ویزای کانادا: سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین عبور می نماید

به گزارش تور ارمنستان، سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا در اولین روز از فصل پاییز از نزدیکی زمین عبور می نماید.

ویزای کانادا: سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین عبور می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

پاییز نجومی چهارشنبه بعد از ظهر آغاز می گردد و آغاز فصل نو هم زمان با عبور سیارکی از کنار زمین خواهد بود.

این سیارک که 2021 NY1 نامیده می گردد، جزء اجرام نزدیک به زمین طبقه بندی می گردد و تقریباً 580 فوت (176.784 متر) طول دارد که باعث می گردد بیش از دو برابر بلندتر از مجسمه آزادی در بندر نیویورک و بیش از سه برابر بلندتر از آبشار نیاگارا باشد.

اگرچه سنگی به این مقدار اگر به زمین برخورد کند می تواند مشکل ساز باشد، اما سازمان فضایی آمریکا ناسا اعلام نموده است که این سیارک در راستا برخورد با زمین قرار ندارد. بعلاوه نزدیک ترین فاصله ای که پیش بینی می گردد این سیارک از کنار زمین عبور کند حداقل در سال 2193 خواهد بود.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی TheSkyLive ، تنها چند ساعت قبل از رسیدن زمین به شرایط اعتدال، قرار است این سیارک اندکی قبل از ساعت 11 صبح چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی، به گونه ای بی خطر از کنار زمین عبور کند .

این سیارک در نزدیکترین فاصله از مسافت حدود 930 هزار مایلی (1496.68 کیلومتر) از کنار زمین عبور می نماید که این فاصله تقریبا چهار برابر دورتر از فاصله ماه با زمین است. بعلاوه این سیارک با سرعت حدود 9.65 کیلومتر در ثانیه (6 مایل در ثانیه) در منظومه شمسی حرکت می نماید.

با این حال با وجود مقدار عظیم این سیارک و عبور نزدیک آن از کنار زمین، مشاهده آن بدون یاری تلسکوپ پرقدرت میسر نخواهد بود.

عبور این سیارک به طور اتفاقی در اعتدال سپتامبر رخ می دهد. دقیقاً در ساعت 3:21 دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، فصل تابستان در نیمکره شمالی زمین تمام و فصل پاییز آغاز می گردد؛ این در حالی است که نیمکره جنوبی زمین فصل زمستان به بهار تغییر می نماید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1207

به "ویزای کانادا: سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین عبور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین عبور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید