شبکه راستی آزمایان با اخبار جعلی واتس اپ مقابله می کند

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شبکه بین المللی راستی آزمایی مؤسسه پوینتر(IFCN)اعلام کرده چت باتی در اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ راه اندازی می کند تا به کاربران کمک کند درباره واژه هایی مانند ماسک یا علائم ویروس کرونا راحت تر جستجو کنند.

شبکه راستی آزمایان با اخبار جعلی واتس اپ مقابله می کند

این بات طوری طراحی شده تا از پژوهش های ترجمه شده بیش از 80 سازمان راستی آزمایی در سراسر جهان اطلاعات را جدا و با کمک اطلاعات به دست آمده صحت مطلب را بررسی کند.

بات مذکور به خصوص از مخزن اطلاعات حقایق ویروس کرونا IFCNا استفاده می کند. این مخزن با کمک نیروهای راستی آزما از 74 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند و بیش از 4 هزار خبر جعلی درباره ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

مدیر IFCN در این باره می گوید: صدها میلیون کاربر برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده به واتس اپ اتکا می کنند. این در حالی است که منتشر کنندگان اخبار جعلی در این پلتفرم افراد را گمراه می کنند، اهمیت کار راستی آزمایان بیش از پیش است.

این شبکه علاوه برآنکه به کاربران کمک می کند اطلاعات معتبر را بیابند، مخزنی شامل فهرست سازمان های راستی آزمایی معتبر را در اختیار آنها قرار می دهد.

این سیستم می تواند با توجه به کد موبایل کاربر، کشور محل اقامت او را شناسایی می کند و در مرحله بعد سازمان های راستی آزمای معتبر و نزدیک وی را معرفی کند.

این چت بات در مرحله اول به زبان انگلیسی عرضه می شود اما قرار است به زبان های دیگر از جمله هند و اسپانیایی نیز عرضه شود و قابلیت های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

افزوده شدن چنین باتی به واتس آپ با توجه به محبوبیت پیام رسان معقولانه به نظر می رسد. واتس اپ به فیس بوک تعلق دارد و تعداد کاربران آن در 2020 میلادی به 2 میلیارد نفر رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 391

به "شبکه راستی آزمایان با اخبار جعلی واتس اپ مقابله می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه راستی آزمایان با اخبار جعلی واتس اپ مقابله می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید