکوراسیون بدهد. اگرچه دکوری های ساخته شده با رز کوارتز به هیچ عنوان ارزان نیستند، اما بخاطر ظاهر و خواص سنگ رز کوارتز صورتی، بنظرم ارزش این هزینه اضافی را دارند.

در بعضی خانه های فوق لوکس دیده شده که در دکوراسیون حمام از سنگ رز کوارتز استفاده می گردد. یکی از این حمام های لوکس را در شکل اول پایین مشاهده می کنید. وان این حمام تمام از جنس سنگ رز کوارتز است و قیمت آن برابر با 1.1 میلیون دلار است که تقریبا 5 برابر یک خانه نسبتا عظیم در ایالات متحده است. جالب است بدانید که این سنگ کوارتز بصورت یک تکه از جنگل های آمازون درآورده شده و وزنی بالغ بر 10 هزار کیلوگرم دارد.

انواع سنگ کابینت آشپزخانه و کاربرد آن

از سنگ رز کوارتز در ساخت لوازم مختلف مرتبط با دکوراسیون داخلی استفاده می گردد. برای مثال کاشی و سرامیک های رز کوارتزی برای استفاده بعنوان دیوارپوش یا حتی کفپوش حمام و سرویس بهداشتی بکار می فرایند. همچنین در ساخت روشویی نیز از از رز کوارتز استفاده می گردد. این موارد تنها معدود گزینه هایی کاربرد این سنگ در دکوراسیون داخلی است. برای آشپزخانه می توانید از سنگ رز کوارتز بعنوان صفحه رو کابینتی بهره ببرید که در ترکیب با کابینت های سفید در سبک کلاسیک، فوق العاده شیک و لوکس دیده می گردد. شکل سوم و چهارم چنین ایده های نابی را نشان می دهند.

با توجه به خواص سنگ رز کوارتز صورتی، عجیب نیست که تقریبا در همه جا و همه چیز از ساخت این سنگ بسیار زیبا و انرژیک استفاده می گردد. ساخت لوازمی مانند جای مایع دستشویی، جا صابونی، جا دستمال کاغذی و حتی سطل زباله حمام با سنگ رز کوارتز از نمونه های عجیب اما جالب این بحث است. شکل های زیر تعدادی از این طرح های جالب و خلاقانه را نشان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 502

به "خواص سنگ رز کوارتز صورتی و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص سنگ رز کوارتز صورتی و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید