راهنمای خرید در بازارهای آنتالیا (قسمت دوم)

به گزارش تور ارمنستان، اگر قصد خرید و گشت و گذار در شهر توریستی آنتالیا را دارید، حتما شناخت بازارهای آنتالیا یاری زیادی به شما خواهد نمود. انواع محصولات از قبیل لباس و صنایع دستی و ... را می توان به عنوان سوغات یا یادگاری از سفر در این شهر زیبا تهیه کرد. اما اینکه برترین مراکز خرید آنتالیا برای هر کدام از این ها کجاست، احتیاج به اطلاعات اولیه دارد که در ادامه با آن خواهیم پرداخت. با خبرنگاران همراه باشید تا با راهنمای خرید در آنتالیا را در چند دقیقه مطالعه کنید.

راهنمای خرید در بازارهای آنتالیا (قسمت دوم)

کجا خرید کنیم؟

اگر به خرید به شکل یک سرگرمی نگاه می کنید و قصد آشنایی با زندگی اهالی شهر را نیز دارید، مراجعه به بازارهای خیابانی را به شما پیشنهاد می کنیم که با چانه زدن می توانید خریدی مناسب و مالی تری را داشته باشید، البته مراکز خرید آنتالیا که مدرن و امروزی باشند با پاساژها و مغازه های پر زرق و برق در همه جای شهر وجود دارند که اجناس در آن ها قیمت ثابتی دارد و کمی هزینه ها بالاتر است، اما امکانات رفاهی از قبیل سینما، کافه و رستوران ها با غذاهای لذیذ در آنجا انتظار گردشگران را می کشد.

بازار اصلی و قدیمی آنتالیا

اگر به فکر یک خرید مالی و هدایای کوچک و به یاد ماندنی در بازارهای آنتالیا برای عزیزانتان هستید، بازار بزرگ آنتالیا از مراکزی است که می توانید از آن تماشا کنید. در این بازار، انواع غذاهای محلی از قبیل حلوا و باقلوا، ادویه و لباش و کفش و چرم ترک وجود دارد که تماشا آن ها خالی از لطف نیست. علاوه بر این ها با قدم زدن در این بازار می توانید، زندگی اهالی شهر را نیز از نزدیک لمس کنید.

مرکز خرید میگروس (Migros)

مرکز خرید میگروس از جمله مراکز خرید آنتالیا می باشد که می توانید تمام آنچه را که نیاز دارید، یکجا خریداری کنید. انواع آثار هنری و محصولات مارک های معروف جهان از جمله لاکست و زارا در آنجا به چشم می خورند. انواع امکانات رفاهی و سرگرمیی از جمله کافه، سینما، رستوران، فروشگاه های اسباب بازی و... لذت خرید را برایتان دوچندان می نماید. بعلاوه اگر حوصله به خرج دهید، حتما سوغاتی های ارزان و با کیفیت را می توانید در این مرکز تهیه کنید.

شهر قدیم آنتالیا یا Kaleici

Kaleici از جمله مکان هایی است که حتما در سفر به آنتالیا باید به آن سر بزنید. از خیابان های اصلی این مرکز خرید مثل آتاتورک، Isiklar، Gulluk و Cumhuriyet نمی توان چشم پوشی کرد. تماشا دیوار ها و دروازه های قدیمی، دو حمام تاریخی و بندر، لذت خرید از بازارهای آنتالیا را برایتان دو چندان خواهد نمود و خریدی به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. اگر به فکر خریدی مالی و ارزان در بازارهای آنتالیا هستید، به هیچ وجه تماشا از این بازار را از دست ندهید، زیرا تمامی محصولات، با قیمت مناسب و تخفیف های ویژه عرضه می شوند.

بازار Dogu Garaji

بازار Dogu Garaji از جمله بازارهای آنتالیا می باشد که تمام چیزهایی را که به عنوان سوغاتی می توانید از آن خرید کنید، به صورت یکجا عرضه نموده است. برای تماشا تمامی سوغاتی های آنتالیا، حتما به این بازار سر بزنید. انواع دست سازها، زیور آلات و صنایع دستی و انواع لباس و چرم های معروف ترک را می توانید از این بازار تهیه کنید.

مرکز اوت لت دپو (Deepo)

مرکز خرید دپو یکی از غول های مراکز خرید آنتالیا به شمار می رود. تمامی فصل سال، حراجی و تخفیفات ویژه در این مرکز خرید وجود دارد و برند های معروف از سراسر جهان در این مکان نمایندگی دارند. علاوه بر این ها، محصولات ترک از جمله صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، اسباب بازی، زیورآلات، وسایل دکوری و انواع سوغات را می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. برای خریدی لذت بخش تر و سپری کردن اوقات در انواع زمین بازی، پیست اسکیت، سینما و سایر امکانات رفاهی به این مرکز خرید بروید.

بازار Laura

اگر قصد تماشا از بازار Laura را که یکی از بازارهای آنتالیاست که قدیمی است، دارید به این نکته توجه کنید که این بازار فقط شنبه ها در آنتالیا برگذار می گردد. با مراجعه به این بازار، می توانید خریدی بسیار ارزان را تجربه کنید.

تفرجگاه ساحلی Turban

بی شک برترین سرگرمیات آبی را می توانید در این مکان تجربه کنید. خریدی متفاوت به همراه سرگرمیات آبی در تفرجگاه ساحلی Turban، خاطراتی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد. لذت تماشای منظره ها زیبای مدیترانه و شهر قدیم آنتالیا در این تفرجگاه بیش از پیش به لذت سفر خواهد اضافه نمود. افراد مشکل پسندی که در پی لباس های برند و ترک هستند، می توانند با خاطری آسوده در این تفرجگاه به خرید بپردازند.

ترا سیتی (Terra City)

ترا سیتی (Terra City)، مرکز خریدی تازه تاسیس است و در سال 2011 شروع به کار نموده است. ترا سیتی (Terra City) را بی شک می توان بزرگترین مرکز خرید آنتالیا لقب داد که فقط 30 رستوران و تعداد بی شماری کافه را در دل خود جای داده است. انواع برندهای بین المللی و مارک های خارجی و داخلی در این مرکز خرید، محصولات خود را به نمایش می گذارند. این مرکز با امکانات رفاهی و سرگرمیی بی نظیر، آماده پذیرایی از گردشگران است. هنگام مراجعه به این مرکز باید توجه داشت که روزهای شنبه تعطیل است.

مرکز خرید Shemall

اگر در گرمای روز در هتل به استراحت پرداخته اید و قصد گشت و گذار در شب را دارید، حتما به مرکز خرید Shemall سر بزنید. این مرکز تا دیر وقت آماده پذیرایی از مشتریانی است که قصد خریدی لوکس را دارند. برای سپری کردن اوقات بیشتر در این مرکز می توانید، به تماشا فیلم در سینمای این مرکز بپردازید. غیر از مرکز خرید Shemall، مرکز خرید آنتالیوم هم از مراکز خرید لوکس در آنتالیا به شمار میرود.

فروشگاه Boyner Sports

اگر قصد خرید لوازم ورزشی و سرگرمیی متفاوت و لوکس را دارید، حتما تماشا از فروشگاه Boyner Sports را نباید فراموش کنید. انواع لباس های ورزشی و لوازم ورزشی در این فروشگاه با انواع برندها ارائه شده اند. این فروشگاه در طول هفته، غیر از شنبه ها آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

نکاتی که باید در زمان خرید از آنتالیا در نظر بگیرید

  • ترکیه از جمله کشورهایی است که اجازه همراه بردن اجناس با قدمت بیش از صد سال را هنگام خروج از کشور نمی دهد، بنابراین حتما در زمان خرید اشیای قدیمی، به این نکته دقت کنید و یا در هنگام خرید، خواستار سند مشخصات محصول از فروشنده شوید.
  • اگر قصد خرید طلا، جواهر و زیور آلات را دارید، حواستان به گواهی کسب فروشگاه ها که معمولا روی دیوار فروشگاه ها نصب می شوند، باشد و از فروشگاه های معتبر خرید کنید. برای سایر خریدهای خود به بازارهای خیابانی مراجعه کنید.
  • حتما مراقب پول نقد و کیف پول خود در امکان شلوغ و پر رفت و آمد باشید.
  • سعی کنید که زمان خرید فرش، افرادی را که آشنا به این حرفه هستند و اطلاعات کافی دارند، همراه خود ببرید و از آن ها یاری بگیرید.
منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1608

به "راهنمای خرید در بازارهای آنتالیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در بازارهای آنتالیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید