رضا رویگری: ایران ایران را برای مردم و با خلوص نیت خواندم

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - رضا رویگری بازیگر و خواننده پیشکسوت می گوید ماندگاری سرودایران ایران به دلیل خلوص نیت و این موضوع بوده است که برای مردم خوانده شده است، او که در جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم ابلق نرگس آبیار نشسته است، از کارگردانی و بازیهای این فیلم به نیکی یاد می نماید.

رضا رویگری: ایران ایران را برای مردم و با خلوص نیت خواندم

رضا رویگری در گفت و گو با پانا درباره چگونگی ساخت سرود ایران ایران گفت : ما دلی کار کردیم و به همین دلیل این سرود ماندگار شد، این سرود مدیون مردم است زیرا اساسا برای مردم خوانده شده و آنها این خلوص را دریافت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: آن موقع اصلا فکر نمی کردیم این سرود، از استودیو خارج گردد؛ زیرا همچنان حکومت پهلوی روی کار بود. پیشنهاد خواندن این سرود را آقای خرسند، آهنگساز کار با من مطرح کردند. صدای من را شنیده بودند و می خواستند صدایی این ترانه را بخواند که قبلا شنیده نشده باشد.

رویگری ادامه داد: این اثر را در حکومت نظامی ساختیم، آقای خرسند با چند نفر صحبت نموده بودند من ملودی کار را خیلی دوست داشتم ، در ضبط این سرود هیچ کس کنارمان نبود و تنها من و آقای خرسند در استودیو بودیم و این کار را ضبط کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فیلم سینمایی ابلق اشاره کردو گفت: تنها برای یک فیلم در جشنواره دعوت شدم و ابلق را در موزه سینما دیدم ، نرگس آبیار کارگردانی بسیار خوبی در این فیلم داشته است ، بازی ها خوب و یکدست است و از دیدن این فیلم لذت بردم.

رویگری همچنین درباره این موضوع که قصد داشته است، فیلمی بسازد ، گفت: بی پولی باعث شده است این فیلم را بسازم، فیلمنامه آن را خودم نوشتم ، داستان آن درشب های نزدیک به عید نوروز می گذرد و قصد دارم اگر سرمایه گذاری برای آن پیدا شد در روزهای نزدیک به عید نوروز فیلم را بسازم.

وی ادامه داد: بعضی از لوکیشن های آن در سرپل تجریش و بازار و شلوغ پلوغی های آن است و حال و هوایی نوستالژیک دارد.

رویگری در انتها سخنان خود به درگذشت علی انصاریان اشاره کردو گفت: امثال علی انصاریان دیگر خیلی کم پیدا می شوند بچه های بامرام و با معرفت که در هر حرفه ای بودند بدون حاشیه فعالیت می کردند آنها نه پولکی بودند و نه ... چه کسانی می توانند جای آنها را بگیرند واقعا علی انصاریان حیف شد زیرا بازیگر بی حاشیه و با اخلاقی بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 984

به "رضا رویگری: ایران ایران را برای مردم و با خلوص نیت خواندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا رویگری: ایران ایران را برای مردم و با خلوص نیت خواندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید