دیوار اصلاحات ژنو ؛ بنایی تاریخی و خاص ، عکس

به گزارش تور ارمنستان، چنانچه بلیط هواپیما ژنو خریدید و گذرتان به پارک باستیون Parc des Bastions افتاد، دیواری را می بینید که مجسمه های غول پیکری بر روی آن نقش بسته اند. این ها شخصیت های برجسته تاریخ ژنو هستند که با هدف احترام و زنده نگه داشتن اصلاحات ساخته شده اند.

دیوار اصلاحات ژنو ؛ بنایی تاریخی و خاص ، عکس

همانطور که می دانید ژنو دومین شهر عظیم سوئیس و یکی از شهرهای باستانی این کشور است که جاذبه های تاریخی متعددی را در دل خود جای داده است و خرید بلیط هواپیما ارزان ژنو می تواند ماجراجویی عظیم و هیجان انگیزی را برایتان خلق کند. Reformation Wall به خودی خود برای کسانی که چیزی از جنبش اصلاحات نمی دانند، چندان جذاب نیست ولی چون در راستا جاذبه های دیگر قرار گرفته، بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

چرا بازدید از دیوار اصلاحات ژنو پیشنهاد می گردد؟

این بنای یادبود صندلی ویژه ای در تاریخ اروپا دارد.

قرار دریافت در کنار پارک زیبای باستیون، از اینجا مکان ایده آلی برای استراحت و وقت گذرانی ساخته است.

می توان کنار دیوار اصلاحات ژنو عکس های زیبایی ثبت کرد.

چند قدم دورتر از این دیوار، طولانی ترین نیکمت دنیا قرار گرفته است که با عنوان بام شهر ژنو نیز شناخته می گردد.

راهنماهای تور حکایت های تاریخی جالبی درباره شخصیت های اصلاحات ژنو بازگو می نمایند.

درباره دیوار اصلاحات ژنو

این دیوار که در راستا دیوار قدیمی شهر ژنو ساخته شده، دیواری 120 متری با ارتفاع 8 متر است که روبروی پارک باستیون و در زمینی متعلق به دانشگاه ژنو ساخته شده است. بیش از یک قرن از ساخت این دیوار می گذرد و همچنان نماد افتخاری برای جنش اصلاحات پروتستان اروپاست و این جنبش و رهبران آن را زنده نگه داشته است. روی دیوار اصلاحات ژنو 4 تندیس عظیم و 6 تندیس کوچک می بینید که هر کدام نقش عظیمی در این جنبش داشته اند.

این 4 شخصیت دیوار اصلاحات چه کسانی بودند؟

این مجسمه های غول پیکر 6 متری که لباس آکادمیک بر تن دارند و انجیل به دست در مرکز دیوار نصب شده اند، چهره رهبران جنبش اصلاحات هستند؛ ژان کالوین، گیلوم فارل ، تئودور د بیز و جان ناکْس. ژان کالوین نقش اساسی در تاریخ و فرهنگ این کشور داشته و می توان رد پای او را در بعضی از جاذبه های شهر مثل دانشگاه ژنو، دیوار اصلاحات ژنو و کلیسای سنت پییر پیدا کرد.

مجسمه های دیگر اصلاحگرانی از ملیت های دیگر بودند، کسانی که با تاثیر از 4 شخصیت اصلی، این جنبش را در اروپا پخش کردند. مجسمه این افراد در سمت چپ و راست مجسمه های عظیم قرار دارند و ارتفاع آن ها به 3 متر می رسد. این چهره ها فردریک ویلیام براندنبورگ، ویلیام د سایلنس، گسپارد دو کولینی، راجر ویلیامز، اولیور کرامول و استفان باکسکای هستند.

فرایند ساخت دیوار

وقتی 7 سال به چهارصدمین سالگرد تولد ژان کالوین و 350 مین سالگرد جنش اصلاحات مانده بود، دانشمند الهیات آگوسته شانتره ایده ساخت یادبودی برای آن ها را بیان کرد و در سال 1909 مسابقه ای بین المللی به منظور طراحی یک یادبود برای جنبش اصلاحات پروتستان برگزار گردید.

هر کسی با هر ملیتی می توانست در این مسابقه شرکت کند، 70 طرح مختلف ارائه شد که در نهایت معمارهای سوئیسی برگزیده این رقابت شدند و کار ساخت مجسمه ها به مجسمه تراش های فرانسوی سپرده شد.

یکی از آن ها لاندوسکی همان مجسمه سازی است که بعدها مجسمه مسیح منجی را در شهر ریو دوژانیرو برزیل ساخت و این اثرش در فهرست جدید عجایب هفتگانه جای گرفت. ساخت دیوار اصلاحات در ماه آوریل سال 1909 آغاز شد ولی جنگ دنیای فرایند پروژه را کندتر کرد و بلاخره در ماه جولای سال 1917 بنای یادبود در زمین دانشگاهی که ژان کالوین آن را تاسیس نموده بود، افتتاح شد.

در دیوار اصلاحات ژنو از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

4 مجسمه عظیمی که در وسط دیوار اصلاحات قرار گرفته اند، قهرمانان اصلی این جنبش هستند و مجسمه های دیگر به کسانی تعلق دارند که این جنبش را در اروپا نشر دادند. روی دیوار عبارتی با عنوان Post Tenebras Lux حک شده که به معنی نور پس از تاریکی بوده و شعار اصلی اصلاحات و مکتب کالوینیسم است. در خروجی پارک کاخ Neuve را می بینید، ساختمان های این کاخ وقف فرهنگ و هنر شهر شده اند.

گرچه به نظر می رسد این دیوار تنها از نظر تاریخی آن هم برای اروپایی ها باارزش باشد ولی از زیبایی بصری جذابی برخوردار است و می توان عکس های زیبایی کنار این مجسمه ها ثبت کرد. از این گذشته پارک باستیون محل برگزاری فستیوال ها و جشن های شهر است و اگر تعطیلاتتان با چنین روزهای مصادف شدند، بازدیدتان جذاب تر می گردد. اینجا می توانید روی صفحه غول پیکر سیاه و سفیدش با محلی های شهر شطرنج بازی کنید یا به تماشای اسکیت بازها بنشینید. در ضمن اگر درباره این جنش کنجکاو شده اید، سری به موزه اصلاحات ژنو بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه قدر است؟

بازدید از دیوار اصلاحات ژنو هیچ هزینه ای را برای گردشگران در پی ندارد و حتی در کمتر از یک ساعت می توان این بازدید را به سرانجام رساند. البته اگر قصد قدم زنی در پارک باستیون را داشته باشید باید ساعاتی را به این بازدید اختصاص دهید.

دیوار اصلاحات ژنو

فصل مناسب برای بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ژنو و بازدید از دیوار اصلاحات آن از ماه می تا اکتبر است؛ زمانی که فضای سرسبز پارک باستیون به اوج زیبایی خود رسیده و می توان لحظات آرامش بخشی را در آن جا سپری کرد. در اواخر ماه ژوئن فستیوال موسیقی در این پارک برگزار می گردد و شرکت در آن رایگان است. حوالی کریسمس نیز یکی از بازارهای کریسمس ژنو در این پارک برپا می گردد.

چگونه به دیوار اصلاحات ژنو برویم؟

فرودگاه ژنو با مرکز شهر فاصله چندانی ندارد و راستا سرراستی دارد، تنها کافیست بلیط Unireso را از فرودگاه بین المللی ژنو تهیه کنید، این بلیط رایگان است و با آن می توان به مدت 80 دقیقه و به صورت رایگان از حمل و نقل عمومی ژنو استفاده کرد. از آن جا باید به وسیله قطار خط 15 به ایستگاه Place de Neuva بروید، این راستا 30 دقیقه طول می کشد و از آنجا تا پارک هم 4 دقیقه پیاده روی است. البته اتوبوس های خط 5 نیز مستقیما شما را از فرودگاه به پارک می برند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک باستیون: 100 متر

تراس بانک دو له تریله (طولانی ترین نیمکت دنیا): 300 متر

موزه خانه تاول: 450 متر

موزه هنر و تاریخ ژنو: 700 متر

چه هتل هایی در نزدیکی دیوار اصلاحات ژنو برای اقامت وجود دارند؟

هتل لس آرمورس: 450 متر

هتل سنترال: 550 متر

هتل بل استپرانس: 550 متر

هتل فریزر سوئیتز ژنو: 600 متر

هتل تیفانی: 700 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دیوار اصلاحات ژنو هستند؟

رستوران پارک باستیونز: 120 متر

رستوران ایتالیایی له دوریان: 350 متر

رستوران سنت پییر: 400 متر

رستوران هتل دویله: 400 متر

رستوران مک دونالد: 450 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1003

به "دیوار اصلاحات ژنو ؛ بنایی تاریخی و خاص ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار اصلاحات ژنو ؛ بنایی تاریخی و خاص ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید