مصاف حساس اینتر و ناپولی در بازگشت اسپالتی به جوزپه مه آتزا

به گزارش تور ارمنستان، خبرگزاری خبرنگاران- در چارچوب هفته سیزدهم سری آ در فصل 2021/22 اینتر میزبان ناپولی خواهد بود.

مصاف حساس اینتر و ناپولی در بازگشت اسپالتی به جوزپه مه آتزا

به گزارش خبرنگاران، ناپولی که از نظر دفاعی برترین تیم سری آ است، یکشنبه در جوزپه مه آتزا برابر تیمی قرار می گیرد که برترین خط حمله لیگ ایتالیا را در اختیار دارد. ناپولی که در آخرین بازی خود مقابل ورونا متوقف شد (1-1)، با میلان در صدر جدول لیگ ایتالیا هم امتیاز است و رویای قهرمانی را در سر دارد. ناپولی برای تحقق این هدف می داند که تا پایان فصل نباید به راحتی امتیاز از دست بدهد و در بازی فردا این فرصت را دارد که با کسب پیروزی، اختلاف با اینتر مدعی را به 10 برساند و از میلان نیز عقب نیفتد. با این حال کار این تیم ساده نیست زیرا اینتر می خواهد با استفاده از امتیاز میزبانی پیروز گردد تا فاصله 7 امتیازی موجود را به 4 امتیاز کاهش دهد و امیدهای خود برای ادامه لیگ به منظور تکرار قهرمانی را افزایش دهد. سیمونه اینزاگی تا به امروز پیروز به شکست دادن تیم های مدعی لیگ نشده و به همین علت این انگیزه را دارد که اولین برد مهم فصل را برابر تیم صدرنشین به دست آورد.

نکته جالب توجه در بازی فردا، تقابل لوچانو اسپالتی با تیم سابقش است؛ فردی که در 2 سال حضورش در اینتر به عنوان سرمربی، دو عنوان چهارمی در سری آ را برای نراتزوری کسب کرد و این تیم را در سال 2018 پس از 6 سال به لیگ قهرمانان بازگرداند. اسپالتی در تابستان 2019 به وسیله اینتر اخراج شد و جای خود را به کونته داد. بنا به گفته بسیاری از منابع، اسپالتی در آن موقع اعتقاد داشت اخراج حقش نبوده و در زمانی که میلان به استخدامش علاقه مند بود، حاضر نشد به اینتر جهت غرامت فسخ قرارداد، تخفیف دهد و تا ژوئن 2021 (ابتدای تیر ماه 1400) که با نراتزوری قرارداد داشت، بیکار ماند. بنابراین می توان گفت که اسپالتی فردا انگیزه زیادی خواهد داشت.

اینتر و ناپولی تا به امروز 150 بار در سری آ به مصاف هم رفته اند که سهم نراتزوری 67 برد و سهم پارتنوپی 46 برد بوده در حالی که 37 بازی نیز بین طرفین با تساوی پایان یافته است. اینتر در 4 بازی آخر خود مقابل ناپولی شکست ناپذیر بوده است. اینتر در هریک از 6 بازی آخرش مقابل ناپولی در سری آ گلزنی نموده که این طولانی ترین فرایند گلزنی نراتزوری مقابل پارتنوپی از سال 2000 محسوب می گردد (در آن مقطع اینتر در 8 بازی متوالی به ناپولی گل زد).

ناپولی در 4 ملاقات آخرش مقابل اینتر در استادیوم جوزپه مه آتزا علاوه بر اینکه در کسب پیروزی ناکام بوده، پیروز به گلزنی نیز نشده است (3 شکست و 1 تساوی). تا به امروز سابقه نداشته که ناپولی در 5 بازی متوالی خود مقابل اینتر در این استادیوم گلزنی نکند و باید دید فردا این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد یا خیر. ناپولی در 8 بازی آخر خود در میلانو، فقط یک بار مقابل دو تیم این شهر پیروز شده است (پیروزی 1-0 مقابل میلان در فصل قبل).

اینتر در هریک از 31 مسابقه آخر خود در سری آ گلزنی نموده است.

اینتر در 22 بازی آخر خانگی خود در سری آ شکست ناپذیر بوده است. ناپولی در 21 بازی آخرش در سری آ شکست ناپذیر بوده است (16 برد و 5 تساوی). آنها 5 بازی تا طولانی ترین دوره بدون شکست خود در تاریخ سری آ فاصله دارند (ناپولی تحت راهنمایی مائوریتزیو ساری بین مارس تا نوامبر 2017، 26 بازی بدون شکست در سری آ را پشت سر گذاشت). ناپولی در این فصل از سری آ فقط 4 گل دریافت نموده است. پیش از این سابقه نداشت که پارتنوپی در 12 بازی ابتدایی خود در لیگ ایتالیا 4 گل یا کمتر دریافت کند. از سال 2010، تنها دو تیم دیگر در 12 بازی ابتدایی فصل از چنین دفاع قدرتمندی برخوردار بوده اند: رم در فصل 2013/14 (3 گل دریافتی) و یوونتوس در فصل 2014/15 (4 گل دریافتی). ناپولی به همراه رئال سوسیداد دو تیمی هستند که در 5 لیگ معتبر اروپا آمار بیشترین کلین شیت ها را از خود ثبت نموده اند (هر دو تیم 8 کلین شیت). پارتنوپی در 5 بازی از 7 بازی آخر خارج از خانه خود در سری آ نیز دروازه خود را بسته نگه داشته است. ناپولی در بین تیم های سری آ، آمار بیشترین مالکیت توپ را در اختیار دارد (60 درصد). اینتر که در این فصل از سری آ بیشترین گل ها را با ضربات سر به ثمر رسانده (8)، یکشنبه شب برابر تیمی قرار می گیرد که هنوز با ضربه سر گلی دریافت ننموده است لوچانو اسپالتی و سیمونه اینزاگی تا به امروز 9 بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند (7 بار در سری آ و 2 بار در کوپا ایتالیا). در این تقابل ها سهم هر مربی 4 برد بوده در حالی که 1 ملاقات نیز بین آنها با تساوی پایان یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1307

به "مصاف حساس اینتر و ناپولی در بازگشت اسپالتی به جوزپه مه آتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاف حساس اینتر و ناپولی در بازگشت اسپالتی به جوزپه مه آتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید