زیردریایی هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام مستقر شد

به گزارش تور ارمنستان، پنتاگون از استقرار یک فروند زیردریایی هسته ای در اقیانوس آرام اطلاع داد و اعلام نمود این اقدام در واکنش به آزمایش های سلاح های مشابه روسیه صورت گرفته است.

زیردریایی هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام مستقر شد

به گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون مدعی شد واشنگتن در واکنش به آزمایش های هسته ای روسیه یک فروند زیردریایی حامل موشک های کوتاه برد جدید با کلاهک نسبتا کوچک هسته ای را در اقیانوس آرام مستقر نموده است.

پنتاگون پیش از این گزارش داده بود ارتش آمریکا نوع جدیدی از موشک های دوربرد با کلاهک هسته ای که قدرت تخریبی کمی دارند را به زرادخانه زیردریایی های خود اضافه نموده است.

جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: هدف از استقرار کلاهک جنگی کم بازده W 76-2 آنالیز این موضوع است که دشمنان بالقوه همچون روسیه معتقدند به کارگیری سلاح های هسته ای کم بازده سبب رجحان آنان در مقایسه با آمریکا و متحدان و شرکای این کشور می گردد.

: تجهیز زیردریایی های هسته ای روسیه به موشک های اتمی

اضافه شدن نوع جدید موشک های هسته ای به زرادخانه زیردریایی های آمریکا

ویلیام ارکین و هنس کریستنسن از پژوهشگران وب سایت فدراسیون دانشمندان آمریکا در این باره گفتند کلاهک هسته ای W 76-2 با قدرت تقریبی فراوری انفجار 5 کیلو تنی، با کلاهک های هسته ای با قدرت انفجار 455 کیلوتنی و 90 کیلوتنی که پیش تر در زیردریایی های آمریکا به کار رفته اند مقایسه می گردد. این کلاهک همچنین از بمب های اتمی 21 کیلو تنی و 15 کیلو تنی آمریکا که در اواخر جنگ دوم جهانی، هیروشیما و ناکازاکی با آن ها بمباران شد کوچکتر است.

این دو اعلام کردند، این کلاهک های جنگی کوچک جدید بر روی زیر دریایی تنسی یو اس اس که در اقیانوس اطلس مشغول گشت زنی است واقع شده است.

این اقدام که تغییری مهم در شرایط دفاعی آمریکا به شمار می رود سبب تشدید نگرانی ها از افزایش خطر جنگ هسته ای شده است. منتقدان نگرانند که سلاح های هسته ای کوچک به دلیل اینکه می توانند خساراتی کمتری به بار آورده و مناقشه هسته ای را کاهش دهند، احتمالا می توانند احتمال وقوع درگیری هسته ای را افزایش دهند.

وزارت دفاع امریکا به تازگی به دنبال گسترش دوباره حوزه قدرت خود در حوزه هایی دریایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 191

به "زیردریایی هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیردریایی هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید