طب سوزنی برای رها شدن از آکنه

به گزارش تور ارمنستان، آیا تا به حال در خصوص استفاده از یک روش درمانی دیگر مثل طب سوزنی برای درمان آکنه فکر نموده اید؟ طب سوزنی یک روش ایمن تلقی می گردد و سبب می گردد که فرد در پی یک متخصص باتجربه در این زمینه بگردد. اگر می خواهید

طب سوزنی برای رها شدن از آکنه

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

آیا تا به حال در خصوص استفاده از یک روش درمانی دیگر مثل طب سوزنی برای درمان آکنه فکر نموده اید؟ طب سوزنی یک روش ایمن تلقی می گردد و سبب می گردد که فرد در پی یک متخصص باتجربه در این زمینه بگردد. اگر می خواهید که این روش درمانی باستانی را امتحان بکنید در پی فرد متخصص مجوزدار و یا باتجربه در این زمینه بگردید.

آکنه یک بیماری پوستی است که با رشد برآمدگی، جوش های نوک تیز، کیست، جوش های سر سیاه و یا سر سفید تعیین می گردد. آن معمولاً در نوجوانان و افراد بالغ جوان ظاهر می گردد و اغلب موجب نگرانی زیبایی در آن افراد می گردد.

ظهور آکنه به فراوری اضافی چربی به وسیله غده های چرب نسبت داده می گردد که ناشی از عدم تعادل هورمونی است. علایم تعیینه آکنه وقتی ظاهر می گردد که تخلخل های پوستی و یا فولیکول های مو به وسیله چربی مسدود شوند.

با این که متخصصان امراض پوستی اغلب استفاده از کرم های پزشکی را برای درمان آکنه توصیه می نمایند اما فرد می تواند در پی روش های درمانی دیگری هم برای درمان این بیماری پوستی آزار دهنده باشد. طب سوزنی یکی از این روش های درمانی دیگر است که معتقدند در درمان بسیاری از مسائل مربوط به سلامتی مفید است.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک روش درمانی دیگر است که در چین نشأت یافته و به مدت زیادی برای درمان ناخوشی های مختلف به کار رفته است. طب سوزنی شامل فرو بردن سوزن های نازک در بخش های ویژه ای از بدن است تا کانال جریان انرژی را در بدن باز کند.

هواداران طب سوزنی اعلام می نمایند که چی و یا انرژی زندگی درون بدن، باید به طور آزادانه در کانال ها و یا مسیرهای ویژه ای درون بدن جریان یابد. هر وقت کانال ها مسدود شوند و جریان گردش انرژی حیاتی مختل گردد، فرد مستعد ناخوشی های مختلفی می گردد.

طبق پزشکی باستانی چینی، شش نابود نماینده اثر گذار وجود دارند که معتقدند در ناخوشی ها سهم دارند که عبارتند از : باد، سرما، رطوبت، حرارت، گرمای تابستان و خشکی. عمدتاً این موضوع به آب و هوای درونی بدن اشاره می نماید. هر یک از اینها بر بخش های ویژه ای از بدن تأثیر می گذارند.

هدف اصلی طب سوزنی اصلاح عدم تعادل و ایجاد تعادل هماهنگ بین نیروهای مخالف به نام یین و یانگ است. در نتیجه طب سوزنی یک روش جامع است که در اصل متوجه علت اصلی و اساسی است.

متخصص طب سوزنی با پرسیدن یک سری سوالات، اطلاعاتی را در خصوص سلامت کلی بیمار و یا آب و هوای درونی او جمع آوری می نماید. این کار به متخصص طب سوزنی یاری می نماید که معلوم کند کدام نقاط طب سوزنی باید تحریک شوند. معاینه زبان و نبض هم اطلاعات با ارزشی را در خصوص سلامتی بیمار و یا مراجعه نماینده می دهد. بعد از آن، سوزن های نازکی در بخش های ویژه ای از بدن فرو برده می شوند تا نقاط طب سوزنی را تحریک نمایند.

آیا طب سوزنی می تواند به درمان آکنه و کاهش ظهور آکنه یاری کند؟ آیا طب سوزنی یک روش ماندنی برای کنترل آکنه است؟ آیا استفاده از طب سوزنی برای کنترل آکنه ایمن است؟ خوب، چنین سوالاتی به فکر کسانی که می خواهند برای درمان آکنه به جلسات طب سوزنی بروند، خواهند رسید. بگذارید ابتدا علت اساسی و اصلی آکنه را طبق پزشکی باستانی چینی به شما بگوییم.

دلایل آکنه :

در آکنه، گرما و رطوبت دو تأثیر گذار نابود نماینده هستند. با این که معتقدند گرما اثر التهابی دارد اما رطوبت موجب کسادی می گردد. معتقدند انباشتگی گرما یا حرارت مرطوب است که باعث آکنه می گردد.

انباشتگی گرما در معبرهای شکم موجب آکنه روی پیشانی و اطراف بینی می گردد و گرما در گذرگاه های شکم باعث آکنه اطراف دهان می گردد. از طرفی معتقدند حرارت مرطوب موجب برآمدگی پر از چرک می گردد.

معتقدند که ظهور آکنه ممکن است وقتی که فرد مرحله آشفتگی عاطفی را تجربه می نماید هم اتفاق بیفتد. مصرف غذاهای چربی و یا ادویه دار و تند هم ممکن است باعث رطوبت و ظهور آکنه گردد.

طب سوزنی برای درمان آکنه :

معتقدند که طب سوزنی سماعی، موثرترین درمان طب سوزنی برای آکنه است. این شامل تحریک نقاط طب سوزنی بر روی گوش است. بر این باورند که فرو بردن سوزن ها در این نقاط به پراکندن گرما، رطوبت و یا باد و در نتیجه برطرف انسدادها در جریان انرژی یاری می نماید.

با این که بسیاری از مردم، طب سوزنی را به اسم یک روش درمانی عالی برای ناخوشی های مختلف تضمین می نمایند، اما کمبود مدرک علمی برای تأیید و اثبات تأثیر طب سوزنی به اسم یک روش درمانی برای آکنه وجود دارد. اما کسانی که می خواهند از طب سنتی استفاده بنمایند باید حتماً در پی متخصص مجوزدار در این زمینه که تجربه کافی دارد بروند.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1233

به "طب سوزنی برای رها شدن از آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طب سوزنی برای رها شدن از آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید