سامسونگ ممکن است خط فراوری گلکسی فن ادیشن را متوقف کند

به گزارش تور ارمنستان، سامسونگ در سال 2020 با عرضه گوشی گلکسی S20 فن ادیشن بسیاری از کاربران خود را شگفت زده کرد. این گوشی که بسیاری از قابلیت های گوشی 999 دلاری گلکسی S20 را تنها با پرداخت 699 دلار به کاربران ارائه می کرد، توانست محبوبیت بسیار خوبی در بین هواداران سامسونگ پیدا کند.

سامسونگ ممکن است خط فراوری گلکسی فن ادیشن را متوقف کند

اما گلکسی S21 فن ادیشن با حواشی زیادی که داشت، خیلی نتوانست مورد استقبال کاربران قرار بگیرد. با قیمت 799 دلاری گلکسی S21، قیمت 699 دلاری گلکسی S21 فن ادیشن آن هم با از دست دادن بسیاری از قابلیت های گلکسی S21 گزینه خرید مناسبی برای کاربران به حساب نمی آمد. اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ با معرفی گلکسی S22 فن ادیشن بتواند اعتماد از دست رفته کاربران نسبت به این سری را دوباره به دست آورد. در این میان شایعات عجیبی نیز مطرح شده که می گویند این گوشی ممکن است اصلاً فراوری نگردد.

طبق گزارش چند منبع، سامسونگ ممکن است به خط فراوری گوشی های گلکسی فن ادیشن خود سرانجام دهد. این به این معنی است که در صورت صحت این خبر، گلکسی S22 فن ادیشن یا هر گوشی فن ادیشن دیگری فراوری نخواهد شد. البته هنوز غول فناوری کره ای هیچ واکنشی نسبت به این شایعات نشان نداده است. بنابراین خیلی نمی گردد به این شایعات اعتماد کرد. هرچند با آنالیز دقیق تر در می یابیم که این شایعات منطقی هستند.

همانطور که اشاره شد، گلکسی S20 فن ادیشن، یک گزینه خرید بسیار عالی با توجه به قیمت گران گلکسی S20 به شمار می رفت. اکنون که سامسونگ تا حدودی قیمت گوشی های سری S خود را کاهش داده، خرید گوشی های گلکسی فن ادیشن با قابلیت هایی بسیار کم تر از سری S شاید خیلی کار عاقلانه ای نباشد. جدا از این موضوع، گوشی های سری A سامسونگ نیز کیفیت بسیار خوبی پیدا نموده اند و همین عامل نیز شاید بسیاری از کاربران را به خرید این گوشی ها نسبت به سری فن ادیشن سامسونگ سوق دهد.

گذشته از این مقوله،شایعات دیگری در خصوص سری فن ادیشن در فضای مجازی دست به دست می گردد. طبق خبرهای نو منتشر شده، سامسونگ ممکن است نسخه نوی از گلکسی S21 فن ادیشن را معرفی کند که با قیمتی کمتر در اختیار کاربران قرار بگیرد. ظاهراً مهم ترین تغییر این نسخه، در بخش پردازنده است و غول کره ای میخواهد از پردازنده اسنپدراگون 720G به جای اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره ببرد.

باید خاطر نشان کنیم چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 720G، برای گوشی های میان رده فراوری شده و حرف G در آن به معنی تمرکز بر گیمینگ است. این چیپست از تصویربرداری 4K و حداکثر رزولوشن 2520 در 1080 پشتیبانی نموده و نهایت سرعت دانلود 800 مگابیت بر ثانیه را فراهم می نماید. به غیر از پردازنده، تقریباً همه موارد در نسخه نو گلکسی S21 فن ادیشن با S21 فن ادیشن فعلی مطابقت دارد. یکی از مقوله هایی که اطلاعاتی در خصوص آن نداریم، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) است.

به نظر می رسد استفاده از تراشه اسنپدراگون 720G به این معنی باشد که این گوشی فقط از نسل چهارم اینترنت همراه (4G) بهره می برد، اما منابع مختلف نشان می دهد که این گوشی هوشمند نو، از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) نیز پشتیبانی خواهد نمود. سامسونگ با عرضه نسخه نو گلکسی S21 فن ادیشن اما با پردازنده قدیمی تر، ممکن است بتواند این گوشی را با قیمت بسیار کمتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در حالی که شایعات متعدد از سرانجام خط فراوری سری گلکسی فن ادیشن خبر می دهند، اما بعضی از آن ها به احتمال معرفی گلکسی S22 فن ادیشن با تراشه مدیاتک اشاره می نمایند. این پردازنده که Dimensity 9000 است، با توجه به قیمت احتمالی 700 دلاری این گوشی می تواند انتخاب جسورانه ای لقب بگیرد. در خصوص این تراشه قدرتمند بد نیست بگوییم که بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC ساخته می گردد. علاوه بر آن، از معماری v9 شرکت ARM هم در فراوری هسته های آن استفاده شده است.

باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص این شایعات مطرح خواهد شد و آیا داستان گوشی های فن ادیشن سامسونگ به سرانجام خواهد رسید یا نه.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1499

به "سامسونگ ممکن است خط فراوری گلکسی فن ادیشن را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ ممکن است خط فراوری گلکسی فن ادیشن را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید