فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن ، نمادی از توانمندی های چین در زمینه گردشگری

به گزارش تور ارمنستان، چین، پرجمعیت ترین کشور دنیا است. این کشور که یکی از پیشروترین کشورهای دنیا در زمینه اقتصاد است، هر روز گامی بزرگ و محکم در جهت رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف برمی دارد و خودش را در فهرست برترین های دنیا بالا و بالاتر می کشد. این بار هم چین قدرت و توانمندی خود را با تاسیس بزرگترین فرودگاه دنیا در منطقه داکسینگ پکن به رخ دنیا می کشد. این فرودگاه که در سوم مهر ماه امسال به بهره برداری رسیده است، با معماری بسیار دیدنی، تکنولوژی آینده نگرانه و توجه ویژه به نیازهای مسافران یکی از برترین فرودگاه ها در سطح دنیا است. با خبرنگاران همراه باشید تا فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن را به طور کامل به شما معرفی کنیم:

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن ، نمادی از توانمندی های چین در زمینه گردشگری

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن ، زیبا و پرشکوه

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

پکن یکی از شلوغ ترین شهرهای دنیاست و سالیانه میلیون ها چینی از فرودگاه بین المللی این شهر برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده می نموده اند و می نمایند. اما سال هاست که نیاز به یک فرودگاه بین المللی دیگر در پکن احساس می گردد. به همین علت در دسامبر سال 2014 با حضور تعداد زیادی از مسئولان چینی و طی مراسمی باشکوه، کلنگ ساخت فرودگاه داکسینگ زده شد. پیش بینی می شد که این فرودگاه در سپتامبر سال 2019 با 4 باند فرود و ظرفیت جابجایی حدود 70 میلیون مسافر افتتاح گردد. این اتفاق به برترین شکل افتاد و این فرودگاه ظرفیت جابجایی 2 تن بار و 72 میلیون مسافر در سال را داراست. این ظرفیت تا سال 2025 با افزوده شدن 3 باند دیگر به فرودگاه، به 4 تن بار و 100 میلیون مسافر می رسد. دولت چین حدود 11 و نیم میلیارد دلار برای ساختن این غول زیبا هزینه نموده است که حدود 220 هزار تن فولاد در آن به کار رفته است. 40 هزار کارگر روزانه برای ساخت این فرودگاه کار می نموده اند تا در عرض 5 سال این بنای بزرگ و پیشرفته را خلق نمایند. سرعت این عملیات به مقدار ساختن روزی یک ساختمان 18 طبقه بوده است و این نشان از کوشش بی وقفه و مدیریت فوق العاده سازندگان این فرودگاه بزرگ دارد.

معماری فرودگاه ، شاهکاری دیگر از زاها حدید

فرودگاه داکسینگ پکن

معمار این فرودگاه زیبا و دیدنی زاها حدید معروف است. زاها حدید و همکار چینی اش سعی داشته اند که از فضا برترین و زیباترین استفاده را بنمایند. نمای هوایی این فرودگاه شبیه به ستاره دریایی است و در نور به زیبایی می درخشد. درخشش ساختمان به خاطر هشت هزار نورگیر شیشه ای است که در نمای ساختمان به کار رفته است. همین طور طراحی این سازه به شکل یک ستاره دریایی شش پر باعث شده است فاصله از هر نقطه ای تا مرکز فرودگاه بسیار کم باشد. به طوری که در 8 دقیقه می توانید با پای پیاده از ایست بازرسی فرودگاه به دورترین گیت موجود در فرودگاه برسید. این فاصله تنها 600 متر است. این فرودگاه زیبا در 4 طبقه طراحی شده است و در طراحی آن سعی نموده اند که همه المان ها را برای راحتی مسافران رعایت نمایند.

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن دارای 7 باند فرود و 78 گیت است. یک هتل، یک مرکز حمل و نقل و فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های متعدد از امکانات این فرودگاه است. از بزرگی و عظمت این فرودگاه همین قدر بگوییم که فقط یکی از ترمینال های آن به مقدار 97 زمین فوتبال است. البته هنوز بیشتر فروشگاه های این فرودگاه باز نشده است و همین طور فقط پروازهای داخلی در فرودگاه داکسینگ انجام می گردد تا بقیه قسمت های فرودگاه از جمله بخش مهاجرت و گمرک هم به زودی افتتاح گردد. یک باغ چینی منحصر به فرد در مرکز اجتماعات بین المللی این فرودگاه برای استراحت و آرامش مسافران به زیبایی تمام طراحی شده است. محیطی دیدنی که دور تا دور آن را دریاچه ای با ماهی های کپور فراگرفته است و طراوت و زندگی را به مسافران خسته یادآوری می نماید.

آینده نگری و هوشمندی

فرودگاه داکسینگ پکن

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن طوری طراحی شده است که از کمترین نیروی انسانی برای پیشبرد کارها استفاده گردد. به این صورت که ربات های هوشمند بخش بزرگی از کارها در فرودگاه را انجام می دهند. این فرودگاه دستگاه هایی برای اسکن اتوماتیک چهره مسافران دارد. همین طور برای دسترسی راحت تر و ارتباط بهتر با مراجعان، به وسیله نمایشگرها می توان تمامی بخش ها را زیر نظر داشت تا امنیت هر چه بهتر برقرار گردد. یکی دیگر از کارهایی که به صورت دیجیتالی و با یاری هوش مصنوعی در این فرودگاه انجام می گردد، اطلاع رسانی اخبار فرودگاه و اطلاعات مربوط به پروازها به مراجعان فرودگاه است. همین طور بخش کانترهای فرودگاه به صورت کاملا اتوماتیک عمل می نمایند. همه این ها یعنی اگر گذرتان به این فرودگاه بین المللی افتاد احساس می کنید در آینده قدم گذاشته اید.

دلایل ساخت بزرگترین فرودگاه دنیا در پکن

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

فرودگاه داکسینگ پکن دومین فرودگاه بین المللی این شهر است. فرودگاه بین المللی پکن مرکز هواپیمایی ایر چاینا است و در سال حدود 80 میلیون مسافر و حدود 560 هزار پرواز را مدیریت می نماید. اما ظرفیت این فرودگاه به طور کامل پر شده است و پرواز بیشتری نمی تواند در این فرودگاه بنشیند. همین هم باعث شده است که فرودگاه بین المللی پکن یکی از پرتاخیرترین فرودگاه های دنیا باشد. تعداد زیاد مسافرین و پروازها باعث شده است که از کیفیت کار این فرودگاه کاسته گردد اما تعداد مسافران و متقاضیان پرواز هر روز در این شهر بیشتر و بیشتر می گردد. با پیش بینی وضع موجود، تصمیم گرفته شد که فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن تاسیس گردد تا بتواند بخشی از مسافران و پروازها را پوشش دهد. اما حتی ظرفیت این فرودگاه هم به زودی پر خواهد شد و به همین علت مسئولان چینی تصمیم به ساخت فرودگاه دیگری در نزدیکی پکن گرفته اند. در ساخت فرودگاه بین المللی داکسینگ مهندسان و برنامه ریزان تمام کوشش خود را نموده اند که از همه امکانات برای جلوگیری از اتلاف وقت مسافران استفاده گردد. در این راستا مسیرهای فرود طوری طراحی شده اند که کمترین مزاحمت را برای یکدیگر داشته باشند.

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

حمل و نقل عمومی برای فرودگاه داکسینگ

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

با اینکه مسئولان سازنده فرودگاه داکسینگ پکن تمام کوشش خود را برای توجه به همه نکات مهم و ضروری داشته اند اما هنوز هم بسیاری از مردم، از محل ساخته شدن این فرودگاه در جنوب پکن ناراضی اند. با توجه به اینکه بسیاری از مراکز اصلی شهری در شمال و شرق پکن واقع شده است، وجود فرودگاه در بخش جنوبی که ترافیک سنگین این شهر آن را دورتر هم جلوه می دهد نکته ای منفی درباره این فرودگاه است. دوری زیاد از مرکز شهر و میدان تی آن من باعث می گردد که مردم دسترسی به این فرودگاه را بسیار سخت بدانند. اما مسئولان سازنده فرودگاه داکسینگ پکن، در نظر دارند که دسترسی به این فرودگاه را به وسیله وسایل نقلیه عمومی تسهیل نمایند. ایجاد خطوط قطار سریع السیر که با 160 کیلومتر بر ساعت سرعت افراد را از مرکز شهر به فرودگاه می رسانند می تواند بسیار یاری نماینده باشد. با وسایل نقلیه عمومی به راحتی می توان در زمانی کوتاه در مقابل ترمینال های اصلی فرودگاه حاضر بود.

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

علت اصلی ساخت فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن در جنوب این شهر این بود که منطقه جنوب پکن دارای کمترین محدودیت های پروازی است و هواپیماها راحت تر می توانند منطقه های پرواز ممنوع چین را دور بزنند و به این نقطه بیایند. همین امر باعث کاهش تاخیرها در پرواز این فرودگاه می گردد و مسافران بیشتر به ساعت پروازها اعتماد می نمایند.

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

شما تا به حال به چین سفر نموده اید؟ از کیفیت و شرایط پرواز راضی بودید؟ اگر قصد سفر به چین را دارید بدانید که اگر مسیرتان به فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن بیفتد حتما راضی خواهید بود. معروفیت زیاد و زیبایی فوق العاده این فرودگاه آن را به یکی از جاذبه های گردشگری شهر بدل نموده است. دلتان می خواهد پروازی به این فرودگاه داشته باشید؟ به نظر شما مهم ترین ارکان برای لذت بردن از سفری هوایی چیست؟ نظرات خود را با مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1516

به "فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن ، نمادی از توانمندی های چین در زمینه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن ، نمادی از توانمندی های چین در زمینه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید