سوغاتی هایی که فقط می توان در اسپانیا خرید، تصاویر

به گزارش تور ارمنستان، اسپانیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیا به تعداد می آید و خانه بناهای فراموش نشدنی، تاریخ، سواحل و بعلاوه سوغاتی های منحصربه فرد است. از بادبزن های دست ساز و گیتارهای فلامنکو گرفته تا هوای جزیره ایبیزا، اسپانیا سوغاتی های عجیب وغریبی برای خرید دارد. اگر مسافر تور اسپانیا هستید، حتما تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

سوغاتی هایی که فقط می توان در اسپانیا خرید، تصاویر

عروسک های کریسمسی

سنت کریسمس در کاتالونیا به هیچ کجای دیگر شباهت ندارد و عروسک های کریسمسی به طور فراوان در ایام سال نو در شمال شرقی این منطقه به چشم می خورند. در گذشته این عروسک ها همیشه در قالب افرادی با لباس های سنتی ساخته می شدند، اما امروزه با رشد صنعت عروسک سازی می توان مجسمه هایی از چهره های مشهور را در کاتالونیا پیدا کرد. در تمامی فروشگاه های این منطقه عروسک هایی از دونالد ترامپ، کریستیانو رونالدو و لیدی گاگا به چشم می خورد. این عروسک ها نماد خوش یمنی در سال پیش رو هستند.

گیتارهای افسانه های موسیقی راک

با خرید یک گیتار از فروشگاه فلیپه کُنده (Felipe Conde) جا در پای عظیمانی چون باب دیلن، کت استیونز و لئونارد کوهن و بعلاوه اسطوره های موسیقی فلامنکو مانند پاکو د لوسیا (Paco de Lucía) بگذارید. خانواده کنده با بیش از 100 سال تجربه، استاد ساخت گیتار در اسپانیا هستند. این گیتارها به هیچ وجه مقرون به صرفه نیستند (قیمت گیتارهای فروشگاه کنده از 2500 یورو آغاز شده و تا 11000 یورو می رسد)، اما به اسم بخشی از تاریخ موسیقی راک ارزش این مبلغ را دارند.

اسپادریل

شاید بتوان نمونه هایی از این کفش تابستانی محبوب را در خارج از اسپانیا یافت، اما گزینه های اصیل تنها در داخل این کشور قابل خریداری هستند. خانه هرنانز (Hernanz) در مادرید از سال 1840 تا به امروز مشغول ساخت این کفش های نخی است و یکی از قدیمی ترین تولیدنمایندگان اسپادریل (Espadrille) در اسپانیا به تعداد می آید. این کفش که در گذشته متعلق به طبقه فقیر و کارگر اسپانیا بود، پس از اینکه لورن باکال یک جفت از آن را در سال 1948 در فیلم کی لارگو (Key Largo) پوشید، به معروفیت جهانی دست یافت. از آن موقع تا به امروز، آن ها یکی از کالاهای محبوب تابستانی در اسپانیا هستند.

لباس مخصوص فلامنکو

اسپانیا خانه پایکوبی مجذوب نماینده و موزیکال فلامنکو است و مکانی ایده آل برای خرید یک دست لباس، شال و کفش فلامنکو محسوب می گردد. اگر در پی چیزی کوچک تر هستید، چند قاشقک تهیه کنید. قاشقک ها کاسه های مقعر چوبی هستند که پایکوبیندگان فلامنکو از آن ها به اسم یک ساز ضربی استفاده می نمایند.

ظرف پائیا

یک ظرف مخصوص برای تهیه پائیای اسپانیایی خریداری نموده و این غذای اصیل را به برترین نحو در خانه بپزید. شهر والنسیا به اسم خاستگاه پائیا ، برترین مکان برای خرید ظروف تهیه این غذا است. بااین حال می توان این ظرف را از بازارها و فروشگاه های ظروف آشپزی در سراسر کشور خریداری کرد.

تورون

این شیرینی که شبیه به نوقا است، در ایام کریسمس در سراسر اسپانیا به وفور یافت شده و یک سوغاتی محبوب به تعداد می آید. تورون (Turrón) از بادام، عسل، شکر و سفیده تخم مرغ تهیه شده و در اشکال مستطیلی سرو می گردد. کاسا میرا (Casa Mira) در سال 1842 به اسم اولین فروشگاه تهیه تورون در مادرید تأسیس شد و همچنان در میان مردم محلی پرطرفدار است.

هوای جزیره ایبیزا

اگر در پی بردن تکه ای از اسپانیا با خود به خانه هستید، چرا به سراغ خرید یک قوطی از هوای ایبیزا نمی روید؟ یک قوطی از هوای ایبیزا محبوب ترین کالای موجود در این جزیره به تعداد می آید. چند دوست در تابستان 2016 آغاز به فروش این محصول در یک بستنی فروشی کردند و از آن موقع تا به امروز هوای جزیره ایبیزا در میان گردشگران بسیار پرطرفدار شده است.

گازپاچو در رستوران های مک دونالد

این سوپ گوجه فرنگی سرد کلاسیک در منوی بسیاری از رستوران های اسپانیا یافت می گردد، اما مشاهده آن در یک فست فود زنجیره ای محبوب ممکن است شما را به حیرت وادارد. به همین دلیل حتماً به هنگام سفارش یک همبرگر مک دونالد، سوپ گازپاچو (Gazpacho) را هم امتحان کنید.

بادبزن های اسپانیایی

شاید کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما یک بادبزن اسپانیایی دست ساز موسوم به آبانیکو (abanico) می تواند هدیه ای زیبا برای بردن به خانه و بعلاوه وسیله ای کاربردی به منظور خنک شدن در تابستان های گرم اسپانیا باشد. مشاهده زنانی از تمامی سنین که یکی از این بادبزن های مقرون به صرفه و ساده را برای خنک کردن در دست دارند، در شهرهای عظیم این کشور بسیار رایج است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1129

به "سوغاتی هایی که فقط می توان در اسپانیا خرید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی هایی که فقط می توان در اسپانیا خرید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید